- Hirdetés -

Rekordszinten a turizmus

|

- Hirdetés -

Kiemelkedő évet zárt 2016-ban a hazai szállodaipar, a turizmus minden mutatója rekord szintre emelkedett – derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) elemzéséből. A magyarországi szállodai kapacitás tavaly decemberben 1,2 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál.

 

A tavalyi év eredményeit értékelő elemzés szerint a szállodák forgalma jelentősen emelkedett, a bruttó szobaárbevétel 11,9 százalékkal 212,6 milliárd forintra nőtt, a szállodák összes bruttó forgalma 9,7 százalékkal 360,2 milliárd forintra emelkedett. A Balatoni régióban a szállodák összes forgalma 8,5 százalékkal, a szobaárbevétele 12,1 százalékkal múlta felül a bázist – írja az MTI.

 

A jelentés szerint a kiemelkedő eredményekhez a tavaly decemberi erős keresletnövekedés is hozzájárult. Az év utolsó hónapjában országosan 21,4 százalékkal, Budapesten 22,2 százalékkal nőtt a külföldi vendégéjszakák száma, míg egy évvel korábban a migránsválság és a párizsi merénylet miatt csökkent a beutazó forgalom.

 

A külföldi vendégek számának növekedésében a vidéki szállodák messze megelőzték a budapesti hoteleket: míg a vidéki hotelekben 10,5 százalékkal, a budapestiekben csak 5,2 százalékkal volt több külföldi vendég. A fővárosban a külföldi kereslet alacsonyabb növekedését ellensúlyozta az átlag szobaár országos átlagot meghaladó emelkedése.

 

Tavaly országos szinten a háromcsillagos hotelek teljesítménye javult a legnagyobb mértékben. Az összes szállodai forgalomnak 51,1 százaléka, a szobaár bevételnek 46,7 százaléka realizálódott a Budapesten kívüli szállodákban.

 

Az elemzés szerint a kelet-közép-európai régióban vizsgált öt ország – Ausztria, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia – között a magyarországi szállodák az egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel (REVPAR) alapján 55,3 euróval a 3. helyen voltak 2016-ban. A REVPAR egy év alatt csaknem 14 százalékkal nőtt.

 

A magyarországi szállodákban az összes külföldi vendégéjszaka 80,4 százalékát az Európából érkező vendégek töltötték el, 10,7 százalék az Ázsiából, 7,5 százalék az Amerikából érkezett vendégekre jutott. Az Európai Unióból 7,5 százalékkal, az európai országokból 6,9 százalékkal, Ázsiából 14,3 százalékkal nőtt a kereslet. Kínából 37,9 százalékos, Izraelből 20,3 százalékos, Dél-Koreából 26,1 százalékos volt a növekedés. A legnagyobb beutazó piacok közül különösen erős növekedés volt Csehországból (+20,2 százalék), Romániából (+16,6 százalék), a tíz legnagyobb beutazó piac között Csehország a 3., Románia a 8. helyre került.

 

A legnagyobb beutazó piacról, Németországból évek óta először növekedés történt 2016-ban, 0,3 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma. Bár lassabban, de folytatódott a kereslet leépülése az orosz piacról, éves szinten 5,3 százalék volt a vendégéjszakák számának csökkenése, miközben az orosz-ukrán konfliktus ellenére Ukrajnából 24,4 százalékkal több vendég érkezett.

 

Tavaly országszerte 15 hotel nyílt 887 szobával, ebből 3 Budapesten, 12 vidéken. A magyarországi szállodai kapacitás 2016 decemberében összesen 55 ezer 222 szobából állt, ami 1,2 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál. Az előkészítés vagy építés alatt álló szállodák adatai alapján a következő két évben 22 szálloda nyílhat meg Budapesten és 15 vidéken – olvasható az MTI beszámolójában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Ettől félnek a repülővel utazók

Járattörlés, elveszett poggyász, információhiány – ezek aggasztják leginkább a fiatal magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. A járattörlések miatt hazánk fiataljai különösen aggódnak. Ezzel szemben az online check-in kihagyása miatti esetleges ráfizetés...

Kommunikációs iparági AI kézikönyv készül

A mesterséges intelligencia (AI) rendszerek adta lehetőségek átalakították a tartalom előállításának és terjesztésének módját és új kérdéseket vetettek fel a kommunikációs iparág szakmai folyamataival és az ide kötődő minőségi és etikai kérdések szabályozásával kapcsolatban....

Duplázás ma este: jön a marketinges és PR-es TOP50 rangsor

Néhány óra, és kiderül, hogy kik szerepelnek idén a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokon. A listát ma este mutatják be, a Marketing Summit keretein belül...

Hogyan kommunikál manapság egy patinás és egy fiatal márka?

Kettő vs hetvenöt év, bankszektor vs telekommunikációs szféra. Mi a közös bennük és miben különböznek, hogyan kommunikál, fejlődik az OTP és a Yettel? A Business Lounge adásában Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing...

Hypewriter: kiderült, kik jutottak a döntőbe

Összesen nyolc alkotó és alkotópáros jutott be a Hypewriter nemzetközi sorozatötlet-pályázat döntőjébe, ők lesznek azok, akik az októberi pitch-fórumon személyesen mutatják be pályaművüket. Az idén hatodik alkalommal meghirdetett versenyre a világ minden tájáról, hat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A játékosok háromnegyede szenved a váratlan áramszünetek miatt

A videójátékot játszók közel háromnegyede szembesült már olyan helyzettel, hogy váratlan áramszünet miatt nem tudta folytatni a játékot, azonban mindössze 8 százalékuk rendelkezik szünetmentes tápegységgel (UPS) – derül ki a Schneider Electric online felméréséből....

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Don't Miss

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

A Lounge Group lett Közép-Európa legjobb rendezvényes ügynöksége

A Lounge Group és a cégcsoporthoz tartozó Visual Europe Group idén kiemelkedő sikereket arattak a ljubljanai Conventa Crossover Best Event Awardon, a közép- és kelet-európai régió legnagyobb presztízsű rendezvényipari versenyén. A Conventa Best Event...

Magyar siker az Employer Brand Management Award londoni díjátadóján

A FERLING a Körber Hungária részére készített projektjével ezüst- és bronzérmet, a Follow The Yellow-val közösen a Tesco megbízásából futtatott kampánnyal pedig egy további ezüstöt nyert.Az Employer Brand Management Award (EBMA) a legjobb európai...

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...