- Hirdetés -

Robotbútorokkal újít az IKEA

|

A világ városait a fokozott urbanizáció, az idősödő népesség, a klímaváltozás illetve a természetes nyersanyagok hiánya mellett a lakbérek kiszámíthatatlansága jellemzi. Egyértelműen újra kell gondolnunk a lakásokkal kapcsolatos elképzeléseinket, hogy a városokban élők számára fenntartható, megfizethető és társadalmilag egyenlő lakhatási feltételeket teremtsünk, és minél jobban hasznosítsuk a rendelkezésre álló lakótereket anélkül, hogy a funkcionalitás vagy az álmaink terén megalkuvást kelljen kötni. Az IKEA ezért kettő, a jövőre fókuszáló illetve egy lakhatással foglalkozó projektet és együttműködést indít útjára.

Egyre többen élnek illetve költöznek városokba. Hetente kb. 1,5 millióval nő a városlakók száma. Ez a tömeges városiasodás gyorsuló tendenciát mutat és a városok túlnépesedéséhez vezet, ugyanakkor a földterületek és a nyersanyagok fenntarthatatlan mértékű kizsákmányolását eredményezik. Az IKEA célkitűzése, hogy jobb mindennapokat teremtsen az emberek többsége számára, levetővé téve, hogy kis alapterületű városi lakó- és életterekben is valóra válthassák az álomotthonukra vonatkozó elképzeléseiket.

Az IKEA a jövő olyan lakhatási kérdéseire válaszolva mint a növekvő városi közösségek a és kis terek három minta projektet mutat be.

Az IKEA, az Ikano Bostad és a SPACE10 együttműködése a lakóterületek tervezésében

Az IKEA kezdeményezésére két – „Better Living” és „The Urban Village” – projektet indult el a szebb mindennapok megteremtésére szolgáló lehetőségek felkutatása érdekében. Ezek fókuszában a zárt lakóközösségek sokrétű megközelítése áll, melyekben kiemelt szerepet kap egyrészt a hovatartozás érzése (ami bizonyítottan javítja az egészséget és növeli a boldogságot), másrészt a közös használatú szolgáltatásokhoz és létesítményekhez való hozzáférés (ide értve többek között a városi gazdálkodást, közösségi étkezést, fitneszt, közösségi közlekedést és kiskereskedelmet).

Az Älmhultben zajló Democratic Design Days (Demokratikus Dizájn Napok) keretében az IKEA első alkalommal mutatja be ezt a két projektünket a szélesebb közönség számára, akik mindkét projektnek – fizikailag és digitális formában is – részesei lehetnek.

Better Living – IKEA és Ikano Bostad

Az Ikano Bostad és az IKEA, azonos alapítójuk lévén, hagyományaikban és értékeikben is osztoznak. A település- és lakókörnyezet-fejlesztés, az ingatlankezelés, a lakberendezés illetve bútortervezés terén szerzett széleskörű tapasztalataikra és ismereteikre támaszkodva a projekt a jövő otthonaihoz kutat fel és fejleszt megoldásokat.

A Better Living projekt az IKEA által kutatott több területet is magába foglalja:

  • Egy új lakás prototípus, amely közvetlenül segíti a lakásmegosztást és minden család típus számára nyitva áll
  • Emberközpontú várostervezési módszer, ami lehetővé teszi a jobb élet elősegítését a lakókerületekben
  • Különféle termékek és lakberendezési megoldások kis illetve közös lakóterekbe, amelyek fenntarthatók és megfizethetők az emberek többsége számára

The Urban Village Project – SPACE10

A „The Urban Village Project” párbeszédet szeretne kezdeményezni a jövő lakásainak, lakókerületeinek, városainak tervezésével, építésével és megosztásával kapcsolatban. Feladata, hogy megoldást találjon az új városi valóság sürgető kihívásaira, miközben élhető, megfizethető és fenntartható otthonokat teremt az emberek számára.

A SPACE10 által a nyilvánosság elé tárt „Urban Living Project” célja, hogy hangot adjon az emberek gondolatainak és reakcióinak. A projekt részei:

  • több-generációs lakóközösségek a városok közepén, rugalmas, minőségi lakásokkal, amelyekhez a mindennapos életet támogató célzott szolgáltatások és létesítmények illetve digitális interfész kapcsolódik
  • alacsonyabb árszintű belépési küszöb a lakáspiacon, a lakástervezés és finanszírozás újragondolása révén, illetve új, előfizetéses rendszerű modellek bevezetésével, amelyek lehetőséget biztosítanak a bentlakóknak a lakás tulajdonjogának megszerzésére
  • adaptálható építőrendszer a körkörös üzleti modell jegyében, amely egyrészről fenntarthatóbb és CO2 kibocsátást csökkentő építkezési módokat, másrészről az épületeknek körkörös fenntartást és életciklust biztosít.

