- Hirdetés -

Rohamra indultak az adathalászok

|

- Hirdetés -

Pénzügyi adathalász e-mail rohamot indítottak a kiberbűnözők kifejezetten ipari szervezetek ellen a Kaspersky Lab szakértői szerint. Mindeddig 400 érintett vállalatról lehet tudni, többségében Oroszországban. A támadás-sorozat tavaly ősszel indult és több száz olyan vállalati asztali számítógépet fertőzött meg, amelyek főként kohászat, energia-, építőipar, logisztika területén tevékenykednek.

Az észlelt támadás-sorozat során a bűnözők kimondottan ezekre az ipari vállalatokra fókuszáltak: rosszindulatú mellékleteket tartalmazó e-maileket küldtek, amelyekben a gyanútlan áldozatoktól bizalmas információk megosztását kérték.

A Kaspersky Lab adatai alapján 800 alkalmazott vállalati számítógépére küldtek kártékony leveleket azzal a céllal, hogy olyan szenzitív adatokhoz legyen hozzáférésük, amelyekkel további támadásokat kezdeményezhetnek. Az e-maileket hivatalos beszerzési- és/vagy számviteli levélként álcázták, amelyek az adott cég tevékenységi köréhez kapcsolódott. Továbbá figyelembe vették a cég és a munkavállaló személyét, azaz személyesen a munkavállalónak címezték a leveleket. Ez azt sugallja, hogy a támadásokat alaposan előkészítették és a kiberbűnözők sok időt szántak arra, hogy minden egyes felhasználó számára egyedi üzenetet dolgozzanak ki.

Amikor a címzett rákattintott a fertőzött mellékletekre, egy módosított legális szoftver települt észrevétlenül az áldozat számítógépére. Ezáltal a bűnözők csatlakozhattak a számítógépre és lehetőségük nyílt megvizsgálni a pénzügyi és számviteli dokumentumokat, valamint szoftvereket. Ezenfelül a bűnözők több módszerrel is próbáltak pénzügyi visszaéléseket elkövetni, például változtattak a számlákra vonatkozó követelményeken azért, hogy az számukra legyen kedvező.

Mindemellett, ha a bűnözőknek további adatokra, vagy esetleg rendszergazdai jogosultságokra, vagy felhasználói hitelesítési adatokra, vagy Windows-fiókok ellopására volt szükségük, akkor újabb és újabb „személyre és cégre” szabott rosszindulatú programokat telepítettek. Ezek között találtak kémprogramot, távoli hozzáférés programot, vagy olyan malware-t, amely a vállalati hálózatok sérülékenységeit kereste. Több alkalommal a Mimikatz programot is azonosították a szakértők, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy adatokat szerezzenek a Windows-fiókokból.

„Az adatok arra utalnak, hogy a támadók kifejezetten oroszországi intézményeket céloztak és ennek oka valószínűleg az, hogy a kiberbiztonsági tudatosság szintje alacsonyabb, mint más piacokon, különösen a pénzügyi szolgáltatószektorban. Ezzel azonban a kiberbűnözők is tisztában vannak, ezért is tűnnek jövedelmező célpontnak a nagy ipari intézmények – nemcsak Oroszországban, hanem világszerte.” – mondta Vyacheslav Kopeytsev, a Kaspersky Lab biztonsági szakértője.

A Kaspersky Lab kutatói az adathalász támadások kivédésére azt javasolják, hogy a felhasználók használjanak olyan biztonsági megoldást, amely észleli és blokkolja az ilyen jellegű fenyegetéseket. Emellett érdemes időt szánniuk a vállalatoknak a kollégák kiberbiztonsági tudatosságának képzésére. Nem lehet elégszer hangsúlyozni az emberi tényező szerepét a számítógépes védelem területén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...