- Hirdetés -

Sci-fi-be illő megoldásokkal működnek majd a jövő otthonai

|

- Hirdetés -

A közeli jövőben az otthonainkba is egyre több olyan digitális és automatizált megoldás érkezik, melyek a kényelmünket és biztonságunkat szolgálják, ráadásul energiahatékonyak és óvják a környezetünket is. Míg a tavalyi évben közel 350 millió otthoni okoseszköz talált gazdára világszerte, a jelenlegi trendek alapján ez a szám közel 2 milliárdra nőhet 2025-re. Jönnek az érintésmentes funkciók, az emberszabású robotok és az applikációval összeköthető biztonsági szenzorok – így alakul át az otthonunk az előttünk álló években!

Míg számos területen megálljt parancsolt az elmúlt évek dinamikus bővülésének a koronavírus, az otthoni okosmegoldások piaca valósággal kilőtt a megváltozott igényeknek köszönhetően. Világszerte 62 milliárd dollárt fordítottak az emberek különböző okoseszközökre, a többség számára pedig lakóhelye biztonsága volt a legfontosabb: csak ebben a szegmensben 2,7 milliárd dollár értékben vásároltak a fogyasztók. Nemcsak a volumen ugrott meg elképesztő mértékben, hanem a prioritások is átalakultak a globális vírusválság következtében. A járványt megelőző időszakban készített felmérések szerint hazánkban az okosotthon kifejezés egyet jelentett az internet- és Bluetooth kapcsolattal rendelkező televíziókkal, a vásárlók legfontosabb motivációja pedig a költségcsökkentés és a kényelem volt. Habár a spórolást, mint elsőszámú motivációs tényezőt valószínűleg nem lehet letaszítani a „trónról”, 2021-ben egyre inkább előtérbe került a higiénia, a biztonság és az egészségtudatosság a hazai lakosság körében is.

Ezzel együtt azonban Magyarországon egyelőre nem beszélhetünk valódi okosotthon piacról, hiszen bár egyre többen üzemelnek be távolról irányítható megoldásokat a fűtés-hűtés vagy éppen az árnyékolás terén, olyan lakóépület, amely komplett, funkciók sorát egyesítő automatizált rendszerrel rendelkezik, még viszonylag kevés van hazánkban. Az előremutató projektek azonban már most is egyre népszerűbbek az építőiparban, és minden jel arra mutat, hogy az „otthonokosítás” az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazattá válhat a közeljövőben. Érdemes tehát körülnézni, hogy melyek lehetnek a meghatározó irányzatok az épületautomatizálás terén, a Generali Biztosító szakértői pedig összegyűjtötték a legfontosabbakat.

1. Minden, ami érintésmentes

A koronavírusnak köszönhető talán legfontosabb trend a 100%-ban érintésmentes funkciók térnyerése. Az idei, legfrissebb digitális technológiákat bemutató CES expón is taroltak ezek a megoldások az intelligens kapucsengőtől kezdve a fürdőszobai alkalmazásokig, és csak idő kérdése, hogy a munkahelyek mosdóiban is megjelenjenek a tökéletesen higiénikus körülményeket teremtő eszközök, melyek a mozdulatainkat érzékelve lépnek működésbe.

2. A hangvezérlés tovább hódít

Ha már beszélgethetünk a mobiltelefonunkkal és az e-kereskedelemben is mind nagyobb szeletet hasítanak maguknak a hangalapú funkciók, éppen ideje, hogy az otthonokban is hasznát vehessük a hangvezérlésnek. Az előrejelzések szerint a mostani repertoár jelentősen kibővül a közeljövőben: már nem csak a világítást vagy a fűtést tudjuk bekapcsolni néhány szóval, de ugrálhatunk a rádiófrekvenciák és a televízió csatornák között és a hangunkat használhatjuk majd a lakáskulcs helyett is.

3. A lakókra hangolva – horrorhoz félhomály dukál

A kifejezetten költségkímélő és energiatakarékos világítástechnika ma már nem megy ritkaságszámba, de az okoslámpák ennél sokkal többre is képesek lesznek. A világítás hangulata, a fény erőssége és színe a rádióban szóló zenéhez vagy a tévén játszott filmekhez is képes lesz igazodni, ha pedig a rendszer azt az üzenetet kapja mobileszközeinktől, hogy délután borongós idő lesz, a lakás világítása automatikusan alkalmazkodik a fényviszonyokhoz.

4. Kevés idő marad a sütésre? Semmi gond!

A legnagyobb változáson talán a jövő konyhai berendezései esnek majd át: a hűtőnk képes lesz számon tartani az ételek lejárati dátumát és elküld minket vásárolni, az okossütők pedig a legjobb séfnél is jobban fel tudják majd mérni, hogy az egyes fogásokat pontosan milyen hőfokon, mennyi ideig érdemes készíteni. Sőt, ha már előző este elkészültek az alapanyagok, már a munkából hazaindulva, a mobilról is bekapcsolhatjuk a sütőt, a mikrót vagy éppen a borhűtőt.

