A Google 2018-ban összesen 2,3 milliárd, azaz naponta több mint 6 millió, a hatályos irányelveket megsértő hirdetést törölt, többek között 58,8 millió adathalász és 207 ezer belépőjegyeket másodlagos kézből árusító hirdetést.
A Google folyamatosan jelentős erőfeszítéseket tesz és új technológiai megoldásokat vezet be a digitális hirdetési rendszer biztonsága érdekében. Ma közzétett jelentésében ismerteti a felhasználók, a tartalomszolgáltatók és a hirdetők védelmében 2018-ban hozott intézkedéseit valamint azok eredményeit.
A megtévesztő és káros online hirdetések miatt 2018-ban a vállalatnak új kihívásokkal kellett szembenéznie. A visszaélések megakadályozására 31 új hirdetési irányelvet léptetett életbe, melyek többek között szabályozzák a kriptovaluták vagy a belépőjegyek másodlagos kézből való értékesítésének hirdetését.
A Google 2018-ban összesen 2,3 milliárd, azaz naponta több mint 6 millió, a hatályos irányelveket megsértő hirdetést törölt, többek között 58,8 millió adathalász és 207 ezer belépőjegyeket másodlagos kézből árusító hirdetést.
Tavaly nemcsak a félrevezető hirdetéseket vette célba a cég, hanem magát a forrást, vagyis a hirdetési fiókokat is. Továbbfejlesztett gépi tanulás technológiát alkalmazva ebből közel egymilliárdot törölt a vállalat, majdnem kétszer annyit, mint az azt megelőző évben.
A Google 2018-ban az előző évinél háromszor több, összesen 330 osztályozót vezetett be, mely az egyes oldalak szintjén tudja kiszűrni az esetleges problémákat. Így 734 ezer tartalom-előállítót és alkalmazásfejlesztőt zárt ki hirdetési rendszeréből, valamint közel 1,5 millió applikációból távolított el, illetve közel 28 millió oldalról törölt hirdetéseket a cég az irányelvek megszegése miatt a hagyományos kézi ellenőrzés és gépi tanulás kombinációját alkalmazó módszerének felhasználásával.
Továbbá a Google új szabályzatot bocsátott ki tavaly a politikai hirdetésekre vonatkozóan az Egyesült Államok félidős választásai kapcsán. Ennek keretében közel 143 ezer választási hirdetést ellenőrzött a vállalat, valamint egy új, a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló jelentést tett közzé, amely a választási hirdetések megrendelőiről nyújt információt a felhasználónak. 2019-ben az európai parlamenti és az indiai választásokkal összefüggésben hasonló eszközöket vezet be a cég.
A Google továbbra is fellép a félretájékoztató és az alacsony minőségű oldalak ellen annak érdekében, hogy hirdetései csak színvonalas és törvényes tartalomszolgáltatók oldalain jelenjenek meg. 2018-ban kb. 1,2 millió oldalról, 22 ezer applikációból és 15 ezer portálról távolított el hirdetéseket a félretájékoztatásra, gyűlöletkeltésre vagy alacsony minőségre vonatkozó szabályok megsértése miatt. A cég a “veszélyes vagy sérelmes” szabályzat megsértésére hivatkozva 74 ezer oldalról vett le hirdetéseket és összesen 190 ezret törölt. Ez a szabályzat tiltja a gyűlöletbeszédet, valamint megvédi a felhasználókat, a hirdetőket és a tartalomszolgáltatókat a gyűlöletkeltő tartalmaktól.
A Google 2019-ben tovább folytatja a félrevezető, káros hirdetések elleni küzdelmet, hiszen a kártékony szereplők folyamatosan új módszerekkel próbálják kijátszani a digitális hirdetési rendszert. Idén továbbra is legfontosabb feladatának tekinti a cég a felhasználók védelmét és egy olyan hirdetési rendszer működtetését, amelyben a törvényes hirdetők és tartalomszolgáltatók eredményesen működhetnek. Áprilisban továbbá Irányelv Manager oldalt indít a cég, amely bemutatja a hirdetőknek a leggyakrabban elkövetett hibákat, és tanácsokat ad a szabályzatoknak megfelelő, helyes hirdetések előállításához.