
Az Effie Awards Europe 2025 zsűrijében magyar szakemberek is rekordszámban kaptak helyet, miután a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) - a hazai Effie társszervezője az IAA Hungary (International Advertising Association) mellett - 2025. januárjában csatlakozott az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetségéhez (EACA). A MAKSZ nemzetközi tagsága új lehetőségeket nyitott meg a hazai szakma előtt, így idén már 13 kiemelkedő szakember vehet részt Európa egyik legrangosabb hatékonysági versenyének zsűrijében.
Az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) és az Effie Awards Europe bejelentette a 2025-ös Effie szezon első és második fordulós zsűrijének tagjait. Az iparág által elismert szakemberekre az a fontos feladat hárul, hogy kiválasszák Európa leghatékonyabb és legnagyobb hatású marketingkampányait.
A teljes zsűrilista és a bemutatkozások itt érhetők el.
A 2025-ös Effie Awards Europe zsűrijének társelnökei Barbara Sala, a Coca-Cola Senior Connections Director-a, valamint Sven Huberts, a Dentsu President of Global Experience & Innovation-e lesznek. A 2025-ös Effie Europe zsűrije több mint 200 iparági szakembert von be 25 európai országból. A pályaműveket négy kulcskritérium alapján értékelik: Kihívás, Kontextus és Célkitűzések; Insightok és Stratégiai Ötlet; A stratégia és ötlet megvalósítása; valamint Eredmények.
A nevezési időszak június 4-én indul. 3 főkategóriában lehet pályázatokat benyújtani:
Multi-market categories (legalább 2 országban futtatott kampányok),
Positive change single market,
Best of Europe (a hazai versenyen Arany vagy Platina Effie-t nyert kampányok).
Már 2024-ben is volt magyar vonatkozása a versenynek, mert a 2023-as hazai Platina és Arany Effie-k után az EuroEffie-n Bronz Effie-vel ismerték el a a LEGO Hungária és a Red Lemon Media ügynökség közös munkáját, a LEGO Oroszlánt a Brand Experience kategóriában.
Az Effie Awards Europe versenyt az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) szervezi, a Kantar (mint stratégiai insight partner), a Google, az ACT Responsible és az Ad Net Zero együttműködésével.