RTL Magyarország: drasztikusan visszaestek az állami hirdetések

Az RTL Magyarország bejelentette, hogy a vállalat az állami reklámköltésből milyen arányban részesült az elmúlt tíz évben. Az adatokból kiderül, hogy a 2012-es csúcs után drámai csökkenés következett, és tavaly már csak a tévés piacon elköltött állami pénzek 4 százaléka érkezett a céghez.

 

A MEME (Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete) kedd délután publikálta a teljes, 2016-ra vonatkozó televíziós reklámtorta adatokat, a bejelentésen egyben az is kiderült, hogy 10 évre visszamenőleg éves bontásokban mekkora állami reklámköltések voltak a hazai televíziós piacon. A MEME által kiadott adatok közzététele után az rtl.hu-n elérhetővé vált az is, hogy az éves, állami televíziós reklámköltések hány százalékát kapta meg az RTL Magyarország az elmúlt 10 évben (2007-től 2016-ig).

 

Az éves költések összesítve tartalmazzák a kormányzati és EU-s kampányok összegeit, illetve az állami cégek, mint például a Szerencsejáték Zrt., a Budapest Bank, MKB Bank stb. költéseit is az adott évre vonatkozóan. Az adatsorból kiderül, hogy 2007 és 2010 között 40 százalék körül alakult a tévés piacra érkező állami hirdetések esetében a cég részesedése. Ezt követően két igen erős év jött, hiszen 2011-ben 55,2, majd 2012-ben 58,7 százalék volt ez az arány.

 

Ezután azonban drámai fordulat állt be, 2013-ban már a tévés állami hirdetések kevesebb, mint egyharmada landolt az RTL Magyarországnál, majd egy évvel később már csak 8,6 százaléka. A 2015-ös év még hozott egy kis felfutást, azonban 2016-ban már csak 4 százalék volt a vállalat részesedése.

 

Az RTL Magyarország részesedése az állami televíziós reklámköltésből

Forrás: rtl.hu

 

2007: 40,4%

2008: 40,3%

2009: 43,5%

2010: 41,1%

2011: 55,2%

2012: 58,7%

2013: 32,2%

2014: 8,6%

2015: 9,4%

2016: 4%