- Hirdetés -

Rekordösszegű károkat okoztak az idei viharok

|

- Hirdetés -

Az Allianz Hungáriához az év első 8 hónapjában közel 35 000 lakóingatlannal kapcsolatos kárbejelentés érkezett viharos időjárással összefüggésben, ami az elmúlt 5 év rekordjának számít, az ötéves átlagnál pedig 30 százalékkal magasabb (35 000 vs 27 000). A társaság idén augusztusig bezárólag 3,5 milliárd forintot meghaladó kártérítési összeget fizetett már ki ezekre a károkra, ami több mint másfélszerese az előző 4 év teljes évi átlagának. A viharkárok átlagos kártérítési összege 100 000 forint körül alakult a lakásbiztosításoknál.

Az Allianzhoz érkező kárbejelentések tanúsága szerint a viharszezon egyre hamarabb kezdődik, hiszen idén már a korábban nyugodtnak mondható januártól áprilisig tartó időszakban is megduplázódott a regisztrált kárbejelentések száma, az elmúlt években tapasztalt havi átlag 1700-ról idén 3400-ra nőtt. Ráadásul a februári időjárás is jelentős károkat okozott több mint 6200 bejelentéssel, amiért különösen a hónap eleji egynapos viharos erejű szél volt okolható.

Ettől függetlenül a biztosító elmúlt 5 évet vizsgáló statisztikái szerint még mindig a nyári hónapokban történik a teljes évi, viharok által okozott károk mintegy fele, és ugyanez az arány mutatkozik meg a kártérítési összegekben is. A viharszezon legpusztítóbb hónapjai rendszerint a június átlagosan 6000, és a július átlagosan 5300 kárbejelentéssel, amitől nem sokkal marad el az augusztus sem 5000 bejelentéssel. Míg az elmúlt években (2019-2022), egy-egy nyári hónapban átlagosan csaknem 500 millió forintot fizetett ki az Allianz a viharok által okozott károkra, idén közel 800 millió a nyári hónapok kárkifizetési átlaga. Ezzel 2023 nyara jócskán megelőzte az eddig rekordtartó 2021-es év nyarát a viharok által okozott rombolás tekintetében több mint 2,3 milliárd forintnyi kárkifizetéssel.

Az adatok mindemellett azt is megmutatják, hogy a nagyobb viharok hatására egyértelműen nő a biztosításkötési kedv is: a februári viharos időjárást követően az átlagnál több mint 40 százalékkal, júniusban pedig 34 százalékkal több lakásbiztosítást kötöttek az Allianznál.

A legnyugodtabb időszak stabilan az ősz, ilyenkor jellemzően negyed annyi kár történik, mint a viharokban gazdag nyári időszakban, a hónapok közül pedig november a legcsendesebb, amikor is áltagosan mindössze 700 körül mozog a viharokkal kapcsolatos kárbejelentések száma szemben a 2700-as havi átlaggal.

Több a beázás, kevesebb a jégverés

Idén a legtöbb bejelentés a június 23-i, illetve az augusztus 4-5-i viharokat követően érkezett az Allianzhoz. A vármegyéket tekintve Pest, Fejér, Komárom-Esztergom és Szabolcs-Szatmár-Bereg voltak a leginkább érintett területek, azon belül is legfőképpen Budapest, Székesfehérvár, Tatabánya, Mátészalka és Nagyecsed.

A bejelentések elsősorban szélvihar által okozott károk, felhőszakadás okozta beázás, jégverés által a redőnyökben, előtetőkben keletkezett károk, valamint villámcsapás indukciós hatása, azaz az elektromos háztartási berendezésekben keletkezett károk miatt érkeztek. A korábbi évekkel összevetve idén több kárbejelentés érkezett az Allianzhoz vihar és felhőszakadás által okozott beázás, továbbá elöntéses jellegű károk miatt. Bár a jégverések száma összességében csökkent, kirívó esetek voltak, például a nagyecsedi jégverés júliusban, ahol minden épületet megrongáltak a teniszlabda nagyságú jégdarabok. A legnagyobb mértékű kártérítési összeg kifizetést a jégverés és a villámcsapás másodlagos hatása miatt bekövetkezett károk tették ki.

