A Marketing&Media magazin idén hatodik alkalommal állította össze a Top 25 celeb rangsort, azonban míg 2012-ben még csak a címlapsztárok szerepeltek a listán, majd tavaly csatlakoztak a tévéscelebek, idén már a közösségi média teljes repertoárja is szerepel az összeállításban. A címlapokon Sarka Kata tarolt, a tévében Kiss Ramóna, míg a közösségi médiában Kasza Tibor, Palvin Barbara és PamKutya kerültek a rangsor élére.
A címlapokon feltűnő sztárok között nagy volt a mozgás, hiszen a Top25 összeállításban szereplő celebek majdnem fele kicserélődött a tavalyi évhez képest, hiszen a huszonötből tizenketten nem szerepeltek az előző évi rangsorunkban. Közülük négyen (Havas Henrik, Istenes Bence, Kiss Ramóna és Rubint Réka) még sosem jutottak be a top 25-be, igaz, Kiss Ramóna az első összeállításunkban, amelyben még ötvenen szerepeltek, a 48. helyen végzett.
Bár Hajdú Péter volt látható a legtöbbször, 54 alkalommal a Marketing&Media magazin által szemlézett lapok (Best, Blikk, Bors, Hot!, InStyle, Kiskegyed, Story) címlapján, a súlyozott pontszámításnak köszönhetően Sarka Kata végzett az első helyen a borítókon való szerepléseket összesítő rangsorban. Őt a már említett Hajdú Péter, illetve a harmadik helyen Demcsák Zsuzsa követték. Az idei lista annyiból kuriózumnak számít, hogy ilyen kevés címlapszerepléssel még sosem lehetett öszszeállításunk első helyén végezni.
Az idén másodszor vizsgálta meg a Marketing&Media magazin, hogy ki a legtöbbet nézett televíziós Magyarországon. A tavalyihoz hasonlóan ezúttal is az egyes celebekhez megadott műsorok adott csatornán futó epizódjainak kumulált 1 perces elérése alapján állt össze a lista, amely a 2017. január 1.–december 31. között a 4+ célcsoport körében felvett adatokat tartalmazza. Az elmúlt évben készített rangsorunkhoz képest annyi különbség volt, hogy ezúttal kivettük a híradósokat és a magazinműsorok vezetőit, így a legutóbbi listánk harmadik helyezettje, Kiss Ramóna lépett előre az első helyre. Ő tavaly négy jelentős nézettségű műsorban is feltűnt (Barátok közt, Celeb vagyok, ments ki innen!, Reggeli, X-Faktor), így „könynyedén” el tudott érni 7,5 millió nézőt.
De a második helyet megszerző Till Attila sem „panaszkodhatott munkanélküliségre”, a TV2-n és a SuperTV2-n is feltűnt A nagy duett, az Annyit ésszel, mint erővel, a Drágám, add az életed!, a Ninja Warrior, a Propaganda, a Sztárban sztár, valamint a Sztárban sztár + 1 kicsi résztvevőjeként, és 7,2 millió tévénéző látta az elmúlt évben. Rajtuk kívül Majka tudta megugrani a hétmilliós határt, és neki ehhez elég volt három műsor is, Az 50 milliós játszma, a Ninja Warrior, valamint a Sztárban sztár.
Az idén első alkalommal az online világban is megvizsgálta a Marketing&Media magazin csapata, hogy kik a legnépszerűbb celebek, három közösségi médiás felület adatai alapján. A Facebookon Kasza Tibor gyűjtötte a legtöbb rajongót a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu adatai szerint, ő volt az egyedüli magyar híresség, aki átlépte az egymilliós határt, ráadásul nagyon jól sikerült számára a tavalyi év, hiszen 172 ezerrel gyarapodott a tábora. De nem sokkal maradt el az egymilliótól Rubint Réka oldala sem (949 ezer követő), akinek szintén jól sikerült 2017 az új rajongók gyűjtése szempontjából, 118 ezerrel növelte táborát. A Facebookon Hosszú Katinka lett a harmadik, 504 ezer követővel.
A Facebook trónkövetelőjeként is emlegetett Instagram esetében toronymagasan vezet Palvin Barbara a hazai celebek között, igaz a modell jelentős részben nemzetközi hírnevének köszönheti 7,4 millió követőjét. A dobogó második helyén álló Dzsudzsák Balázs, aki az egyesült arab emírségekbeli al-Vahda csapatában futballozik, ugyancsak számíthat a külföldről érkező kedvelésekre. A focista 764 ezer instagramos kedvelővel büszkélkedhet és még a Facebookon is 108 ezres tábort gyűjtött. Ők ketten azok közé tartoznak, akik a címlapokon is feltűntek néhányszor, sőt tavaly a bulvármédia már arról is cikkezett, hogy kettejük között komoly kapcsolat is kialakulhat. Az Instagram-toplista harmadik helyén egy fitneszsztár, Tóth Attila található, aki 545 ezer rajongót gyűjtött össze izmainak posztolásával.
A hazai YouTube-toplista élén fej fej mellett áll PamKutya és a Videómánia. A Marketing&Media magazin rangsorának összeállításakor (január 19-én) pamkutyáék, Béla és Pista, azaz polgári nevükön az Osbáth Márk és Osbáth Norbert alkotta páros 759 ezer feliratkozót tudhat magáénak. Ezzel a népszerű számok paródiájával rajongókat szerző formáció hatezer kedvelővel előzi meg a Videómániát, amely Dancsó Péter projektje. Ez utóbbinál is a humor a fő vonzerő, őt a vicces fi lmkritikákkal, fi lmbemutatókkal foglalkozó videói tették ismertté. Az, hogy éppen ki áll az élen, napról napra változik, és nem csupán egy új videó közzétételekor, hanem leginkább az év elején, hiszen hagyományosan ekkor tartják az Év YouTube-videósa szavazást, amikor jócskán megnő az oldalakra feliratkozók száma.
A két „nagyágyú” mögött a TheVR (Fábián István, Komzsik János), luckeY (Fábián Miklós), Peter Gergely, valamint az UNFIELD (Csenki Patrik) található, ők azok, akik több mint 500 ezer feliratkozót gyűjtöttek össze.
A címlapok, a tévé és a közösségi médiás felületek 25-25 legnépszerűbb sztárját bemutató listánkat, illetve a rangsorokra vonatkozó részletes elemzéseket a Marketing&Media magazin legújabb, a héten megjelenő számában olvashatja el.