Rengeteg pénz megy közösségi médiás hirdetésre

Három év alatt harmadával nőhet a közösségi médiás reklámköltés és 2025-re meghaladhatja a 300 milliárd dolláros szintet. Az idén 226 milliárd dolláros lehet ez a szegmens.

A közösségi média felületek megkerülhetetlenné váltak napjainkra a hirdetők számára, 4,7 milliárdos közönségükkel kiváló megoldást jelentenek a termékeiket, szolgáltatásaikat népszerűsítők számára. Az elmúlt két év látványos fejlődést hozott a közösségi médiás reklámpiacon, 2020 óta több mint duplájára nőtt az ezeken a felületeken hirdetésre fordított összeg.

A Statista felmérése szerint – amit az augustafreepress.com szemlézett - 2019 és 2020 között a közösségi médiás hirdetési bevételek 35%-kal, 130 milliárd dollárra ugrottak világszerte. Ez a szám 2021-ben 183,5 milliárd dollárra nőtt, 2022 végére pedig az előrejelzések szerint további 42 milliárd dollárral, 226 milliárd dollárra bővül.

A statisztikák azt mutatják, hogy a vállalatok tovább növelik közösségi média hirdetési költségvetéseiket, ami közel 77 milliárd dolláros bevételnövekedést eredményez a következő két évben. 2025-re a közösségi médiás hirdetések globálisan 332 milliárd dollárt fognak generálni.

A Statista felméréséből az is kiderült, hogy az egy felhasználóra jutó átlagos költések a következő két évben várhatóan 23%-kal nőnek, 44,2 dollárról 54,7 dollárra emelkednek. Emellett a mobilhirdetések a teljes bevétel 83%-át fogják kitenni, szemben az idei 82%-kal.

Globális szinten az Egyesült Államok és Kína vezet a közösségi média reklámköltések terén. A statisztikák szerint az USA idén 80,6 milliárd dollárt, vagyis a teljes reklámköltés egyharmadát fogja generálni. A második legnagyobb piacként Kína következik 79,7 milliárd dollárral.

A Statista előrejelzése szerint azonban Kína jövőre megelőzi az Egyesült Államokat, és 96 milliárd dolláros teljes reklámköltéssel a vezető közösségi média reklámpiac lesz. Ez a szám 2024-re közel 110 milliárd dollár lesz, szemben az USA 105 milliárd dollárjával.

Az egyes platformok közül a Meta felületei továbbra is dominánsak, 45 százalékos részesedéssel. A ByteDance követi őket 25%-os piaci részesedéssel 2022-ben, majd a Snapchat, a LinkedIn és a Tencent egyaránt 5%-os részesedéssel.