A kínai és az észak-amerikai eladások felfutásának köszönhetően rekrdbevételt könyvelt el tavaly az Adidas sportszergyár.
Az árfolyamingadozásokat kiszűrve a cég bevétele 8 százalékkal 22 milliárd euróra emelkedett. Kiugró mértékben, 23 százalékkal nőttek az eladások Kínában. A folyamatos üzleti tevékenységből származó nettó nyereség 20 százalékkal 1,7 milliárd euróra nőtt – írja beszámolójában az MTI.
Európa legnagyobb sportszer és sportruházat gyártó vállalata jelezte, hogy a közepes árfekvésű sportcikkek iránt nagy az igény, de a kereslet kielégítése nehézségekbe ütközik az ellátási láncban mutatkozó hiányok miatt, ami visszaveti a növekedést, főleg Észak-Amerikában.
A 2019-es üzleti évben a vállalat a bevétel 5-8 százalékos és a nettó nyereség 10-14 százalékos emelkedésre számít. Az ellátási láncban mutatkozó nehézségek aggodalmat okoztak a részvényesek körében. A vállalat papírja 5 százalékkal esett, majd lassan emelkedni kezdett.