- Hirdetés -

Ritkán használnak okos egészségügyi eszközöket az idősebbek

|

A többség rendszeresen figyeli a főbb egészségparamétereit, de még ritkán használ ehhez okoseszközöket – ez derül ki a szenior korosztály egészségtudatosságát a digitális készségek tükrében vizsgáló országos Okosegészség felmérésből, amelyet a Telekom megbízásából a Szocio-Gráf Piac- és Közvéleménykutató Intézet készített november folyamán. A nyitottság és az érdeklődés azonban megvan: elsősorban a fiatalabb családtagokra számítanának a testi és szellemi fittség megőrzését segítő technológiák megismerésében, de a szolgáltatójuk segítségét is szívesen fogadnák az internetre kapcsolt eszközök használatához.

A szenior korosztály számára központi kérdés a jó egészség, közel háromnegyedük rendszeres testmozgással őrzi a testi és szellemi fittségét. 74 százalékuk rendszeresen figyeli a vérnyomását vagy a pulzusát – derül ki a Telekom megbízásából készült országos reprezentatív kutatásból, amely a 65-85 év közötti mobiltelefon használók egészségtudatosságát, illetve digitális készségeit vizsgálta. A válaszokból az is kiderült, hogy ez a korosztály a család együttműködésére is számít az egészségre való odafigyelésben. A különböző egészség-paraméterek követése az internetre kapcsolt eszközök segítségével a fiatalabb korosztályoknál ma már napi rutin, de a kutatók jól érzékelhető generációs szakadékként azonosították ezt a területet: a szenior korosztályból csak minden nyolcadik ember használ okoseszközöket a vérnyomás és a pulzus figyelésére.

A Telekom célja, hogy ráirányítsa a figyelmet: az okoseszközök a jelenleginél sokkal hangsúlyosabb szerepet is kaphatnának a szenior generáció egészségmegőrzésében. Hogy lenne hova fejlődni, azt a kutatás eredményei is jelzik: a folyamatosan mért egészségügyi adatokat a legtöbben (86 százalék) rendszeresen, alkalmilag, vagy legalább az esetleges problémák észlelése kapcsán megosztják az orvosukkal, de nem valamilyen online megoldás, például egy okoseszköz vagy egy alkalmazás révén, inkább elmondják telefonon vagy személyesen. Ez elsősorban a megszokásnak köszönhető, nem azért van így, mert hiányzik a nyitottság – derül ki a válaszokból.

A szeniorok általánosságban is inkább egy lépés távolságból követik a technológia fejlődését, 72 százalékuk például még hagyományos telefont használ – a legjellemzőbb okoskészülék az adott életkorban a tablet és az okostévé. Ugyanakkor a többség kifejezetten érdeklődéssel fogadna egy, az egészségügyi adatok tárolására és továbbítására is alkalmas okoseszközt: 56 százalékuk egyáltalán nem tartana tőle, 40 százalékuk pedig, ha tehetné, rögtön ki is próbálná. Ehhez már a feltételek is adottak: a 65 év felettiek kétharmada rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel, majdnem egyharmaduk mobilnet-hozzáféréssel is.

Ha az egészségmegőrzésben valamilyen okos megoldásra váltanak, akkor az orvos tanácsa nyom a legtöbbet a latban: 29 százalékuk szerint az orvosi ajánlás lenne a kipróbálás fő mozgatórugója. A második számú döntési szempont az egyszerű használat (25 százalék), illetve a megfelelő támogatás (21 százalék), főként a betanulás során. A kutatásból az derült ki, hogy ezen a ponton nagy a család szerepe és felelőssége: elsősorban a fiatalabb családtagok, a felnőtt gyermekek vagy unokák (64, illetve 38 százalék) segítségére számítanak.

Ezen a ponton találkoznak az igények és a lehetőségek: az aktív korosztály tagjai számára, különösen a járvány miatti korlátozások idején fontos, hogy a szenior korú szeretteiket biztonságban tudják, ennek pedig része, hogy akár a rutin orvosi vizsgálatok egy részét kiválthassák az idősebbek életében, ugyanakkor mégis rendelkezésre álljanak az egészséget tükröző adatok. Az idősebbek pedig örömmel fogadják, ha az ehhez szükséges digitális szintlépésben a család ifjabb tagjai segítenek nekik. A 65-85 év közöttiek egyharmada jó néven venné, ha a távközlési szolgáltatójára is támaszkodhatna az egészségbarát okoseszközök megismerésében, illetve azok napi használata során.

„A világjárvány még aktuálisabbá teszi, hogy tudatosabban odafigyeljünk saját és idős rokonaink egészségére, és ebben támaszkodhatunk a testen hordható okoseszközeinkre. Ezek segítségével nyomon követhetjük fizikai állapotunk változásait, és felhívják figyelmünket azokra az eltérésekre, amikor javasolt soron kívül orvoshoz fordulni. A most induló #Okosegészség programunkkal minél több emberhez szeretnénk eljuttatni ezt a tudást, és az idősek digitális fejlesztésében számítunk a fiatalokra” – mondta el Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom kereskedelmi és márkakommunikációs igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...