- Hirdetés -

Rekordot döntöttek a legnagyobb cégek

|

- Hirdetés -

A PwC Global Top 100 vállalati rangsora alapján a száz legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke jelentősen, 2597 milliárd dollárral nőtt, ami az egy évvel korábbi állapothoz képest 15 százalékos növekedést jelent. Az Apple, annak ellenére, hogy abszolút növekedés tekintetében csak a hatodik helyen áll, piaci tőkeértékét tekintve hetedik éve őrzi első helyét.

 

A Top 100-as rangsorban szereplő vállalatok több mint fele immár negyedik éve egyesült államokbeli illetőségű (54 vállalat, 2017-ben 55). Ez a teljes piaci tőkeérték 61 százalékát teszi ki, ami csökkenés a tavalyi 63 százalékhoz képest.

A piaci tőkeérték abszolút növekedését tekintve a legjobb teljesítményt az Amazon nyújtotta. A vállalat értéke 2017-hez képest 278 milliárd dollárral, vagyis 66 százalékkal nőtt. A társaságot két kínai cég követi a rangsorban: a Tencent 224 milliárd dolláros, vagyis 82 százalékos és az Alibaba 201 milliárd dolláros, vagyis 75 százalékos növekedéssel. Az abszolút értéken legjobb teljesítményt nyújtó következő három vállalat – a Microsoft, az Alphabet és az Apple – mind amerikai.

Az Apple, annak ellenére, hogy abszolút növekedés tekintetében csak a hatodik helyen áll, piaci tőkeértékét tekintve hetedik éve őrzi első helyét. A második helyen álló Alphabettel szembeni előnye azonban tavaly óta 25 százalékkal, 175 milliárd dollárról 132 milliárdra csökkent.

Ágazati szemszögből, a piaci tőkeérték tekintetében a technológiai immár harmadik éve megelőzi a pénzügyi szektort, míg a fogyasztási cikkek ágazata a harmadik helyen áll. Globálisan az első három helyen továbbra is technológiai cégek – az Apple, az Alphabet és a Microsoft – állnak, ezeket követi az ötödik helyen álló Tencent és a hatodik helyről idén a nyolcadikra csúszó Facebook.

Az európai vállalatokat különösen érzékenyen érintette az egy évtizeddel ezelőtti pénzügyi válság, és azóta ingadozó a piaci tőkeértékük. Tavaly azonban Európa folytatni tudta a közelmúltbeli fellendülést: a Top 100-ba bekerült európai vállalatok száma 22-ről 23-ra, összesített piaci tőkeértéke pedig 331 milliárd dollárra nőtt. E javulás ellenére Európa továbbra is jelentősen elmarad a 2010-es értéktől, amikor 33 európai cég szerepelt a Top 100-ban, a 2018-as 17 százalékos piaci részesedése pedig – noha 2017 óta nem változott – szintén elmarad a 2009-ben mért 27 százalékos értéktől.

Az előző évhez képest a Top 100-ban szereplő kínai vállalatok száma tízről tizenkettőre, piaci tőkeértékük pedig 57 százalékkal nőtt. Hongkongot tavaly csak egy, az idén már két vállalat képviselte. A piaci tőkeérték abszolút növekedését tekintve a kínai vállalatok közül 2018-ban már második éve a Tencent nyújtotta a legjobb teljesítményt: a vállalat értéke 82 százalékkal, 496 milliárd dollárra nőtt, ez összesítésben az Amazon után a második legmagasabb érték. A második legjobban teljesítő kínai vállalat, és egyben az összesített rangsor harmadik helyezettje az Alibaba, amely 75 százalékkal, 470 milliárd dollárra növelte tőkeértékét. Erőteljes gyarapodásuknak köszönhetően piaci tőkeérték tekintetében mindkét vállalat bekerült a Top 10-be, a Tencent az ötödik, az Alibaba pedig a hetedik helyre ugorva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...