Rekordot hozott az első negyedév a mobilalkalmazásokon belüli költésekben, az App Annie összesítése szerint 32 milliárd dollárt hagytak a felhasználók az App Store és Google Play alkalmazásboltokban, ez a legmagasabb összeg, amióta a cég méri ezeket az értékeket. A legnagyobb kereslet a játékokra van, az egész piac kétharmadát adják.
Az első negyedéves 32 milliárd dolláros költés az egy évvel korábbihoz képest 40 százalékos növekedést jelent, vagyis a két legnagyobb mobilalkalmazás-bolt 9 milliárd dolláros többlettel zárt 2020 első három hónapjához képest. A jelentős bővülés egyértelműen a COVID-járvány miatti korlátozásokra vezethető vissza, amik azt eredményezik, hogy az okostelefonok szerepe még jobban felértékelődik a szórakozásban.
Erre utal az is, hogy a játék kategória toronymagasan vezeti a költési listát, a január-márciusi időszakban a két legnagyobb alkalmazásboltban 22 milliárd dollárt fordítottak ezekre a felhasználók. A legjelentősebb egyéb kategóriák a szórakozás, kommunikáció és közösségi média voltak.
Az első negyedévben mind az App Store, mind a Google Play 40 százalékos növekedést tudott felmutatni, előbbiben 21, utóbbiban pedig 11 milliárd dollár értékben vásároltak a fogyasztók. A letöltések száma ha nem is olyan mértékben, mint a költéseké de nőtt, 10 százalékos bővülést mértek, és 31 milliárd appot töltöttek le a felhasználók ebből a két alkalmazásboltból.