- Hirdetés -

Segíthetne a közösségi közlekedés

|

- Hirdetés -

Egyre nő az ingázásra fordított idő, az emberek pedig a saját autó használatát részesítik előnyben – derül ki a Visa felméréséből. A közösségi közlekedés megoldás lehetne, de néhány dolgon még változtatni kellene.

A Visa és a Stanford Egytem együttműködésében megjelent az egyik legátfogóbb közlekedéssel foglalkozó kutatás: világszerte 19 országból több mint 19 000 közlekedő vett részt a felmérésben

A tanulmány azonosítja a közösségi közlekedésre és parkolásra vonatkozó trendeket és kihívásokat a népességszám és a városokba irányuló migráció tükrében

Az ENSZ szerint 2050-ig a világ lakosságának 68%-a városokban él majd; a 10 millió főnél népesebb „megavárosok” száma ez idő alatt a mai 43-ról 51-re nő.

A közlekedési társaságokkal, gépjárműgyártókkal és technológiai startupokkal való együttműködési tapasztalataira építve a Visa globális kutatásra adott megbízást „A közlekedés jövője: mobilitás a megaváros korában” címmel, hogy jobban megértse, milyen kihívásokkal kell szembenéznie a közlekedőknek ma és a jövőben. A főbb megállapításokat a Stanford Egyetem szakértői összevetették a már ismert és a közeljövőben várható innovációkkal, hogy jobban megértsék a még meglévő technológiai hiányosságokat, és választ találjanak a belőlük származó problémákra.

A fizetés központi tényező minden közlekedési forma esetén, és egyre inkább integrált része lesz, ahogy a városok bevezetik az érintéses tömegközlekedést, a digitális parkolás-fizetést és a kerékpár vagy robogó bérlési szolgáltatásokat.

Mike Lemberger, a Visa termék megoldásokért felelős európai alelnöke szerint: „Városaink jövőbeli sikere összekapcsolódik a közlekedés és a mobilitás jövőjével, és egyben függ is tőle. A Visa és partnerei ebben fontos szerepet játszanak, világszerte elérhetővé téve a fizetési élményt a közlekedők milliói számára, és egyúttal támogatva a közösségi közlekedésért felelős hatóságokat abban, hogy olyan fenntartható és kényelmes közlekedési megoldásokat alakítsanak ki, amelyek javítják a közlekedést használók életét.”

Herman Donner, a Stanford Egyetem kutatója, a riport társszerzője elmondta: „Ha körülnézünk a technológia térképén, azt látjuk, hogy már most is számos olyan termék létezik, amelyek az utazással kapcsolatos napi frusztrációkra adnak választ. Azonban egyik megoldást sem szabad a többitől függetlenül továbbfejleszteni. A legnagyobb kihívás az, hogy először azonosítsuk a releváns technológiát, amely megfelelő termékeket tud biztosítani a piac számára, majd számos érintett – mobilitással foglalkozó szolgáltatók, technológiai vállalatok, infrastruktúra tulajdonosok és tömegközlekedési vállalatok – bevonásával alkalmazzuk ezeket a termékeket. A kutatásunk alapján azt gondoljuk, hogy sok apró, járulékos fejlesztés jelentős változást hozhat a napi közlekedésben, legyen szó akár a parkolóhely keresésben való segítségről, az autók újratöltéséhez szükséges legjobb ár megtalálásról vagy a közösségi közlekedéssel való utazás megtervezéséről.”

A kutatás 19 országból 19 000 fogyasztó véleményét tükrözi, és olyan, az egyre növekvő városi központokat érintő komoly kihívásokat azonosít be, mint az alábbiak:

Főbb globális trendek

Közlekedésre fordított idő:

  • A válaszadók 46%-a azt tapasztalta, hogy nő az ingázással töltött idő.
  • A résztvevők felét (52%) frusztrálják a közösségi közlekedés használata során szerzett tapasztalatok.
  • Egyharmaduk (37%) arra számít, hogy a következő öt évben nőni fog közlekedéssel töltött idő.

Autóhasználat:

  • A saját autót továbbra is elsődleges közlekedési eszközként használják mind az ingázásra (60%), mind egyéb utazásra (61%).
    • A Z-generáció (18-25 évesek) mindössze 42%-a használ autót munkába, iskolába járáshoz vagy egyéb utazáshoz.
  • A vezetés leginkább nem kedvelt aspektusa a parkolóhely keresés, ezt a válaszadók 64%-a mondta.
    • Ezt követi a parkolási bírság kockázata arra az esetre, ha hosszabb ideig parkolnak, mint tervezték (44%), és
    • a szükségesnél többet fizetni a parkolásért (42%).

