A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator ügyvezetője beszélt arról, hogy minek köszönhető a múlt évi rekorddöntés, illetve milyen hatása lesz szerinte a reklámadó visszatérésének.
- Hogyan sikerült üzleti szempontból 2021?
- A tavalyi év a Mediator életében sok-sok munkával, folyamatos bővüléssel és a belső folyamataink, módszereink állandó és tudatos fejlesztésével telt. Több új ügyfelet szereztünk a megelőző időszakban, amelyekkel az év elején indult el a közös munka, de több meglévő ügyfelünk is a full service szolgáltatásaink egyre szélesebb körét veszi igénybe. Ez mind hozzájárult ahhoz, hogy 2021-ben a korábban megkezdett növekedést folytatva a Mediator történetének legnagyobb árbevételét és adózott eredményét sikerült elérnünk.
- Milyen évre számítasz idén, felül lehet múlni a tavalyi eredményeket?
- Az idei év kapcsán további bővülésre, a 2021-es eredményeink túlszárnyalására számítok, ez pedig a futó tendereket és a már megszerzett új ügyfeleket figyelembe véve egyáltalán nem légből kapott várakozás. Ehhez természetesen a szervezetünknek is igazodnia kell, így nemcsak a működésünket igazítjuk egyre inkább a kulcsügyfeleink igényeihez a minél gördülékenyebb közös munka érdekében, de a hazai munkaerőpiaci helyzet figyelembevételével tovább szeretnénk erősíteni a Mediator munkáltatói márkáját, hogy a legjobb szakemberekkel tudjuk véghezvinni a tervezett bővülést.
- Mi lesz a reklámadó bevezetése után, milyen következményei lesznek?
- Nem számítok arra, hogy a piacot átrendező, a teljes szakmára jelentős hatást gyakorló intézkedésről van szó, bár bizonyos médiumoknál biztosan lehet majd mérsékelt áremelő hatása.
Baross Gábor