Újabb kiemelkedő évet zárt tavaly a BMW Magyarországon, az eladott BMW-k száma 2017-hez képest 16, míg a MINI modelleké 19 százalékkal nőtt. Az összesen több mint 3 400 darabos eladással mindkét márka esetében értékesítési csúcsot állított be a bajor prémiumgyártó hazai képviselete. A népszerűségi listát a BMW 5-ös sorozata vezeti, de a BMW X modellek értékesítése is jelentősen gyarapodott.
A BMW Group után a gyártó hazai képviselete is éves értékesítési rekordot jelenthetett be: míg a BMW márka globális értékesítése 1,1%-kal, addig a BMW Magyarországon 16%-kal nőtt 2017-hez képest. A BMW Group összesítve 2 490 664 autót adott el világszerte 2018-ban, addig itthon a BMW márka 3140 darabos, valamint a MINI 267 darabos értékesítési csúcsot regisztrált tavaly.
Kiválóan teljesített a BMW Motorrad is, míg vilászerte több mint 165 000 motorkerékpár kelt el, hazánkban 444 darab BMW motorkerékpárt vásároltak. Az 500 köbcenti feletti szegmensben a BMW továbbra is piacvezető.
A BMW legsikeresebb modellje a nemzetközi trendeknek megfelelően, továbbra is az 5-ös sorozat lett 635 eladott példánnyal, a második helyet a 3-as sorozat 336 darabbal, a harmadikat pedig 323 darabbal az X3-as modell szerezte meg. Utóbbi, valamint a tavaly debütáló X2-es nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az X modellcsalád meghaladta az 1400-as darabszámot. A szegmensben az X3-as után szorosan az X5 modell voltak a legnépszerűbbek, mely különös tekintettel a tavalyi modellváltásra kiemelkedően erős teljesítményt mutatott. A BMW X modelljeinek értékesítése 42%-ot fejlődött 2017-hez viszonyítva.
„Büszkék vagyunk a 2018-as teljesítményünkre, minden márkánkkal és almárkánkkal új rekordot értünk el. A BMW X modellek hazai sikere és piaci részesdése folyamatosan növekszik, tavaly 42%-ot lépett előre, mely 2019-ben bizonyosan tovább bővül a vadonatúj X7-es érkezésével. A zöld rendszám és az elektromos autók állami támogatása hathatósan segítette a konnektorról tölthető modelljeink értékesítését, ugyanakkor a BMW M GmbH modelljei is rekordteljesítményt értek el. A MINI prémium életstílus márkaként való pozícionálása is meghozta gyümölcsét az elmúlt 2 évben 89%-ot bővült a márka értékesítése. Márkakereskedői hálózatunk tavaly a Miskolc Motors-szal, valamint Pécsett a Schneider Autóház MINI szalonjával bővült. A 2019 első felében érkező újdonságok biztosan hozzájárulnak ahhoz, hogy a BMW Group tovább folytathassa sikeres szereplését a prémium kategóriában és további magasságokat érjen el” – mondta el Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.