Rekordteljesítményről számolt be a Xiaomi

A Xiaomi Corporation bejelentette a 2024. december 31-én zárult üzleti évére vonatkozó, auditált konszolidált eredményeit. A Csoport negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant 2024 negyedik negyedévében (továbbiakban „2024 Q4”), miközben mind az éves, mind a negyedéves teljesítményének mértéke meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi Corporation teljes éves árbevétele 35%-kal nőtt az előző évhez képest, elérve a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyeresége 41,3%-kal emelkedett, és 27,2 milliárd jüant tett ki. 2024 negyedik negyedévében a Xiaomi teljes árbevétele elérte a 109 milliárd jüant, ami 48,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, míg a korrigált nettó nyereség 69,4%-kal 8,3 milliárd jüanra nőtt messze felülmúlva a piaci várakozásokat.

2024-ben a Xiaomi minden üzletága magas növekedési pályára lépett, amelyet a „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztéma erőteljes szinergiája ösztönzött. Ennek eredményeként a Csoport kiemelkedő növekedést tapasztalt az okostelefonok, az elektromos járművek és az intelligens nagyméretű háztartási készülékek terén. Az okostelefonokból származó bevétel 21,8%-kal 191,8 milliárd jüanra nőtt, míg az intelligens elektromos járművekből (EV) és egyéb új kezdeményezésekből származó bevétel elérte a 32,8 milliárd jüant, több teljesítménycélt is túlszárnyalva. Az IoT és okosotthon termékek bevétele éves szinten 30%-kal, 104,1 milliárd jüanra emelkedett, miközben rekord volument szállított le a légkondicionálókból, hűtőszekrényekből és mosógépekből.

A Xiaomi 15 Ultra, a Xiaomi SU7 Ultra és a Mijia Central Air Conditioner Pro termékek bemutatásával a Xiaomi belépett az ultra prémium piacra. A 2025. március 3-ai termékbemutató napján Kínában a 50%-kal több Xiaomi 15 Ultra készüléket adtak el az előző modellhez képest az előző év azonos időszakában. A Xiaomi SU7 Ultra végleges megrendelései meghaladják a 10.000 darabot, ezzel előre teljesítve az éves célt. Mindkét termék kiemelkedő értékesítési teljesítményt mutatott, erős növekedési dinamikát képviselve.

A Xiaomi globális okostelefon-eladásai 15,7%-kal növekedtek az előző év azonos időszakához képest, ezáltal a legnagyobb mértékben hozzájárulva az iparág növekedéséhez

2024-ben a Xiaomi okostelefonokból származó bevétele elérte a 191,8 milliárd jüant, ami 21,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Csoport globális okostelefon-szállításai elérték a 168,5 milliós darabszámot, ami 15,7%-os növekedést jelent, ezáltal a legnagyobb mértékben hozzájárulva az iparág növekedéséhez. A Canalys elemző cég szerint 2024-ben a Xiaomi 18 egymást követő negyedévben 13,8%-os piaci részesedéssel az első három között szerepelt globálisan a leszállított mennyiség tekintetében.

2024 negyedik negyedévében a Xiaomi okostelefon-szállításainak piaci részesedése Kínában elérte a 15,8%-ot, ami 3,0 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezzel a vállalat a negyedik egymást követő negyedévben mutatott növekedést a piaci részesedésében.

Az időszak során a Xiaomi jelentős áttörést ért el prémium transzformációs stratégiájában: a Csoport piaci részesedése a prémium szegmensben rekordmagas szintet ért el. A harmadik féltől származó adatok szerint a Xiaomi piaci részesedése a 3000 jüanos szegmensben 23,3%-ra emelkedett; a 4000-5000 jüanos szegmensben 24,3%-ra nőtt, ezáltal első helyre kerülve; az 5000-6000 jüanos szegmensben pedig 9,7%-ra nőtt, ami éves szinten 1,3 százalékpontos növekedést jelent.

A „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztéma gőzerővel működik, a Xiaomi elektromos járművei az összes termékkategóriában segítik a prémiumizáció térnyerését

A Xiaomi SU7 sorozat, a Csoport első intelligens elektromos járműve, erőteljesen debütált 2024-ben, kilenc hónap alatt összesen 136 854 járművet szállítva le. Az intelligens elektromos járművekből és egyéb új kezdeményezésekből származó bevétel 2024-ben 32,8 milliárd jüanra nőtt, amelyhez a negyedik negyedévben elért 16,7 milliárd jüanos bevétel is hozzájárult. A Xiaomi SU7 sorozat szállításai a negyedik negyedévben felgyorsultak, elérve a 69 697-es darabszámot, előre teljesítve a teljes kitűzött szállítási célt.

A Xiaomi SU7 sorozat iránti kereslet magas, különösen a női és Apple felhasználók körében, ami átalakítja a Xiaomi felhasználói bázisát és erősíti a prémium márkaképét. A Xiaomi SU7 Ultra február 27-ei bejelentésével a Xiaomi elektromos járművei jelentős lépést tettek az ultra prémium piacon. A prémium minőséget megcélzó modell nagy népszerűségnek örvend: az előrendelések már meghaladták a 19 000 darabot, míg a lezárt megrendelések száma a 10 000-es darabszámot is túllépte a bevezetést követő első három napon, ezzel előre teljesítve a kitűzött éves célt. A Xiaomi 2025-re 350 000 elektromos jármű kiszállítását tűzte ki célnak.

