A tavalyi csökkenés után az idei első félév ismét növekedést hozott a mobilalkalmazásokra költött összeget tekintve a data.ai összesítése szerint. A cég elemzése alapján a letöltött appok száma is bővült.
Az idei első félévben 67,5 milliárd dollárt költöttek világszerte a felhasználók mobilalkalmazások vásárlására, illetve az appokon belül, ami éves összevetésben 5,3 százalékos növekedésnek felelt meg – derül ki a data.ai elemzéséből. Ez azt jelenti, hogy a tavalyi, csökkenést hozó időszak után ismét magára talált ez a szegmens és újra bővülésnek indult. A múlt év első hat hónapjában 64,1 milliárd dolláros költést regisztráltak, ami elmaradt a 2021 első félévében mért 65,9 milliárd dolláros adattól.
Nem meglepő módon továbbra is játékokra költik a legtöbbet a felhasználók, az idei első félévben 40,9 milliárd dollárt. Érdekesség, hogy ebben a mutatóban viszont csökkenés volt, hiszen 2022 első felében még 41,2 milliárd, 2021 hasonló időszakában pedig 44,5 milliárd dollár volt a mobilos játékokra fordított összeg.
Ez egyben azt is jelenti, hogy az egyéb alkalmazásokra fordított összeg látványosan nőtt. Az idei első félévben 26,6 milliárd dolláros érték 16 százalékos fejlődésnek felel meg éves összevetésben és az eddigi legmagasabb érték.
A data.ai elemzése szerint nem csak az elköltött összeg, de a letöltések száma is nőtt az első hat hónapban. A mobilpiacra szakosodott kutatócég adatai szerint világszerte 76,8 milliárdszor töltöttek le appokat a felhasználók az App Store-ból, illetve a Google Play-ből, ami éves összevetésben 3,2 százalékos bővülést jelentett.