- Hirdetés -

Rengeteg időt pazarlunk a vásárlással

|

- Hirdetés -

Minden ötödik magyar gondolja úgy, hogy rengeteg idejét pazarolja bevásárlásra, ennek ellenére csak a lakosság 4 százaléka vásárol élelmiszert online – derült ki a Kifli.hu felméréséből. A vásárlásra fordított időt szívesebben szentelnék a hobbijuknak vagy sportolásnak a válaszadók, sőt, akad olyan is, aki annyira utál vásárolni, hogy inkább többet dolgozna. A legbosszantóbb dolog az áruházakban a tömeg és a lassú sorok, de sokakat zavar az is, hogy nem tudnak minden hozzávalót egy helyen beszerezni.

A vásárlás könnyen egyszerűsíthető lenne, ennek ellenére a magyarok fele hétköznapokon akár mindennap beszalad egy élelmiszerboltba, pékségbe vagy zöldségeshez, egyharmaduk pedig pár naponta felkeres egy szupermarketet. A Kifli.hu online élelmiszeráruház vásárlási körképéből továbbá az is kiderül, hogy tízből három magyar a hétvégéjéből is jó pár órát elveszteget a nagybevásárlással.

A válaszadók ötöde szerint az élelmiszerek, háztartási cikkek beszerzése rengeteg időbe telik, ennek ellenére a lakosság csupán 4%-a rendel online élelmiszert. Az átlag 2-4 órát szán hetente bevásárlásra, miközben a lakosság egyötöde még ennél is többet kénytelen áldozni erre szabadidejéből. Az idő nagy úr: a felmérés szerint a lakosság közel 60%-a szívesen járna piacra, vagy keresne minőségibb termékeket, ezzel szemben csak a legközelebbi áruházra van ideje. Az áruházakban nem csak az időnket pazaroljuk, hanem az indokoltnál többet is költünk. A magyarok 20%-a ugyanis általában éhesen, jellemzően munka után esik be a boltba, ilyenkor pedig mindenfélét megkíván, és túl sok mindent pakol a kosarába.

A tömeg, a lassú sor és a nem megfelelő kínálat: a legbosszantóbb hármas

A gyors és gördülékeny áruházi bevásárlás nehezen kivitelezhető. Tízből heten kellemetlennek és macerásnak tartják, ha egy adott boltban nem kapnak meg mindent, amit szeretnének, és még máshová is el kell menniük ahhoz, hogy az esti vacsorához az összes hozzávalót beszerezzék. A magyarok 62%-át továbbá kifejezetten idegesíti a tömeg, 38%-át pedig az, ha az ő soruk halad a leglassabban. A válaszadók szűk többségét még az is zavarja, hogy télen rájuk izzad a kabát, nyáron pedig dideregniük kell a hűtőpultok mellett. A nőket különösen feldühíti mindez: tízből heten rendszeresen panaszkodnak a túl meleg vagy túl hideg miatt.

Mihez kezdenénk heti 4 szabad órával?

A Kifli.hu rákérdezett arra is, hogyha a vásárlásra fordított idő felszabadulna, akkor azt mivel töltenék legszívesebben az emberek. A válaszadók egyharmada több időt szentelne a hobbijának, egynegyedük pedig szívesebben sportolna, nézne inkább filmeket, vagy olvasna. Előbbi különösen igaz a huszonévesekre: 40%-uk szívesebben edzene a sorban állás helyett. A könyvbújás iránti vágy pedig különösen a nőket jellemzi. A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok nagy része szórakozással, aktív kikapcsolódással töltené a felszabaduló idejét, ha nem kellene áruházakban, szuper-és hipermarketekben bolyongania. A válaszadók 7%-a annyira utál bevásárolni, hogy akár inkább dolgozna is helyette. 16%-uk pedig a másik véglet: ők az alvásidejüket hosszabbítanák meg az elnyert idővel.

Mindezek alapján tehát hetente akár 4 órával sportolhatna vagy szórakozhatna többet a magyar lakosság, vagy megnézhetne még 1-2 filmet, kiolvashatna plusz egy könyvet, ha a vásárlási szokásain ennek függvényében változtatna, és csatlakozna a magyarok azon 4%-ához, akik tudatosan spórolnak az idejükkel, és a bevásárlást online intézik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

DATA