A média- és szórakoztatóipar vezetőinek egyharmada szerint öt éven belül megszűnhet a vállalkozása, ha nem sikerül megújítaniuk a céget – derül ki az EY felméréséből. A megkérdezett iparági vezetők több mint fele szerint a jövőben nem támaszkodhatnak a hagyományos üzleti modellekre.
A meglehetősen pesszimista vélekedés mögött egyértelműen a média- és szórakoztatóipart is érintő hatalmas változások állnak. Az EY felmérése alapján a válaszadók 32 százaléka szerint az egyre kiélezettebb verseny indokolja a jelentős és mielőbbi változtatásokat. Az elmúlt időszakban ugyanis azt láthattuk, hogy a szektor szereplői az ágazaton belül új területek felé nyitottak, így például a korábban főként tartalomgyártással foglalkozó cégek közvetlenül a fogyasztóknak szóló ajánlatokkal jelentek meg, a klasszikus kiadók közül többnél informatikai és webes szolgáltatások jelentek meg, míg a reklámügynökségek egy része a tartalomgyártásban is megjelent.
A második legfontosabb mozgatórugója a változásoknak a rendkívüli mértékben felgyorsult technológiai fejlődés, a megkérdezettek 31 százaléka jelölte meg ezt a tényezőt. A virtuális és kiterjesztett valóság, a hangvezérlés, a blokklánc mellett a mesterséges intelligencia megoldások megjelenése és térhódítása, illetve a várhatóan villámgyorsan elterjedő 5G, valamint a dolgok internete (IoT), egyaránt lépésre kényszeríti a média- és szórakoztatóipari vállalkozásokat.
Hasonlóan 31 százalék emelte ki a változó fogyasztói szokásokat. Az okoseszközök és főként az okostelefonok elterjedése ugyanis teljesen átalakította azt, hogyan, mikor és hol akarnak tartalmat vagy bármilyen terméket megvásárolni.
A helyzet ugyanakkor korántsem egyszerű, ugyanis a megkérdezett iparági vezetők 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy érzi ugyan a változtatás szükségességét, de nem látja, hogy mely területeket kellene prioritásként kezelni. Az EY elemzése szerint három területre kell összpontosítani, egyrészt a működési hatékonyságot tovább kell javítani, és erősíteni kell az agilitást, másrészt fel kell pörgetni az innovációt, a harmadik fontos elem pedig a tehetségek és a megfelelő kompetenciák megszerzésének felgyorsítása.
A működés átszervezése kapcsán az iparági vezetők legnagyobb arányban (41 százalék) a működési modell átalakítását emelték ki, de sokan hangsúlyozták a rendelkezésre álló adatok jobb hasznosítását, a munkaerő átalakítását, illetve az ügyfélélmény további javítását.