- Hirdetés -

Sporttal pörög a turizmus

|

- Hirdetés -

Akár negyedével is emelkedhet a szállodák átlagára Budapesten az idén nyári nagy sportesemények kapcsán – többek között erről beszélt Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének ügyvezető elnökségi tagja az M1-en. Az úszó vb hatása, amelyet több milliárd ember fog nézni két héten keresztül, egy-két évig tart. Tavaly 7 százalékkal nőtt a hazai szálláshelyek forgalma a KSH adatai szerint.

 

 

A szállodák átlagára 25 százalékkal növekedhet Budapesten az úszó vb és a Forma-1 idején – mondta Flesch Tamás az MTI beszámolója szerint. Hozzátette, a budapesti szálláshelyek foglaltsága egy-két éve már normál időszakban is elég magas júliusban. A főváros a válság után komoly fejlődésnek indult, folyamatos árnövekedés várható, ilyen mértékű emelkedéshez azonban csak a nagy események alkalmasak. A szakember szerint az úszó vb hatása, amelyet több milliárd ember fog nézni két héten keresztül, egy-két évig tart.

 

A hazai turizmus egyébként jó évet zárt tavaly, a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 6,9, a belföldi vendégek által eltöltötteké 7,1 százalékkal emelkedett tavaly az egy évvel korábbihoz képest, együttvéve 7,0 százalékkal nőtt a szálláshelyek forgalma, és 27,7 millió vendégéjszakát regisztráltak.

 

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron számolt bruttó árbevétele 9,1 százalékkal nőtt, 402,4 milliárd forintra. Ezen belül a szállásdíjbevétel 11,1 százalékkal (237,9 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 4,1 százalékkal (81,2 milliárd forintra), az egyéb bevétel 8,8 százalékkal (83,2 milliárd forintra) emelkedett – idézi az MTI a KSH jelentését.

 

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 2,5 százalékponttal, 56,4 százalékra emelkedett 2016-ban. A szálláshelyeken 2016-ban a külföldi vendégek 13,9 millió, a belföldiek 13,8 millió vendégéjszakát töltöttek.

 

Tavaly decemberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 20,5, a belföldi vendégek által eltöltötteké 8,6 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi szinthez képest, így 14,4 százalékkal nőtt a szálláshelyek forgalma. A külföldi vendégek száma 18 százalékkal nőtt, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 894 ezerre bővült. A külföldivendég-forgalom nagymértékű növekedésében szerepet játszott a migránsválság miatti 2015. decemberi alacsony bázis is.

 

A decemberi számottevő emelkedés hátterében főként a teljes külföldivendég-forgalom héttizedét koncentráló budapesti szállodák 22 százalékos forgalomnövekedése áll, de a külföldivendég-éjszakák száma szinte valamennyi turisztikai régióban kisebb-nagyobb mértékben nőtt. A külföldivendég-forgalom változásai leginkább a fővárosi szállodákban jelentkeznek, ahol tízből kilenc vendég külföldi.

 

Tavaly decemberben a belföldi vendégek száma 5,9, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 8,6 százalékkal 853 ezerre nőtt. A belföldivendég-éjszakák alapján mért forgalom szinte minden turisztikai régióban bővült, legnagyobb mértékben Közép-Dunántúlon (21 százalékkal) és Budapest-Közép-Duna-vidéken (17 százalékkal). A szállodák szobakihasználtsága 4,9 százalékponttal, 49,4 százalékra nőtt.

 

A kereskedelmi szálláshelyek bruttó árbevétele decemberben 17 százalékkal (31 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 21 százalékkal (17 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 9,8 százalékkal (7,4 milliárd forintra), az egyéb bevétel 14 százalékkal (6,5 milliárd forintra) emelkedett. A szállodák folyó áron átlagosan 7,5 százalékkal magasabb szobaárat érvényesítettek, ami meghaladta a bruttó 19 ezer forintot.

 

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 8,5 százalékkal többet költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A decemberben működő kereskedelmi szálláshelyek közül 1705 egység fogadott el pihenőkártyát, 1,2 milliárd forint értékben, ami a belföldi szállásdíjbevétel 17 százalékát tette ki. 2016-ban a SZÉP-kártya felhasználási értéke 5,3 százalékkal nőtt, a vendégek összesen 18,6 milliárd forintot költöttek ezzel a fizetési lehetőséggel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb díjat nyert a FleishmanHillard Café

Győzelmet aratott a FleishmanHillard Café projektje, a Liszt Ferenc Kamarazenekar teljes megújulását támogató integrált kampánya az Eventiada IPRA Awardon legjobb intézményi arculat kategóriában. A szakmai zsűri emellett a verseny különdíját is ennek a projektnek...

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA