
Rekordot hozott a bérletértékesítés első napján az Újpest FC-nek a július elején indult Club1885 alkalmazás – tudtuk meg Takács Mártontól. A MOL-csoport Digital Factory szervezetének lojalitás termékmenedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, honnan jött az ötlet, hogy alkalmazást indítsanak a klubnak, milyen funkciók vannak és mi jöhet még, mi a cél az applikációval és elárulta azt is, hogy milyen célokat fogalmaztak meg.
- Miért pont Club 1885 lett az alkalmazás neve, hol lehet elérni és eddig mennyien töltötték le?
- Szerettünk volna egy kicsit kreatívabbak lenni a névadásnál, ezért döntöttünk úgy, hogy az Újpest név helyett a Club 1885 nevet adjuk az appnak, utalva a klub alapításának évére. Az alkalmazást a Google Play-ből és App Store-ból lehet letölteni. Július elsejétől lehet elérni az appot és nagyon szépen teljesít az első pillanatoktól, két nap elteltével az élen volt a sport applikációk között mindkét nagy alkalmazásboltban, ami bőven tízezres nagyságrendű letöltést jelent.
- Miért most indítottátok el ezt az appot?
- A MOL tavaly tavasszal lépett be az Újpest életébe és egy sok területet érintő átalakítást indított el. Az egyik téma, ami adta magát, hogy a klub megfeleljen a 21. század digitális elvárásainak is. Ezért nagyon hamar elindult a program tervezése és bevezetése, az új szezonra való felkészülés. Az új szezon kezdete előtti időszakot pedig megfelelő pillanatnak ítéltük meg arra, hogy a szurkolók elé tárjuk ezt az alkalmazást, amelynek az egyik fő funkciója a bérlet- és jegyértékesítés.
- Honnan jött az ötlet az alkalmazás elindításához?
- Ratatics Péter klubelnök, a MOL-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója korábban úgy fogalmazott, hogy adta magát a lehetőség, hogy a MOL Move applikációhoz hasonló appot és hűségprogramot hozzunk létre – mindezt a Digital Factory által elkészített rendszerre, illetve platformra építve. Persze a Mol esetében egy alapvetően kiskereskedelmi, vevőknek szóló appról van szó, vagyis át kellett ültetni ezt a koncepciót szurkolói közegbe.
- Mekkora szerepe van az app létrehozásában és elindításában annak a tudásnak, amelyet a MOL Move hűségprogram kapcsán az elmúlt években felhalmozott?
- A MOL Move appot már több mint 5 éve fejlesztjük és építjük, rengeteg tapasztalatot szereztünk technikai, sales, marketing oldalról egyaránt. Ha jobban belegondolunk, a nap végén a vevők és a szurkolók is ugyanazt akarják: hogy érezzék számítanak, törődnek velük, releváns üzeneteket vagy éppen ajánlatokat kapjanak, válaszoljunk a kérdéseikre, és persze betekintést kapjanak kedvenc márkájuk, vagy éppen klubjuk életébe. Ebben hatalmas nagy segítség, kvázi a MOL Move lelke, hogy a vásárlások és a különböző aktivitások során keletkező rengeteg adat segít megérteni a vásárlói viselkedéseket és preferenciákat, amikre könnyedén válaszolhatunk kampányok, kommunikációs aktivitások, vagy akár személyre szóló ajánlatok segítségével. Ennek tükrében megnéztük, melyek azok, a már meglévő elemek, amiket fel lehet használni, át lehet forgatni marketing, illetve üzleti szempontból a Club 1885 alkalmazásba is, illetve természetesen, hogy milyen további, új funkciókra van szükség, hogy teljeskörű legyen a szurkolói élmény. Egy MOL Move felhasználónak is érdekes, hogy híreket olvasson a cégről, de messze nem annyira, mint egy szurkolónak, aki értelemszerűen kíváncsi arra, hogy mi történik kedvenc csapata háza táján. A Digital Factory-nál az évek során egy hatalmas tudásbázisra tettünk szert és rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, amit úgy gondolunk, hogy jól tudtunk adoptálni a sport világba is. Ha úgy tetszik, a Club 1885 az Újpest MOL Move applikációja.
- Milyen főbb funkciói vannak a Club 1885 alkalmazásnak?
