- Hirdetés -

Sci-fi-be illő megoldásokkal működnek majd a jövő otthonai

|

- Hirdetés -

A közeli jövőben az otthonainkba is egyre több olyan digitális és automatizált megoldás érkezik, melyek a kényelmünket és biztonságunkat szolgálják, ráadásul energiahatékonyak és óvják a környezetünket is. Míg a tavalyi évben közel 350 millió otthoni okoseszköz talált gazdára világszerte, a jelenlegi trendek alapján ez a szám közel 2 milliárdra nőhet 2025-re. Jönnek az érintésmentes funkciók, az emberszabású robotok és az applikációval összeköthető biztonsági szenzorok – így alakul át az otthonunk az előttünk álló években!

Míg számos területen megálljt parancsolt az elmúlt évek dinamikus bővülésének a koronavírus, az otthoni okosmegoldások piaca valósággal kilőtt a megváltozott igényeknek köszönhetően. Világszerte 62 milliárd dollárt fordítottak az emberek különböző okoseszközökre, a többség számára pedig lakóhelye biztonsága volt a legfontosabb: csak ebben a szegmensben 2,7 milliárd dollár értékben vásároltak a fogyasztók. Nemcsak a volumen ugrott meg elképesztő mértékben, hanem a prioritások is átalakultak a globális vírusválság következtében. A járványt megelőző időszakban készített felmérések szerint hazánkban az okosotthon kifejezés egyet jelentett az internet- és Bluetooth kapcsolattal rendelkező televíziókkal, a vásárlók legfontosabb motivációja pedig a költségcsökkentés és a kényelem volt. Habár a spórolást, mint elsőszámú motivációs tényezőt valószínűleg nem lehet letaszítani a „trónról”, 2021-ben egyre inkább előtérbe került a higiénia, a biztonság és az egészségtudatosság a hazai lakosság körében is.

Ezzel együtt azonban Magyarországon egyelőre nem beszélhetünk valódi okosotthon piacról, hiszen bár egyre többen üzemelnek be távolról irányítható megoldásokat a fűtés-hűtés vagy éppen az árnyékolás terén, olyan lakóépület, amely komplett, funkciók sorát egyesítő automatizált rendszerrel rendelkezik, még viszonylag kevés van hazánkban. Az előremutató projektek azonban már most is egyre népszerűbbek az építőiparban, és minden jel arra mutat, hogy az „otthonokosítás” az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazattá válhat a közeljövőben. Érdemes tehát körülnézni, hogy melyek lehetnek a meghatározó irányzatok az épületautomatizálás terén, a Generali Biztosító szakértői pedig összegyűjtötték a legfontosabbakat.

1. Minden, ami érintésmentes

A koronavírusnak köszönhető talán legfontosabb trend a 100%-ban érintésmentes funkciók térnyerése. Az idei, legfrissebb digitális technológiákat bemutató CES expón is taroltak ezek a megoldások az intelligens kapucsengőtől kezdve a fürdőszobai alkalmazásokig, és csak idő kérdése, hogy a munkahelyek mosdóiban is megjelenjenek a tökéletesen higiénikus körülményeket teremtő eszközök, melyek a mozdulatainkat érzékelve lépnek működésbe.

2. A hangvezérlés tovább hódít

Ha már beszélgethetünk a mobiltelefonunkkal és az e-kereskedelemben is mind nagyobb szeletet hasítanak maguknak a hangalapú funkciók, éppen ideje, hogy az otthonokban is hasznát vehessük a hangvezérlésnek. Az előrejelzések szerint a mostani repertoár jelentősen kibővül a közeljövőben: már nem csak a világítást vagy a fűtést tudjuk bekapcsolni néhány szóval, de ugrálhatunk a rádiófrekvenciák és a televízió csatornák között és a hangunkat használhatjuk majd a lakáskulcs helyett is.

3. A lakókra hangolva – horrorhoz félhomály dukál

A kifejezetten költségkímélő és energiatakarékos világítástechnika ma már nem megy ritkaságszámba, de az okoslámpák ennél sokkal többre is képesek lesznek. A világítás hangulata, a fény erőssége és színe a rádióban szóló zenéhez vagy a tévén játszott filmekhez is képes lesz igazodni, ha pedig a rendszer azt az üzenetet kapja mobileszközeinktől, hogy délután borongós idő lesz, a lakás világítása automatikusan alkalmazkodik a fényviszonyokhoz.