5. Egyre többet tudnak a házirobotok

Mind több háztartási feladatba igyekeznek bevonni a fejlesztők a már-már emberszabású robotokat. A legújabb típusok már nem csak az egyszerűbb műveletekre – például porszívózás és felmosás – taníthatók be, hanem az összetettebb házimunkákra is: bepakolnak a mosógépbe, elrakják a széthagyott gyermekjátékokat, vagy akár kitöltik nekünk a reggeli narancslevet.

Fókuszban a biztonság: okosszenzorral a fájdalmas károk ellen

Az egyik legfontosabb trend az okosotthonok világában ugyanakkor a biztonság, és ez éppúgy érvényes az intelligens zárakra, a távvezérelt kamerarendszerekre és a drónos megfigyelésre, mint az lakásokon belül elhelyezett szenzorokra. A megelőzésben és a kárenyhítésben is nagy szerep juthat az okoseszközöknek, melyek azonnal értesítést küldenek, ha rendellenességet érzékelnek a lakás hőmérsékletében vagy éppen az elfolyó víz mennyiségében. Ezzel a kisebb háztartási balesetek, egy eresztő flexibilis cső, de akár egy komolyabb csőtörés vagy tűzeset is hamarabb elhárítható, a hatóságok riasztása pedig azonnal, akár a távolból is lehetséges.

A háztartási tűzesetek és vízkárok növekvő számára felfigyelve a Generali a hazai piacon otthon szenzor szolgáltatást tett elérhetővé ügyfelei számára, hogy mielőbb felfedezhessék a lakásukat fenyegető veszélyeket. A biztosító 2021. június 15-ig minden, az akció kiírásának megfelelő Házőrző otthon- és életmód-biztosítást kötő lakossági ügyfelének felajánlja az ajándék okoseszközt, melyet a beüzemelést követően a Generali Ügyfélpont alkalmazáson keresztül használhatnak az ügyfelek. A szenzor mobiltelefonokhoz és táblagépekhez is társítható, és amennyiben szélsőséges eltérést mér a lakás hőmérsékletében, vagy akár csak 1 mm vastagságú vizet észlel, azonnal riasztást küld a társított kütyükre – akár a család minden tagjának.

Az otthon szenzor a Generali Ghelp szolgáltatásai közé tartozik, melynek keretében az ügyfelek a különböző biztosításokhoz köthető kiegészítő asszisztencia szolgáltatásokat találhatják meg. A Ghelp szolgáltatások elérhetők online vagy ügyfélpont alkalmazásunkon keresztül. Biztosítástól függően számíthatnak rá az ügyfelek, ha lerobbant autóhoz kell segítség, ha orvosi vizsgálat megszervezéséről van szó, vagy ha mesteremberre lenne szükség otthonukba. A Ghelp körébe tartozó otthon szenzor és az időjárás vészjelző szolgáltatás akkor küld figyelmeztetést, ha egészségünket, otthonunkat vagy autónkat veszélyezteti szélsőséges időjárási jelenség vagy otthonunkat fenyegeti tűz,víz vagy elfagyás veszélye.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...

Egyre fontosabb a fogyatékossággal élők munkaerőpiaci integrációja

Nem csak kiemelt társadalmi ügyként kezelik, hanem el is várják a munkáltatóktól a fogyatékosággal élők munkaerőpiaci integrálását a dolgozók – derült ki a Szerencsejáték Zrt. megbízásából a közelmúltban készített 1000 fős online kutatásból. A...

Nyáron érkezik hozzánk a Disney+

A Disney hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyártól újabb 42 országban teszik elérhetővé a Disney+ streaming szolgáltatást, az újabb bővítési körbe pedig Magyarország is bekerült. Az új piacok között, ahol megjelenik a Disney+ számos európai...

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a...

Világhírű befektető csapott le a magyar startupra

Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt. A korábban a Start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat most bekerült a Techstars „Cities of the Future” akcelerátor programjába, ami...

Komoly kockázatot jelenthet az ügyfélazonosítás

Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült...

Ezek hatnak a pénzügyeinkre az idén

Egy sor olyan változással kell számolnunk 2022-ben, melyek alapvető hatással lesznek a pénzügyek intézésére. A digitalizáció és az adat alapon személyre szabott szolgáltatások megjelenése nem csak új termékeket, de más ügyfélélményt is teremt, míg...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a marketingtrendekre kell figyelni idén

Az üzleti szempontok és a társadalom iránti felelősség összehangolása, a fogyasztói tudatosság egyre magasabb szintre emelkedése, az élmények iránti fokozott vágy, járvány-fásultság – többek között ezekre a trendekre lesz érdemes odafigyelniük idén a marketingszakembereknek....

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...