- Fontosnak tartom elmondani, hogy ez nem csupán egy alkalmazás, hanem egy komplett szurkolói hűségprogram, amelynek a központi eleme természetesen az app. Mögötte a világ vezető CRM-, marketingautomatizációs és loyalty-megoldásaira épülő háttérrendszer működik. A szurkolók aktivitásaikkal, vásárlásaikkal pontokat gyűjthetnek, különböző szinteket érhetnek el, amelyek más-más előnyöket, kedvezményeket és korai hozzáféréseket biztosítanak számukra. A fő funkció a jegy- és bérletértékesítés integrálása az appba. Jól mutatja ennek jelentőségét, hogy a bérletértékesítés elindulásakor az első napon kizárólag az alkalmazáson keresztül lehetett bérletet venni, és aznap rekordmennyiségű bérletet értékesített a klub. Ez egy kiemelkedően erős indulást jelentett.
A másik nagyon fontos funkció a hírek. Az appban a szurkolók minden, a klubbal kapcsolatos információt megtalálnak, és elsőként itt jelennek meg a friss tartalmak. Számos olyan anyag is elérhető, amely kizárólag a Club 1885 felhasználói számára hozzáférhető. Például a felkészülési időszak mérkőzései is kizárólag az alkalmazásban voltak követhetők.
A hírek nemcsak közleményekről vagy nagy bejelentésekről szólnak, hanem értékes, exkluzív és hiteles tartalmat biztosítanak a szurkolóknak. Ezen kívül a platform lehetővé teszi a folyamatos kommunikációt push üzenetek és e-mailek formájában. A rendszer révén a klub személyre szabott, releváns üzeneteket juttathat el a szurkolói bázis különböző csoportjaihoz.
Ezek között lehetnek logisztikai információk – például útlezárásokról a mérkőzés napján a stadion környékén –, vagy akár nyereményjátékokról szóló felhívások is. Az app köré épülő ökoszisztémának része a merchandise is: bár az online webshop még nem integrált eleme az alkalmazásnak, a tervek között szerepel, hogy ez a jövőben megtörténjen. A szurkolók pontgyűjtéssel egyre magasabb szintekre juthatnak el, és így különböző kedvezményeket vagy akár exkluzív ajándékokat is kaphatnak a hivatalos szurkolói boltban. Egy rugalmas, folyamatosan fejlődő platformot építünk, amely koránt sincs kész: újabb és újabb funkciók bevezetése várható.
- Mi a cél az alkalmazással?
- Az elsődleges cél az volt és ma is az, hogy megváltoztassuk a szurkolók és a klub közötti kommunikációt, és közelebb hozzuk egymáshoz a két felet. Ennek alapja a mostani alkalmazás. Célunk, hogy az elmúlt években nem mindig felhőtlen kapcsolatot új, pozitív irányba tereljük.
Erre létrejött egy digitális platform, amelynek további fejlődése kommunikációs és marketing szempontból is izgalmas kérdés – ugyanakkor a klubvezetés döntésén is múlik, hogy mely funkciókat, lehetőségeket valósítanak meg. Idén már történt egy nagy előrelépés: két napig kizárólag az appon keresztül lehetett jegyet és bérletet vásárolni, ami példa nélküli kezdeményezés.
A jövő iránya nyitott: folyamatosan gyűjtjük a visszajelzéseket, elemezzük az adatokat, és ennek alapján finomítjuk a koncepciót, hogy az alkalmazás és a teljes platform a lehető legjobban szolgálja a szurkolókat és a klubot egyaránt.
- Mekkora az Újpest FC szurkolótábora? Mekkora potenciál van az alkalmazásban?
- Pontos számom nincs, de a kutatások szerint Magyarország második legnagyobb szurkolótáboráról beszélünk, több százezer fős bázissal, ami hatalmas potenciált jelent. Minél nagyobb részét érjük el ennek a közösségnek, és minél többen használják aktívan az alkalmazást, annál inkább elindíthatók komplex, innovatív megoldások. Az, hogy az első napon kizárólag az appon keresztül történt bérletértékesítés és ez rekordszámot hozott, jól mutatja: van elég szurkoló, aki nyitott a digitális megoldásokra és szívesen használja az alkalmazást. Ez mindenképpen biztató kezdet.
- Mennyi app-letöltéssel lennétek elégedettek?
- Az, hogy a sport appok között a toplista élére ugrott a Club 1885, már elégedettséggel töltött el bennünket és további bizakodásra adhat okot. Fontos célunk, hogy a mérkőzésekre járók körében szinte mindenkinél ott legyen az alkalmazás a telefonján, hiszen így a jegyvásárlás mellett a híreket és aktualitásokat is elsőként érhetik el. Ugyanakkor a távolabbról követő szurkolókat – akik a több százezres bázis nagyobb részét alkotják – is szeretnénk megszólítani hírekkel és exkluzív tartalmakkal, játékokkal.