- Hirdetés -

Rekordot dönthet idén a reklámköltés

|

- Hirdetés -

Az idén rekordszintre emelkedhet a globális reklámköltés, és elérheti a 657 milliárd dollárt, ami a múlt évhez képest 78 milliárd dolláros, vagyis 14 százalékos növekedést jelentene – derül ki a MAGNA prognózisából.

Ahogy a gazdaság gyorsabban épül fel a vártnál (+6% GDP növekedés) a legtöbb piacon, úgy a marketing tevékenységek és a reklámkiadások is ugyanezzel a lendülettel térnek vissza. Az átütemezett sportesemények hozzájáruló hajtóerőként szolgálnak, így a MAGNA +14% növekedést (78 milliárd dollár) vetít előre a globális reklámpiacon. Továbbá a MAGNA módosított a jövő éves előrejelzésein is, a korábbi 5,5% helyett 6%-os növekedést várva 2022-re. A 2021-re várható +14% bővülés a valaha látott legmagasabb növekedési ütemet eredményezné, megelőzve a 2000-es év 12,5%-os emelkedését – és a MAGNA előző globális előrejelzését is meghaladná, mely még csak +8% növekedést vetített előre 2020 decemberében.

A gazdasági felépülés minden vitorlát kibont, de a kontraszt soha nem volt erőteljesebb a digitális reklámkiadások várható tempója (+20%) és a lineáris hirdetéseké (TV, rádió, sajtó, OOH, mozi) között – utóbbi idén épphogy stabilizálódni látszik (+3%), a 2020-as év -18% csökkenése után. A COVID-19 talán visszahúzódni látszik a legtöbb piacon, de az életstílusban, média fogyasztásban és üzleti modellekben bekövetkezett változások továbbra is a digitális marketinget fűtik tovább, legyen szó akár nemzetközi márkáról, vagy akár kisebb, lokális hirdetőkről. A digitális növekedés a nagy fogyasztói márkák esetében a hagyományos, lineáris média rovására történik, addig a kisebb hirdetők (ahol a search és social media kiadások a nagyobb tömeg), inkább hozzáadnak az eddigi médiatortához.

A MAGNA által vizsgált 70 reklámpiacon, mindenhol növekedés várható egy bizonyos fokig 2021-ben és 2022-ben. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben a hirdetési piac +13%-ot nőhet, az EMEA régió +12%-ot, Észak- és Dél-Amerika pedig közel 15% növekedést várhat. Mindenhol hasonló a minta, a lineáris reklámkiadás növekedése egy számjegyű, míg a digitális reklámkiadás pedig legalább 20%-kal emelkedhet. Az Egyesült Államok maradhat a legnagyobb piac, mely 15%-kal erősödhet 2021-ben, ezzel megelőzve Kínát (+16%), Japánt (+9%), az Egyesült Királyságot (+17%), és Németországot (+11%), a top5 piacon.

Majdnem minden digitális formátum kétszámjegyű növekedést hozhat 2021-ben, így a digitális média összesen 64%-os szeletet hasíthat ki a teljes globális reklámkiadásokból. 2022-re pedig 66%-ra rúghat a digitális média aránya. Az e-commerce robbanás +20% növekedést hozhat a keresőhirdetésekben – mely így összesen 200 milliárd dolláros piacot jelentene. A social media fogyasztása és a marketingcélú használata is növekvő trendet mutat, így a social media hirdetési piac +26% emelkedést várhat – így összesen 119 milliárd dolláros piacot fedne le. A videós hirdetések esetében +24% a várható bővülés – mellyel a videós piac összesen 57 milliárd dollárt tehet ki idén, amiben a short-form, long-form egyaránt erős hajtóerő. Az out-stream videó és a statikus bannerek is nőhetnek, viszont valószínű csekélyebb, egyszámjegyű mértékben – ami leginkább a tracking és célzási limitációkkal (a hamarosan bekövetkező Safari és Chrome változtatások, valamint az iOS14 applikációs szabályozása) magyarázhatóak.

A MAGNA várakozásai szerint a lineáris hirdetési formátumok közül a lineáris televízió reklámereje felépülőben van, ahogy a fogyasztói márkák (pl. autóipar, italok) versenyeznek a fogyasztókért a tipikusan brand-safe környezetben. A hirdetői kereslet CPP inflációt hozhat (átlagosan +8%), mely ellensúlyozhatja az általában szétmálló ratingeket. Emellett a nemzetközi sportesemények extra hirdetési költéseket hozhatnak, így a globális TV reklámkiadás +3%-kal emelkedhet, 153 milliárd dolláros piacot eredményezve. A rádió és out-of-home média hasznára válhatnak az üzlet újranyitások (pl.: autóipar, kereskedelem, szórakoztatóipar), amivel a reklámkiadások +5% és +10% között növekedhetnek a két média esetében. A sajtó reklámköltés várhatóan nem fog stabilizálódni – még a kulcskiadványok (szépségipar, utazás, divat) visszatérte sem ellensúlyozzák az egyre csökkenő példányszámokat, forgalmi számokat a teljes sajtópiacon. A napilap és magazin piac csökkenése várhatóan -4% és -5% közé tehető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....