- Hirdetés -

Rendeznék a digitális adó kérdését az EU-ban

|

Ismét napirendre kell venni az európai uniós digitális adó kérdését, amennyiben erről nem születik globális egyezmény a jövő év végéig, az internetes nagyvállalatoknak ugyanis ott is adózniuk kellene, ahol a nyereségük keletkezik – jelentette ki brüsszeli meghallgatásán Margrethe Vestager, az új Európai Bizottság egyik ügyvezető alelnök-jelöltje.

A liberális dán politikus a tervek szerint a digitális kornak megfelelő Európa programját koordinálja majd, és egyúttal betölti a befolyásos versenyjogi biztosi posztot a novemberben hivatalba lépő, Ursula von der Leyen vezette brüsszeli testületben – írja beszámolójában az MTI. Európai parlamenti (EP-) meghallgatásán Margrethe Vestager kiemelte, hogy készek cselekedni, ha nincs előrelépés a digitális adóról szóló globális egyezmény ügyében, mert az érintett cégeknek tisztességesen ki kell venniük a részüket a teherviselésből.

Leszögezte, hogy büszke eddigi versenyjogi biztosi munkájára, de sok még a tennivaló ezen a téren, s a továbbiakban is hasonló eltökéltséggel és pártatlansággal kíván eljárni a trösztellenes, a felvásárlási és a tiltott állami támogatásokkal kapcsolatos ügyekben is. Ugyanakkor elmondta, hogy bizonyos közösségi szabályokat felül kell vizsgálni, alkalmazkodva a gyorsan változó világhoz.

Vestager beszélt a mesterséges intelligencia témájáról, az etikus felhasználás szükségéről, és elmondta, mandátuma első száz napjában javaslatot akar benyújtani az erről szóló szabályozásról. „Foglalkoznunk kell a technológiával kapcsolatos aggályokkal, bizalmat kell építenünk” – fogalmazott. Hozzátette, hogy szabályozni kell a cégek adatgyűjtésének, -felhasználásának és -megosztásának módját, hogy az a társadalom érdekeit szolgálja.

Rámutatott, hogy stratégiát kell felvázolni az EU iparának jövőjére vonatkozóan. „Ígéretem nem az, hogy Európát hasonlóbbá teszem Kínához vagy Amerikához, hanem az, hogy hasonlóbbá teszem önmagához” – mondta. Emellett pedig számos másik témát is érintett a kis- és középvállalkozások támogatásától kezdve a külföldi beruházások átvilágításáig.

Néhány képviselő aggodalmának adott hangot a tervezett tárca két, szerintük egymásnak ellentmondó területének „összebékíthetetlenségével” kapcsolatban.

Margrethe Vestager Brüsszelben egyfajta „rocksztárnak” számít, aki eurómilliárdos pénzbírságokkal sújtotta a Szilícium-völgy számos óriásvállalatát.

A sajtóhírek szerint eddig három jelöltet, a lengyel Janusz Wojciechowskit, a svéd Ylva Johanssont, illetve a francia Sylvie Goulard-t nem hagyták jóvá rögtön a koordinátorok, ők írásbeli kérdéseket kaptak. Wojciechowskinak kedden újra meg kellett jelennie az illetékes EP-bizottság előtt, ahol sokak szerint jobban teljesített, mint előző héten, így döntés született a jóváhagyásáról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...