- Hirdetés -

Rekordot döntöttek a technológiai cégek

|

- Hirdetés -

Magasabb fokozatra kapcsoltak a közép-európai régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásai, a Deloitte CE Technology Fast 50 listán szereplő cégek 2013 és 2016 között átlagosan 1127 százalékkal növelték árbevételüket, ami rekordnak számít a rangsor történetében. Az 50-es listán ebben az évben két magyar cég is szerepel, a Starschema és a Hiflylabs, de a Rising Star kategóriában is találkozhatunk magyar vállalatokkal.

 

A közép-európai Technology Fast 50 lista a leggyorsabban növekvő technológiai cégeket a megelőző négyéves időszak során elért árbevétel-növekedésük alapján rangsorolja. A múlt évhez hasonlóan az első öt helyezett idén is újoncnak számít a Fast 50 listán. Ebben az évben az online repülőjegy-foglalási szolgáltatást működtető cseh Kiwi.com végzett az első helyen a leggyorsabban növekvő közép-európai technológiai cégek között. A Kiwi.com tavaly még Skypicker.com néven szerepelt a Rising Star kategóriában, ahol az ötödik helyet szerezte meg, 1534 százalékos növekedést felmutatva. A Fast 50 rangsor élére viszont ennél jóval gyorsabb, 7165 százalékos növekedéssel tudott felkerülni a tech vállalat.

 

A lista második helyezettje a litván Deeper lett; az okoseszközöket gyártó cég 7048 százalékos árbevételnövekedést tudott felmutatni a 2013-2016-os időszakban. A legnagyobb ugrást azonban a cseh Prusa Research produkálta, ami közel megtízszerezte növekedési ütemét, és 6910 százalékos növekedéssel a harmadik helyet szerezte meg a Deloitte CE Technology Fast 50 rangsorban.

 

„2016 után idén ismét sikerült átlépni az 1000 százalékos küszöböt az átlagos árbevétel-növekedést figyelembe véve, ami arra utal, hogy középtávon is fenntartható az a robbanásszerű fejlődés a technológiai szektorban Közép-Európában, amelynek tanúi lehetünk” – mondta Csűrös Balázs, a Deloitte Technology Fast 50 hazai programvezetője.

 

Két magyar vállalkozás a Fast 50-ben

 

Az idei Fast 50 listára két magyar tech vállalatnak is sikerült felkerülnie. A többek között Big Data megoldásokkal, adatvizualizációval és adatelemzéssel foglalkozó Starschema a 24. pozíciót szerezte meg 541 százalékos növekedéssel. Az üzleti intelligencia megoldásokkal, egyedi rendszerek fejlesztésével, illetve tanácsadással foglalkozó Hiflylabs pedig a 44. lett, 347 százalékos növekedéssel.

 

Az ígéretes újoncok

 

A Rising Star kategóriában olyan ígéretes vállalkozások indulhatnak, amelyek túl fiatalok ahhoz, hogy megfeleljenek az abszolút rangsorban való szerepléshez szükséges feltételeknek. A kategóriát azért hozta létre a Deloitte, hogy bemutatkozhassanak azok a cégek is, amelyek olyan növekedési potenciállal rendelkeznek, ami alapján a jövőben felkerülhetnek az Fast 50 listára. A koncepciót igazolta, hogy a múlt évhez hasonlóan idén is a korábbi Rising Starok uralták az abszolút rangsort.

 

Az idén a 3D-s modellek kereskedelmére szolgáló piacteret működtető litván CGTrader lett a Rising Star, a társaság négy év alatt 3329 százalékkal növelte árbevételét. A második helyen digitális megoldásokat kínáló horvát Q végzett 2246 százalékos eredménnyel, míg a harmadik pozíciót a lengyel Dogadamycie.pl szerezte meg, az online fordítási és tolmácsszolgáltatást nyújtó cég 1532 százalékos bővülést produkált.

 

A Rising Star kategóriában két magyar vállalkozás is szerepel ebben az évben. A titkosítási megoldásokkal foglalkozó Tresorit az előkelő ötödik helyen végzett 967 százalékos növekedéssel. A robotikai szenzortechnológiát fejlesztő OptoForce, amely négy év alatt árbevételét 714 százalékkal növelte, a 9. pozíciót szerezte meg a Rising Star listán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...

Megdöbbentő: közel 600 millió euró hiányzik majd az EB-ről

Csaknem 600 millió, egészen pontosan 573 millió euró - ez az összeg azokat a klasszisjátékosokat takarja, akikre sokan számítottak, ám már biztosan nem lesznek ott a futball Európa-bajnokságon. „A jelenleg fellelhető információk alapján mintegy 600...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...