„Nyilvánvaló, hogy az épített környezet újragondolása nélkül városaink egyre fenntarthatatlanabbá, megfizethetetlenebbé és társadalmilag egyenlőtlenebbé válnak. Úgy látjuk, hogy sok szempontból a lakóközösségek kínálnak potenciális megoldást ezekre a sürgető problémákra. Az „Urban Village Project” azt járja körül, hogy hogyan tudunk olyan új valóságot teremteni, amely a jóllétet szolgálja és egyben egészségesebbé és boldogabbá teszi a lakótereket, miközben a lakók számára megfizethetőbb és hatékonyabb megoldás kínál.” – mondja Jamiee Williams, a SPACE10 vezető építésze.

Az IKEA és az ORI együtt fejleszti a ROGNAN robotbútort a kisterű lakásokba

Ahogy a városok egyre növekszenek, úgy egyre csökkennek lakóterek. Ezért keresi az IKEA azokat a rugalmas és innovatív megoldásokat, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy kis lakásaikkal kapcsolatban továbbra is nagy álmokat dédelgethessenek. Ebben nyújt segítséget az ORI-val együtt kifejlesztett ROGNAN robotbútor.

„Hosszú ideje fejlesztünk megoldásokat kisterű otthonokba, és pontosan tudjuk, hogy a lakásokban a legnagyobb kihívást egyrészt a tárolás jelenti, másrészt pedig, hogy elegendő hely jusson mindenre. Ez különösen a nagyvárosokban probléma, ahol gyakran kényszerülnek megalkuvásra az emberek a lakás egyes funkciói terén. Ezen szerettünk volna változtatni.” – meséli Seana Strawn, IKEA of Sweden új innovációkért felelős termékfejlesztője.

E cél elérésének érdekében az IKEA együttműködésre lépett az ORI amerikai startup céggel, amely robotbútort fejleszt modern lakóterekbe és különleges megoldással növeli a korlátozott alapterületű lakások kihasználtságát. Az együttműködés következtében megszületett a ROGNAN, ami olyan robotikus bútor megoldást nyújt kisterű lakásokba, amely az apróbb lakóteret okos lakássá változtatja úgy, hogy lakóit az otthon minden komfortjával és kényelmével ellátja.

A ROGNAN robotbútor – rendszerszerű működésével – az ORI robotikus platformjára épül, és az IKEA PLATSA tárolómegoldás geometriáját veszi alapul. Ez azt jelenti, hogy könnyen megváltoztathatod a ROGNAN robotbútor funkcióját illetve megjelenését, és a PLATSA tárolókat igény szerint máshová helyezheted. Tudatosabb, környezetbarátabb hozzáállást tesz lehetővé és meghosszabbítja a termékek élettartamát azzal, hogy a bútor adaptálható az élet által diktált változó igényekhez. A ROGNAN robotbútorral kompatibilis az IKEA TRÅDFRI okos szekrény- és gardróbvilágítás.

„A bútorok méretének csökkentése helyett, a bútor igazodik az éppen aktuális funkcióhoz. Amikor alszol, nincs szükség a kanapéra. Amikor a gardróbszekrényt használod, nincs szükség az ágyra, és így tovább.” – mondja Seana Strawn.

A ROGNAN formáját, funkcióját és árát a városi, extrém kis lakóterekben élő fogyasztókhoz igazította az IKEA hongkongi és japán kiskereskedelmi piacának adatai és ismerete illetve lakásfelkereséses esettanulmányok alapján.

A ROGNAN robotbútort elsőként Hong Kongban és Japánban vezetik be 2020-ban.

Az IKEA a kisterű és multifunkcionális lakásokat kutatja a Greyhound Original Bangkokkal együttműködésben

Az IKEA legutóbbi felfedező útján Thaiföldön járt, ahol a Greyhound Original Bangkokkal együtt kisterű és multifunkcionális lakásokat tanulmányozott az otthonban fellépő problémák megoldása szempontjából. Ennek eredményeképpen született meg az Ázsia által inspirált SAMMANKOPPLA elnevezésű kollekció, amely „összekapcsolódást”, „egyesítést” jelent.

Az IKEA kíváncsian kutatja különböző kultúrákat és az otthoni életre vonatkozó elvárásaikat annak érdekében, hogy még szebbé tegye az emberek mindennapjait. A kis terek, szűkös anyagi lehetőségek ellenére a világ minden táján hasonló kihívás előtt állnak az emberek: különleges tárgyakkal és látványos dizájnnal próbálják kifejezésre juttatni önmagukat. Ezúttal Ázsiába kalauzol az IKEA, ahol az újrahasznosítás, újra felhasználás és a kreatív megfontolások már a mindennapok tudatosságának részét képezik.

A SAMMANKOPPLA kollekció 2020-ban érkezik az IKEA áruházakba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...