Érdemes online intézni a kárügyeket

Ezek az időjárási hatások legtöbbször kivédhetetlenek, de a károk mielőbbi helyreállítására fel lehet készülni otthon- és lakóközösség-biztosítás segítségével. Az Allianz otthonbiztosításának már az alapbiztosítása is fedezetet nyújt a szélsőséges időjárási jelenségek okozta károkra. A biztosítótársaság azt javasolja ügyfeleinek, hogy minden esetben éljenek az online kárbejelentés lehetőségével, és minél részletesebb kárleírást adjanak meg. A kárbejelentést követően egy személyre szabott linket kap a károsult, amire minél hamarabb és minél jobb minőségben érdemes feltölteni a kárhoz kapcsolódó fényképeket, hiszen ez nagyban hozzájárulhat a gyors kárfelvételhez, ezáltal a gyors kárrendezéshez is. A linken keresztül ráadásul a nap 24 órájában, a hét minden napján nyomon követhető a kárügy alakulása.

Figyeljünk az értékkövetésre

Az ügyintézés részletei mellett fontos odafigyelni az alulbiztosítottság elkerülésére is, hiszen az építőipari anyagárak, valamint munka- és rezsióradíjak jelentős növekedésével már a kisebb káresemények helyreállítása is egyre többe kerül. Sokan viszont csak a kár bekövetkezése után eszmélnek rá, hogy az évekkel korábban megkötött lakásbiztosítási szerződésükben meghatározott biztosítási összeg nem fedezi az ingatlan helyreállításának vagy az ingóságok újra beszerzésének költségeit. Emiatt érdemes rendszeresen, akár évente felülvizsgálni a lakásbiztosítást, különösen egy-egy jelentős értéknövekedéssel járó beruházás, például átalakítás, felújítás, hozzáépítés, vagy a korábbinál értékesebb ingóságok beszerzését követően. A szükséges fedezeteket is gondoljuk át, és győződjünk meg róla, hogy a biztosításunk minden olyan kockázatra fedezetet nyújt, amelytől tartunk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...

Exkluzív premierekkel zárja az évet az HBO Max

Közeledik az év vége, így decemberre is tartogat néhány nagyszerű tartalmat az HBO Max. Több magyar film, köztük exkluzív premierek (Utolsó esély, Café Marylin), blockbuster franchise (Pókember), karácsonyi filmek és animációk (Mariah Carrey All...

A Sztárbox és a Reggeli miatt is eljárás indult

A „Sztárbox” és a „Reggeli” című műsorszámok egy-egy epizódja miatt is eljárást indít az RTL szolgáltatója ellen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület több, külföldi hatóság alá tartozó műsorszám helytelen...

Hatályos: jövőre sem kell reklámadót fizetni

A november 30-i Magyar Közlönyben megjelent az adótörvények módosításáról szóló törvény Novák Katalin köztársasági elnök aláírásával, így jogerőre emelkedett a jogszabály, amely alapján a reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is az adóalap 0...

Átlépte a másfél milliárdos határt az 5G

Az év végére 5-ből 1 mobilelőfizetés már az 5G technológiát használja majd a világban, vagyis a számos piacon továbbra is érezhető gazdasági és geopolitikai nehézségek ellenére töretlenül terjed a legújabb hálózati generáció – derül...

Tovább kalandozik Thuróczy Szabolcs és a SsangYong

A legszigorúbb apósjelölt szívét is meglágyítja a SsangYong Torres – legalábbis a friss kampányfilmek szerint. A dél-koreai SUV specialista legújabb modelljének bevezetőkampányáért a Mediator felelt.A dél-koreai SUV specialista új kalandokat és a hétköznapokból való...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...

Az egészségüket féltik az európaiak

A megkérdezett európai válaszadók fele elégedetlen egészségi állapotával, és 91 százalékuk változtatni szeretne életmódjának legalább egy aspektusán – derült ki a Huawei megbízásából az Ipsos által nyolc európai országban készített, az egészségi állapotot és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi okozza a legnagyobb fejfájást az exportpiacra vágyó magyar kkv-knak

Régiós vonatkozásban átlagosan teljesítenek az exportpiacokon a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanakkor összességében továbbra is csupán alig több mint 5 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait külföldön. Mivel az ország gazdasági teljesítménye és növekedése szempontjából...

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...

Exkluzív premierekkel zárja az évet az HBO Max

Közeledik az év vége, így decemberre is tartogat néhány nagyszerű tartalmat az HBO Max. Több magyar film, köztük exkluzív premierek (Utolsó esély, Café Marylin), blockbuster franchise (Pókember), karácsonyi filmek és animációk (Mariah Carrey All...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....