- Hirdetés -

Robotbútorokkal újít az IKEA

|

- Hirdetés -

A világ városait a fokozott urbanizáció, az idősödő népesség, a klímaváltozás illetve a természetes nyersanyagok hiánya mellett a lakbérek kiszámíthatatlansága jellemzi. Egyértelműen újra kell gondolnunk a lakásokkal kapcsolatos elképzeléseinket, hogy a városokban élők számára fenntartható, megfizethető és társadalmilag egyenlő lakhatási feltételeket teremtsünk, és minél jobban hasznosítsuk a rendelkezésre álló lakótereket anélkül, hogy a funkcionalitás vagy az álmaink terén megalkuvást kelljen kötni. Az IKEA ezért kettő, a jövőre fókuszáló illetve egy lakhatással foglalkozó projektet és együttműködést indít útjára.

Egyre többen élnek illetve költöznek városokba. Hetente kb. 1,5 millióval nő a városlakók száma. Ez a tömeges városiasodás gyorsuló tendenciát mutat és a városok túlnépesedéséhez vezet, ugyanakkor a földterületek és a nyersanyagok fenntarthatatlan mértékű kizsákmányolását eredményezik. Az IKEA célkitűzése, hogy jobb mindennapokat teremtsen az emberek többsége számára, levetővé téve, hogy kis alapterületű városi lakó- és életterekben is valóra válthassák az álomotthonukra vonatkozó elképzeléseiket.

Az IKEA a jövő olyan lakhatási kérdéseire válaszolva mint a növekvő városi közösségek a és kis terek három minta projektet mutat be.

Az IKEA, az Ikano Bostad és a SPACE10 együttműködése a lakóterületek tervezésében

Az IKEA kezdeményezésére két – „Better Living” és „The Urban Village” – projektet indult el a szebb mindennapok megteremtésére szolgáló lehetőségek felkutatása érdekében. Ezek fókuszában a zárt lakóközösségek sokrétű megközelítése áll, melyekben kiemelt szerepet kap egyrészt a hovatartozás érzése (ami bizonyítottan javítja az egészséget és növeli a boldogságot), másrészt a közös használatú szolgáltatásokhoz és létesítményekhez való hozzáférés (ide értve többek között a városi gazdálkodást, közösségi étkezést, fitneszt, közösségi közlekedést és kiskereskedelmet).

Az Älmhultben zajló Democratic Design Days (Demokratikus Dizájn Napok) keretében az IKEA első alkalommal mutatja be ezt a két projektünket a szélesebb közönség számára, akik mindkét projektnek – fizikailag és digitális formában is – részesei lehetnek.

Better Living – IKEA és Ikano Bostad

Az Ikano Bostad és az IKEA, azonos alapítójuk lévén, hagyományaikban és értékeikben is osztoznak. A település- és lakókörnyezet-fejlesztés, az ingatlankezelés, a lakberendezés illetve bútortervezés terén szerzett széleskörű tapasztalataikra és ismereteikre támaszkodva a projekt a jövő otthonaihoz kutat fel és fejleszt megoldásokat.

A Better Living projekt az IKEA által kutatott több területet is magába foglalja:

  • Egy új lakás prototípus, amely közvetlenül segíti a lakásmegosztást és minden család típus számára nyitva áll
  • Emberközpontú várostervezési módszer, ami lehetővé teszi a jobb élet elősegítését a lakókerületekben
  • Különféle termékek és lakberendezési megoldások kis illetve közös lakóterekbe, amelyek fenntarthatók és megfizethetők az emberek többsége számára

The Urban Village Project – SPACE10

A „The Urban Village Project” párbeszédet szeretne kezdeményezni a jövő lakásainak, lakókerületeinek, városainak tervezésével, építésével és megosztásával kapcsolatban. Feladata, hogy megoldást találjon az új városi valóság sürgető kihívásaira, miközben élhető, megfizethető és fenntartható otthonokat teremt az emberek számára.

A SPACE10 által a nyilvánosság elé tárt „Urban Living Project” célja, hogy hangot adjon az emberek gondolatainak és reakcióinak. A projekt részei:

  • több-generációs lakóközösségek a városok közepén, rugalmas, minőségi lakásokkal, amelyekhez a mindennapos életet támogató célzott szolgáltatások és létesítmények illetve digitális interfész kapcsolódik
  • alacsonyabb árszintű belépési küszöb a lakáspiacon, a lakástervezés és finanszírozás újragondolása révén, illetve új, előfizetéses rendszerű modellek bevezetésével, amelyek lehetőséget biztosítanak a bentlakóknak a lakás tulajdonjogának megszerzésére
  • adaptálható építőrendszer a körkörös üzleti modell jegyében, amely egyrészről fenntarthatóbb és CO2 kibocsátást csökkentő építkezési módokat, másrészről az épületeknek körkörös fenntartást és életciklust biztosít.

„Nyilvánvaló, hogy az épített környezet újragondolása nélkül városaink egyre fenntarthatatlanabbá, megfizethetetlenebbé és társadalmilag egyenlőtlenebbé válnak. Úgy látjuk, hogy sok szempontból a lakóközösségek kínálnak potenciális megoldást ezekre a sürgető problémákra. Az „Urban Village Project” azt járja körül, hogy hogyan tudunk olyan új valóságot teremteni, amely a jóllétet szolgálja és egyben egészségesebbé és boldogabbá teszi a lakótereket, miközben a lakók számára megfizethetőbb és hatékonyabb megoldás kínál.” – mondja Jamiee Williams, a SPACE10 vezető építésze.

