- Hirdetés -

Rising Stars Digital – Ma este indul az online fesztivál

|

- Hirdetés -

A Rising Stars sorozat Európa legígéretesebb fiatal zenészei közül válogat, akikkel a magyar közönség évről évre a Müpa színpadán is találkozhat. S bár jelenleg az utazási lehetőségek korlátozottak, a Müpa és az Európai Hangversenytermek Szervezete (ECHO) a digitális technika segítségével mégis a kontinens egyik legmodernebb előadó-művészeti központjába invitálja nézőit. Ráadásul úgy, hogy ehhez még a fotelből sem kell majd felállni! Január 26-ától hat estén át a komolyzene hat feltörekvő csillaga mutatkozik be a Rising Stars Digital sorozat keretében a hamburgi Elbphilharmonie színpadán, a hazai közönség pedig a Müpa Facebook-oldalán élő közvetítésben követheti a koncerteket.

A legrangosabb európai előadó-művészeti intézményeket tömörítő Európai Hangversenytermek Szervezetének (ECHO) egyedüli magyar tagjaként a Müpa már hosszú évek óta egyengeti azoknak az ígéretes zenészeknek az útját, akiknek a koncertjeire néhány éven belül jó eséllyel már nagyon nehéz lesz jegyet szerezni. A 2020/21-es évad Rising Stars sorozata pedig tökéletes példa arra, hogy a kihívások sem állhatják útját a határtalan zenei élménynek, és a rendkívüli idők rendkívüli megoldásokat igényelnek: a hamburgi Elbphilharmonie hat kivételes fiatal művész és formáció, az Aris Vonósnégyes, Jess Gillam, James Newby, Diana Tishchenko, Cristina Gómez Godoy és Vanessa Porter előadását közvetíti online Rising Stars Digital címmel. A közöség pedig – hasonlóan a korábban megszokott ECHO-streamekhez – a Müpa Facebook-oldalán kísérheti figyelemmel a koncerteket január 26-tól 31-ig minden este 20:30-tól a Müpa Home részeként.

A Rising Stars ezúttal is küldetésének tekinti az új zene népszerűsítését: valamennyi muzsikus koncertjén hallhatunk egy-egy vadonatúj kortárs kompozíciót, amely az ECHO felkérésére született. A szervezők e téren is ügyeltek a változatosságra: az művek szerzői között japán vagy francia alkotót éppúgy találunk, mint angolt vagy spanyolt.

A nyitóestén a Frankfurtban alakult Aris Vonósnégyest láthatjuk-hallhatjuk, akik többek közt azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy öt díjat is bezsebeltek a magas presztízsű müncheni ARD versenyen. A koncerten Kurtág György, Sosztakovics és Mendelssohn egy-egy meghatározó vonósnégyesét adják elő, emellett elhangzik Misato Mochizuki in-side című új darabja is, amely az ECHO felkérésére született. Akik valami igazán különlegesre vágynak, semmiképp se hagyják ki a mindössze 22 éves, magával ragadó egyéniségéről híres brit szaxofonvirtuóz, Jess Gillam produkcióját, aki a szaxofonosok közül elsőként jutott be a BBC Young Musician verseny döntőjébe. Műsorán Poulenc, Graham Fitkin, Dowland és Iturralde egy-egy műve szerepel. Az énekeseket a fiatal kora ellenére már számtalan sikerrel büszkélkedő brit bariton, James Newby képviseli: korábban olyan neves együttesekkel lépett színpadra, mint a Felvilágosodás Korának Zenekara, a Gabrieli Consort vagy a BBC Szimfonikus Zenekar. Koncertje a szerelem költészetét járja körül Clara és Robert Schumann dalciklusaival. A hegedű rajongói is örülhetnek, hiszen az utóbbi évek egyik legnagyobb hegedűs felfedezettje, Diana Tishchenko előadását élvezhetik. 2018-ban elnyerte a párizsi Long-Thibaud-Crespin Verseny nagydíját, a The Strad szerint pedig egyenesen „megbabonázza a közönséget súlyos gesztusaival és jelentős személyiségével”. Debussy és Franck egy-egy darabja mellett a portugál Vasco Mendonça A Box of Darkness with a Bird in Its Heart című új művét is megszólaltatja. Hasonlóan változatos estét ígér Cristina Gómez Godoy spanyol oboaművész: csodálatosan könnyed ösztönösségéről a Süddeutsche Zeitung néhány éve ódákat zengett. Olyan karmesterekkel működött már együtt, mint Simon Rattle, Riccardo Muti vagy Zubin Mehta, ezúttal pedig a német-japán zongoristával, Mario Häringgel és Sara Ferrández brácsaművésszel osztja meg a színpadot. Végül, de nem utolsósorban egy meglepetésekkel teli stuttgarti előadó, Vanessa Porter varázsolja el a nézőket. Az ütőhangszeres művész szívesen kísérletezik a színpadon az emberi test hangszerként való alkalmazásától a vibrafonon át az elektronikáig.

Aris Vonósnégyes

2021. január 26. 20:30 – Müpa Home

Anna Katharina Wildermuth, Noémi Zipperling – hegedű; Caspar Vinzens – brácsa; Lukas Sieber – cselló

 

Jess Gillam

2021. január 27. 20:30 – Müpa Home

Közreműködik: Zeynep Özsuca – zongora

 

James Newby

2021. január 28. 20:30 – Müpa Home

Közreműködik: Marcelo Amaral – zongora

 

Diana Tishchenko

2021. január 29. 20:30 – Müpa Home

Közreműködik: José Gallardo – zongora

 

Cristina Gómez Godoy

2021. január 30. 20:30 – Müpa Home

Közreműködők: Sara Ferrández – brácsa; Mario Häring – zongora

 

Vanessa Porter

2021. január 31. 20:30 – Müpa Home

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA