Elkészítette az első magyar, a programozott médiavásárlást részletesen bemutató kisokost az IAB Hungary Programmatic munkacsoportja. Az anyag bemutatja a hazai programmatic ökoszisztémát, felsorolják a főbb targetálási lehetőségeket, vagyis lényegében az első-második lépések megtételét segíti az összeállítás.
Osipovich Marianna (Amnet) és Kassai Péter (CEMP SH) vezetésével az IAB Hungary Programmatic munkacsoportja elkészítette a programozott médiavásárlást részletesen bemutató, szabadon letölthető Programmatic Kisokost.
“A tavalyi IAB Programmatic kutatásból egyértelműen kiderült, hogy legtöbbünknek még mindig ködös a programmatic – és ez a legnagyobb hátráltató tényező. Bonyolult a terminológiája, túlzottan tech fókuszú, ráadásul nem könnyű megtalálni a belépési pontokat sem a hirdetőknek. Vettük az üzenetet, ennek eredménye ez az anyag. Megfelelő alapok nélkül nem lehet űrhajót építeni, ezért csináltuk (és ismételjük majd meg) az IAB Programmatic Thematics rendezvényt és ezért készült ez az anyag is. Szerintem hiánypótló“, mondta el Vándor Attila, az IAB Programmatic munkacsoport vezetője.
A Kisokosban a definíciókon túl szó esik a belépési pontokról, bemutatják a hazai programmatic ökoszisztémát, felsorolják a főbb targetálási lehetőségeket, azaz összességében az első-második lépések megtételét segíti az összeállítás. “Amennyire tudjuk nem készült még magyar nyelvű anyag, amely ilyen részletességgel mutatja be a programmatic alapokat, ráadásul kifejezetten a hazai piacból kiindulva. Például először mi rajzoltuk fel a hazánkban aktív szereplők térképét tevékenység szerint bontva – ez óriási segítséget nyújt majd azoknak, akiknek fogalmuk sincs, hogy kihez forduljanak“, teszi hozzá Vándor Attila.
A Programmatic Kisokos itt érhető el.