- Hirdetés -

Rengeteg pénz megspórolható egy építkezésnél

|

- Hirdetés -

Építkezésnél és felújításnál egy jó végeredményhez ökölszabályként három dologra van szükség: felkészült megrendelőre, hozzáértő építési szakemberekre és minőségi építőanyagra. Ha ezekből akár egy is hiányzik, a befektetett összeg akár 20%-a is ablakon kidobott pénzzé válhat. Bodnár György, Az építő közösség alapítója arról beszélt, hogy a házépítés komoly csapatmunka, a rendszerszintű szemléletet pedig a megrendelőnek kell kezdeményeznie. Mint mondta, 30 éves pályafutása során olyan krízishelyzettel még sosem szembesült a szakmában, mint a mostani, emiatt érdemes extra energiát fordítani már a tervezési szakaszra is.

Energetikai és kényelmi szempontok miatt egy mai ház felépítése már annyira bonyolult, hogy olyan módon megtervezni, ahogyan 15 évvel ezelőtt lehetett, már egyre kevésbé érdemes. A tervezési szakaszba a megrendelő, az építész és a statikus mellett ma már minimum gépész tervező bevonása is szükséges, de ha minden fontos szempontot szeretnénk figyelembe venni, akkor célszerű lehet például villamossági szakember, lakberendező, nyílászáró-specialista bevonása is.

Bodnár György, Az építő közösség alapítója elmondta, hogy a ház építése egyre komolyabb csapatmunka, a rendszerszintű szemléletet pedig a megrendelőnek kell kezdeményeznie. Sok esetben az építész mögött is áll egy olyan csapat, akik ezt tudják produkálni, de az építkezni vágyó családok oldaláról mindig meg kell lennie az erre irányuló igénynek.

„A jó végeredmény receptje három összetevős: kell hozzá felkészült megrendelő, kiváló építési szakemberek és minőségi építőanyagok. Ha ezekből akár egy nincs meg, akkor a munka kudarcra van ítélve, és akár a kivitelezésre költött teljes összeg 20%-a is ablakon kidobott pénzzé válhat” – magyarázta.

A Magyarország egyetlen építkezőknek készült könyvsorozatát kiadó Közösség alapítója úgy folytatta, hogy a megrendelőknek már a kezdetek kezdetétől látniuk kell: az átgondolt, részletes, minden területet felölelő házterv az ő érdekük, ehhez pedig sok időre és odafigyelésre van szükség már a tervezési fázisban.

Ne a hatóságoknak készítsünk tervet, hanem magunknak

Bodnár György szerint rossz beidegződés itthon, hogy a terveket a hatóságoknak készítjük, és sokan egyáltalán nem is tulajdonítanak jelentőséget a részleteknek. Egy példával élve azt mondta, lakberendezőt is késő már akkor hívni, amikor állnak a falak, ugyanis lehetnek olyan speciális szempontok, amelyek már a tervezési szinten módosításokat igényeltek volna. Ezek figyelembe vétele nélkül súlyos százezrekkel, de akár milliós tétellel is nőhetnek az építkezés végén a berendezés költségei.

„Sokan nem is gondolnak rá, de egy komolyabb felújításhoz is kell egy átgondolt koncepció, amiben szerepel, hogy mi a kiinduló állapot, és hova szeretnénk onnan eljutni. Az első lépést pedig csak akkor szabad megtenni, hogyha látjuk, abból idővel hogyan következik majd az utolsó. Ezt a szemléletet próbáljuk meg átadni az embereknek” – mondta Az építő közösség alapítója.

A szakember szót ejtett arról is, hogy 30 éve dolgozik a szakmában, de akkora felfordulást, kapkodást még sosem látott, mint amilyen a mostani. Tapasztalat híján senkinek nincs is biztos megoldása a hiányok és a drágulás miatt felvetődő problémákra, mindenki egyedül próbál válaszokat találni a kínzó gazdasági kérdésekre. Ebben a kontextusban pedig még inkább fontos, hogy a házépítés az utolsó részfeladatig meg legyen tervezve.

Az érdeklődők a költséghatékony, de mégis minőségi építkezéshez, felújításhoz kaphatnak rengeteg tippet és trükköt több mint 50 előadótól az idei, egy hetes Építem az otthonom online konferencián, ahol bátran kérdezhetnek is a szakemberektől. Az eseményen olyan információk birtokába juthatnak az építkezés előtt és közben, amikkel akár milliós kiadásokat és sok bosszankodást kerülhetnek el a későbbiekben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....