4. Kevés idő marad a sütésre? Semmi gond!

A legnagyobb változáson talán a jövő konyhai berendezései esnek majd át: a hűtőnk képes lesz számon tartani az ételek lejárati dátumát és elküld minket vásárolni, az okossütők pedig a legjobb séfnél is jobban fel tudják majd mérni, hogy az egyes fogásokat pontosan milyen hőfokon, mennyi ideig érdemes készíteni. Sőt, ha már előző este elkészültek az alapanyagok, már a munkából hazaindulva, a mobilról is bekapcsolhatjuk a sütőt, a mikrót vagy éppen a borhűtőt.

5. Egyre többet tudnak a házirobotok

Mind több háztartási feladatba igyekeznek bevonni a fejlesztők a már-már emberszabású robotokat. A legújabb típusok már nem csak az egyszerűbb műveletekre – például porszívózás és felmosás – taníthatók be, hanem az összetettebb házimunkákra is: bepakolnak a mosógépbe, elrakják a széthagyott gyermekjátékokat, vagy akár kitöltik nekünk a reggeli narancslevet.

Fókuszban a biztonság: okosszenzorral a fájdalmas károk ellen

Az egyik legfontosabb trend az okosotthonok világában ugyanakkor a biztonság, és ez éppúgy érvényes az intelligens zárakra, a távvezérelt kamerarendszerekre és a drónos megfigyelésre, mint az lakásokon belül elhelyezett szenzorokra. A megelőzésben és a kárenyhítésben is nagy szerep juthat az okoseszközöknek, melyek azonnal értesítést küldenek, ha rendellenességet érzékelnek a lakás hőmérsékletében vagy éppen az elfolyó víz mennyiségében. Ezzel a kisebb háztartási balesetek, egy eresztő flexibilis cső, de akár egy komolyabb csőtörés vagy tűzeset is hamarabb elhárítható, a hatóságok riasztása pedig azonnal, akár a távolból is lehetséges.

A háztartási tűzesetek és vízkárok növekvő számára felfigyelve a Generali a hazai piacon otthon szenzor szolgáltatást tett elérhetővé ügyfelei számára, hogy mielőbb felfedezhessék a lakásukat fenyegető veszélyeket. A biztosító 2021. június 15-ig minden, az akció kiírásának megfelelő Házőrző otthon- és életmód-biztosítást kötő lakossági ügyfelének felajánlja az ajándék okoseszközt, melyet a beüzemelést követően a Generali Ügyfélpont alkalmazáson keresztül használhatnak az ügyfelek. A szenzor mobiltelefonokhoz és táblagépekhez is társítható, és amennyiben szélsőséges eltérést mér a lakás hőmérsékletében, vagy akár csak 1 mm vastagságú vizet észlel, azonnal riasztást küld a társított kütyükre – akár a család minden tagjának.

Az otthon szenzor a Generali Ghelp szolgáltatásai közé tartozik, melynek keretében az ügyfelek a különböző biztosításokhoz köthető kiegészítő asszisztencia szolgáltatásokat találhatják meg. A Ghelp szolgáltatások elérhetők online vagy ügyfélpont alkalmazásunkon keresztül. Biztosítástól függően számíthatnak rá az ügyfelek, ha lerobbant autóhoz kell segítség, ha orvosi vizsgálat megszervezéséről van szó, vagy ha mesteremberre lenne szükség otthonukba. A Ghelp körébe tartozó otthon szenzor és az időjárás vészjelző szolgáltatás akkor küld figyelmeztetést, ha egészségünket, otthonunkat vagy autónkat veszélyezteti szélsőséges időjárási jelenség vagy otthonunkat fenyegeti tűz,víz vagy elfagyás veszélye.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...

Ilyenek lehetnek a jövő játékai

Több mint 128 ország játékgyártói és -kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A 2100 kiállító 58000 vendégnek mutatta be a játékipar új irányait, fókuszban...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....