2024. december 31-ig a Xiaomi összesen 200 intelligens elektromos jármű-értékesítési központot nyitott Kína 58 városában.

A Xiaomi hivatalosan is belép az ultra prémium intelligens nagyméretű háztartási készülékek piacára. 2025-ben bemutatta a Mijia Central Air Conditioner Pro-t, egy csúcskategóriás légkondicionálót, amelyet az iparági mércék meghaladására terveztek, kiemelve a Xiaomi elkötelezettségét prémium stratégiája iránt a háztartási gépek szektorában.

Az IoT üzletág forgalma először haladta meg a 100 milliárd jüant, miközben rekormagad szintet értek el a légkondicionálók, hűtőszekrények és mosógépek leszállított mennyiségének tekintetében

A Xiaomi IoT és okostermékekből álló üzletága mérföldkőhöz érkezett 2024-ben, első alkalommal haladva meg a 100 milliárd jüan bevételt. Mind a bevétel, mind a bruttó haszonkulcs rekordmagas szintet ért el: az IoT és okostermékekből származó bevétel 104,1 milliárd jüan volt, ami 30%-os éves növekedést jelent, a bruttó haszonkulcs pedig 20,3%-ra nőtt. Az okos nagyméretű háztartási készülékek továbbra is erős növekedést mutattak, 2024-es bevételük 56,4%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A légkondicionálók, hűtőszekrények és mosógépek kiszállítási volumene rekordmagas szintre emelkedett: a légkondicionálók szállításai több mint 50%-kal 6,8 millió darabra nőttek éves szinten, a hűtőszekrények szállításai több mint 30%-kal 2,7 millióra, míg a mosógépek szállításai több mint 45%-kal 1,9 millió darabra emelkedtek.

2024-ben a Xiaomi táblagépei továbbra is erőteljes növekedést mutattak. A Canalys adatai szerint a Xiaomi táblagépeinek globális kiszállítási volumene éves szinten 73,1%-kal növekedett, ezzel megőrizve a Csoport 5. helyét világszerte és a 3. helyét Kína szárazföldi piacán. A Xiaomi a leszállított viselhető okoskarkötőinek számát tekintve a 2. helyen állt mind globálisan, mind Kína szárazföldi piacán, míg a leszállított vezeték nélküli (TWS) fülhallgatók számát tekintve az 1. helyet érte el Kína szárazföldi piacán.

Az internetes szolgáltatások továbbra is magas bruttó haszonkulccsal működnek, a globális havi aktív felhasználók (MAU) száma meghaladja a 700 milliót

A Xiaomi online szolgáltatásainak üzletága erőteljes növekedést mutatott, a bevétel éves szinten 13,3%-kal 34,1 milliárd jüanra emelkedett, rekordmagas szintet érve el. A bruttó haszonkulcs 76,6%-ra nőtt, ami 2,5 százalékpontos éves növekedést jelent.

A Xiaomi internetes felhasználói bázisa tovább bővült, a globális és kínai havi aktív felhasználók (MAU) száma egyaránt rekordot döntött. 2024 decemberében a vállalat globális havi aktív felhasználóinak száma először lépte át a 700 milliót, ami 9,5%-os éves növekedést jelent. A kínai szárazföldi havi aktív felhasználók száma 11,1%-os éves növekedéssel elérte a 172,9 milliót.

A mesterséges intelligencia tovább erősíti a Xiaomi okos ökoszisztémáját, miközben a K+F beruházások folyamatosan növekednek

A Xiaomi prémium szegmensben elért áttöréseit erőteljes K+F képességei alapozzák meg. 2024-ben a vállalat K+F kiadásai éves szinten 25,9%-kal 24,1 milliárd jüanra nőttek, míg a foglalkoztatott K+F szakemberek összlétszáma 21 190 főre emelkedett. 2024 végére a Xiaomi világszerte több mint 42 000 szabadalmat szerzett, köztük több mint 1 000-et az elektromos járművekhez kapcsolódó technológiák területén.

A Xiaomi hosszú távú és folyamatos befektetéseket eszközöl a mesterséges intelligencia (MI) területén, melyet alapvető technológiai prioritásként kezel. 2024 októberében a vállalat bemutatta a Xiaomi HyperOS 2 operációs rendszert, amely a HyperCore, HyperConnect és HyperAI technológiák integrációjával a készülékek közötti intelligens összekapcsolhatóság és a mesterséges intelligencia funkciók terén jelentős előrelépést képvisel. A Xiaomi célja, hogy a HyperOS 2-be integrált MI-technológiákat az intelligens elektromos járművekben, okostelefonokban és okosotthon-eszközökben is alkalmazza, ezáltal erősítve a "Human × Car × Home" stratégiai koncepciót és elősegítve a növekedést az okostelefonok, az intelligens elektromos járművek és az okos nagy háztartási készülékek piacán.