
A múlt évben rekordnak számító 42,6 milliárd fontra nőtt az Egyesült Királyság hirdetési piaca, ez abszolút értékben 10, reálértéken (vagyis az inflációval kiigazítva) pedig 7,6 százalékos bővülést jelentett 2023-hoz képest. Az AA/Warc Expenditure report friss adatai alapján az online formátumok előretörése folytatódott, a szigetországban minden 5 fontból, amit hirdetésre szántak, 4 fontot online megjelenésekre költöttek el.
Az AA/Warc Expenditure report alapján a brit hirdetési piac legnagyobb szegmense a keresőhirdetések voltak 2024-ben, ezekre 16,9 milliárd fontot fordítottak tavaly, ami közel 13 százalékos bővülést jelent éves összevetésben. Az online display hirdetések – melyek több mint felét a közösségi médiás megjelenések adták - 15,1 százalékkal nőttek, közel 16,7 milliárd fontra.
Az online csatornák után a televízió a legerősebb szegmens, a brit hirdetők összesen 5,3 milliárd fontott költöttek el tévés reklámokra tavaly, ez 3,8 százalékos bővülést jelentett éves összevetésben. Ugyanakkor a TV VOD hirdetési kategória hatalmas, 23,2 százalékos fejlődést tudott felmutatni.
Az előrejelzések szerint a brit reklámpiacon idén 6,3 százalékos növekedésre lehet számítani - ez 45,2 milliárd fontos teljes bevételt jelentene -, míg jövőre további 5,6 százalékos bővülés jöhet, ami azt jelentené, hogy 2026-ban már 47,8 milliárd fontos lehet az Egyesült Királyság hirdetési piaca. Az új prognózisok a januári adatokhoz képest enyhe visszaesést jelentenek, főként az amerikai kereskedelmi vámok világgazdaságra gyakorolt potenciálisan destabilizáló hatása miatt.