Ömlenek a felhasználók a Netflix-hez, az online videószolgáltatást kínál cég tábora tavaly az utolsó negyedévben mintegy hétmillióval nőtt. A társaság egy éve jelentette be, hogy egy lépésben a világ több mint száz országában elérhetővé teszik a megoldást, ami a számok fényében jó döntésnek bizonyult, a cég bevétele közel harmadával nőtt.
A múlt év végén összesen 93,8 millió felhasználója volt a Netflix-nek, ez 19 milliós növekedést jelent egy év alatt – derül ki a cég friss üzleti jelentéséből. Csak az utolsó negyedévben mintegy hétmillióan csatlakoztak a szolgáltatást használók táborához, közülük ötmillióan az Egyesült Államokon kívülről. Bár még mindig az amerikai felhasználók vannak többségben, ha hasonló ütemben nő a nemzetközi tábor, már ebben az évben változhat a helyzet.
A Netflix tavaly 8,83 milliárd dolláros bevételt ért el, ez 30 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Az éves nyereség 186,7 millió dollár volt, ami több mint 50 százalékos növekedés jelent 2015-höz képest.
Az online előfizetős videószolgáltatás növekvő népszerűségét a nagy tartalomgyártókkal kötött megállapodásoknak köszönhetően rendkívül széles kínálat adja, illetve a sajátgyártású műsorok is sok új felhasználót vonzanak. A Netflix folyamatosan növeli a tartalomelőállításra fordított összeget, míg tavaly ötmilliárd dollárt költött erre a célra, idén várhatóan már 6 milliárdot fordítanak erre.