Az IKEA és az ORI együtt fejleszti a ROGNAN robotbútort a kisterű lakásokba

Ahogy a városok egyre növekszenek, úgy egyre csökkennek lakóterek. Ezért keresi az IKEA azokat a rugalmas és innovatív megoldásokat, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy kis lakásaikkal kapcsolatban továbbra is nagy álmokat dédelgethessenek. Ebben nyújt segítséget az ORI-val együtt kifejlesztett ROGNAN robotbútor.

„Hosszú ideje fejlesztünk megoldásokat kisterű otthonokba, és pontosan tudjuk, hogy a lakásokban a legnagyobb kihívást egyrészt a tárolás jelenti, másrészt pedig, hogy elegendő hely jusson mindenre. Ez különösen a nagyvárosokban probléma, ahol gyakran kényszerülnek megalkuvásra az emberek a lakás egyes funkciói terén. Ezen szerettünk volna változtatni.” – meséli Seana Strawn, IKEA of Sweden új innovációkért felelős termékfejlesztője.

E cél elérésének érdekében az IKEA együttműködésre lépett az ORI amerikai startup céggel, amely robotbútort fejleszt modern lakóterekbe és különleges megoldással növeli a korlátozott alapterületű lakások kihasználtságát. Az együttműködés következtében megszületett a ROGNAN, ami olyan robotikus bútor megoldást nyújt kisterű lakásokba, amely az apróbb lakóteret okos lakássá változtatja úgy, hogy lakóit az otthon minden komfortjával és kényelmével ellátja.

A ROGNAN robotbútor – rendszerszerű működésével – az ORI robotikus platformjára épül, és az IKEA PLATSA tárolómegoldás geometriáját veszi alapul. Ez azt jelenti, hogy könnyen megváltoztathatod a ROGNAN robotbútor funkcióját illetve megjelenését, és a PLATSA tárolókat igény szerint máshová helyezheted. Tudatosabb, környezetbarátabb hozzáállást tesz lehetővé és meghosszabbítja a termékek élettartamát azzal, hogy a bútor adaptálható az élet által diktált változó igényekhez. A ROGNAN robotbútorral kompatibilis az IKEA TRÅDFRI okos szekrény- és gardróbvilágítás.

„A bútorok méretének csökkentése helyett, a bútor igazodik az éppen aktuális funkcióhoz. Amikor alszol, nincs szükség a kanapéra. Amikor a gardróbszekrényt használod, nincs szükség az ágyra, és így tovább.” – mondja Seana Strawn.

A ROGNAN formáját, funkcióját és árát a városi, extrém kis lakóterekben élő fogyasztókhoz igazította az IKEA hongkongi és japán kiskereskedelmi piacának adatai és ismerete illetve lakásfelkereséses esettanulmányok alapján.

A ROGNAN robotbútort elsőként Hong Kongban és Japánban vezetik be 2020-ban.

Az IKEA a kisterű és multifunkcionális lakásokat kutatja a Greyhound Original Bangkokkal együttműködésben

Az IKEA legutóbbi felfedező útján Thaiföldön járt, ahol a Greyhound Original Bangkokkal együtt kisterű és multifunkcionális lakásokat tanulmányozott az otthonban fellépő problémák megoldása szempontjából. Ennek eredményeképpen született meg az Ázsia által inspirált SAMMANKOPPLA elnevezésű kollekció, amely „összekapcsolódást”, „egyesítést” jelent.

Az IKEA kíváncsian kutatja különböző kultúrákat és az otthoni életre vonatkozó elvárásaikat annak érdekében, hogy még szebbé tegye az emberek mindennapjait. A kis terek, szűkös anyagi lehetőségek ellenére a világ minden táján hasonló kihívás előtt állnak az emberek: különleges tárgyakkal és látványos dizájnnal próbálják kifejezésre juttatni önmagukat. Ezúttal Ázsiába kalauzol az IKEA, ahol az újrahasznosítás, újra felhasználás és a kreatív megfontolások már a mindennapok tudatosságának részét képezik.

A SAMMANKOPPLA kollekció 2020-ban érkezik az IKEA áruházakba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...

Hatalmas gasztroünnep a Balatonnál

Szeptember 29. – október 2. között rendezik meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program legnagyobb szabású gasztronómiai eseményeként a Balaton Wine&Gourmet rendezvénysorozatot. A Veszprémvölgy egyedülálló környezetében négy napon át tartó a minőségi ételeknek...

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Beszáll a fociba a Caola Zrt.

Nehéz helyzetbe került az SC Sopron felnőtt futballcsapata mögött álló Sport Club Futball Kft. működése. A sportvállalkozást a megszűnéstől menti meg a nagymúltú hazai kozmetikai, higiéniai és háztartásvegyipari vállalat, a Caola Zrt. A klub...

Hitellel segít az Erste a civileknek

A civil szervezetek munkavállalói számára nyújtott kedvezményes számlacsomaggal, valamint a társadalmilag hasznos vállalkozásoknak kínált, a pályázati támogatások előfinanszírozására felhasználható hitellel bővítette a szervezetek támogatására kidolgozott eszközök és szolgáltatások körét az Erste Bank. A pénzintézet...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Sokba kerülhet a vállalatoknak, ha nem figyelnek a fenntarthatóságra

A szervezet jó hírnevébe kerülhet, ha egy vállalat nem kezeli megfelelően az egyre szigorúbb környezetvédelmi és társadalmi elvárásokat, a cégvezetők többsége mégsem egyeztet ezekről a területekről a jogi igazgatóval – állapítja meg az EY...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....