- Hirdetés -

RTL Klub, TV2: melyiküket viselte meg jobban a foci VB?

|

- Hirdetés -

A két legnézettebb kereskedelmi csatorna közül az egyik nézettségét jobban, a másikét kevésbé tépázta meg a világbajnokság.

A labdarúgó-világbajnokság egy hónapja a köztévén kívüli televíziós piac szereplőinek nem nagy öröm. Az amúgy magas nézettséget csak egy-egy vonzó sportközvetítés kapcsán időszakosan elérő M4 Sport ugyanis ilyenkor főműsoridőben és teljes napon is piacvezetővé lép elő, alaposan felborítva a megszokott nézettségi status quót.

Főleg az RTL Klubnak és a TV2-nek okozhat fejtörést ez az időszak, hiszen náluk lehet leginkább látványos a foci miatt elvándorló nézők száma. A szerencséjük az, hogy június vége és július eleje azért kereskedelmi szempontból nem az éves csúcsidőszak, hogy finoman fogalmazzunk. Négy év múlva más lesz a helyzet, hiszen a katari labdarúgó-világbajnokságot november 21. és december 18. között rendezik, ezzel majd alaposan keresztbe verve az őszi tévés szezon végét.

Megnéztük, hogy a sportközvetítések által már részben érintett 24. hét, valamint az elmúlt két hét milyen hatással volt az év többi részében piacvezetőnek számító páros közönségarányára. (Kiemelve jelöltük a VB által már érintett heteket).

26. hét / 25. hét / 24. hét / 23. hét / 22.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 10,2% / 9,9% / 11,8% / 12,3% / 12,3%
TV2 – 5,3% / 5,3% / 6,7% / 10,2% / 11,8%

 

26. hét / 25. hét / 24. hét / 23. hét / 22.hét (heti teljes napos share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 7,7% 7,2% / 8,6% / 9,2% / 8,7%
TV2 – 5,5% / 5,5% / 6,1% / 8,3/ 8,8%

Szemmel látható, hogy mindkét időszakban és mindkét csatornánál hozott némi törést a világbajnokság, de érdemes ezt számszerűsíteni is. A 18-49 éveseknél a három, meccsek által érintett hét főműsoridős share-átlaga az RTL Klub esetében 10,6 százalékot, a TV2-nél 5,7 százalékot tett ki. Ezt összevetve az utolsó focimentes héttel (23. hét), az RTL Klub esetében 1,7 százalékpontos, a TV2-nél 4,5 százalékpontos csökkenést látni. Másképp számolva: az RTL Klubnál a csökkenés 14 százalékos, a TV2-nél pedig 44 százalékos.

A teljes napon részben hasonló, részben más a helyzet. A három focis héten az RTL Klub átlagos közönségaránya 7,8 százalék, ami 1,4 százalékpontos, illetve 15 százalékos csökkenés az utolsó futball nélküli héttel összevetve. Tehát az RTL Klub a főműsoridőben és teljes napon nagyjából hasonló veszteséget szenvedett el.

Teljes napon a TV2 a három hét átlagában 5,7 százalékos közönségarányt produkált, ami 2,2 százalékpontos, illetve 26 százalékos csökkentést jelent a 23. héthez viszonyítva. Magyarán náluk teljes napon nem volt akkora a veszteség, mint főműsoridőben, de minkét időszakban jóval többet buktak, mint az RTL Klub.

Összességében – a címben feltett kérdésre válaszolva – az RTL Klub jött ki eddig jobban a labdarúgó-világbajnokságból, alapvetően nem is vesztettek sokat. Persze ehhez hozzátartozik, hogy az RTL Klub nyári műsorkínálata pár évvel ezelőtt még nem is számított volna nyárinak. A Híradó után három saját gyártást (Fókusz, Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest) tartanak műsoron, ami szerdánként kiegészül egy negyedikkel (Keresem a családom).

Ezzel párhuzamosan viszont a TV2 megpróbálja spórolósan kihúzni a nyári szezont. A Tények után nem adnak új tartalmat. A hegyi doktor – Újra rendel című sorozat ugyan a TV2-n újnak számít, de a Duna Tv-n már régóta fut. A Pénzt vagy éveketből és az Ezek megőrültekből pedig ismétlést sugároznak.

 

Adatok forrása: RTL, r-time / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...
- Hirdetés -