Közösségi közlekedés használat:

  • A megkérdezettek kevesebb mint fele használ közösségi közlekedést munkába vagy iskolába járáshoz (44%).
  • Ez a szám 54%-ra nő abban az esetben, ha például szórakozni mennek.
  • A közlekedők három tényező alapján választanak közlekedési módot: kényelem, megbízhatóság és túlzsúfoltság. Az egyes tényezők jelentősége életkortól függ:
    • Baby Boomerek (56+ korosztály) – kényelem (82%), megbízhatóság (84%) és túlzsúfoltság (72%)
    • X-generáció (46-55) – kényelem (79%), megbízhatóság (82%) és túlzsúfoltság (71%)
    • Millenniumi generáció (26-45) – kényelem (74%), megbízhatóság (76%) és túlzsúfoltság (67%)
    • Z-generáció (18-25) – kényelem (62%), megbízhatóság (67%) és túlzsúfoltság (55%)

Fizetés:

A fizetés bonyolultsága a legtöbb általános panasz oka.

  • Ha egyszerűbb lenne fizetni a közösségi közlekedés használatáért, az átlaghasználat 27%-kal nőne.
  • 47% szerint probléma, hogy különböző jegytípusokra van szükség a különféle utazási formákra.
  • 44% problémaként fogalmazta meg, hogy nem tudja mennyit kell fizetni, és
  • 41% említette, hogy bosszúságot okoz nekik, ha egy szolgáltatásért csak készpénzben lehet fizetni. A megkérdezettek szerint emiatt kevésbé használják a közösségi közlekedést és inkább saját autóra váltanak.
  • Az autót használók 47%-a szeretne olyan innovatív megoldásokat, amelyek segítségével megtalálhatják a legolcsóbb elérhető üzemanyagot.
  • 35% olyan alkalmazást szeretne, amely felismeri a tartózkodási helyet, ahol épp feltankolják gépkocsijukat, és az alkalmazáson keresztül lehetőség van fizetni.

A Visa 5 javaslata

  • Fektessünk be a konnektivitásba. A városok önkormányzatainak olyan élő adat-infrastruktúrába kellene befektetnie, amely alapvetően szükséges a fogyasztói igényeket kielégítő technológiai megoldásokhoz. Ez támogatja a valós idejű adatcserét, amely egyrészt tájékoztatást ad a felhasználóknak az utazásaikkal kapcsolatban, másrészt információval látja el a városokat, hogy meg tudjanak felelni a hullámzó igényeknek.
  • Teremtsünk zökkenőmentes fizetési élményt, hogy így támogassuk a többféle eszközt használó ingázó utakat. A városi önkormányzatoknak és a várostervezéssel foglalkozó szakembereknek együtt kell működniük kutatóintézetekkel, járműipari, technológiai vállalkozásokkal és az olyan fizetési megoldásokat kínáló cégekkel, mint a Visa. Mivel egyetlen utazás is egyre inkább többféle közlekedési mód igénybe vételével történik (pl. gépkocsi+metró+kerékpár), létfontosságú, hogy a közlekedő számára egyszerű és zökkenőmentes fizetési élmény legyen elérhető az érintéses fizetéstől kezdve az alkalmazáson keresztüli fizetésen át a platform-alapú megoldásig.
  • Integráljuk a személyazonosítást a fizetési élménybe. Mivel a vállalatok és az önkormányzatok egyre inkább alkalmazzák a digitális fizetési megoldásokat, integrálniuk kell az azonnali autentikációt is. A digitális személyi azonosítónak szerepet kell játszania a közlekedés használatában is, lehetővé téve az egyszerű és zökkenőmentes fizetést és a személyi autentikációt.
  • A társadalom minden tagjának figyelembevételével tervezzünk kereskedelmi rendszereket. A kereskedelmi ökoszisztéma megtervezésénél a közlekedési rendszer minden szereplőjének figyelembe kell vennie az időseket, a bankszámlával nem rendelkezőket és banki szolgáltatásokhoz hozzá nem férőket is, hogy “senki ne maradjon az út szélén”.
  • Alakítsunk ki stratégiai partnerséget, hogy még több információhoz jussunk. A városok olyan vállalatokkal alakítsanak ki együttműködéseket, amelyeken keresztül új információkhoz jutnak, és amelyek segítenek a tervezésben. A mesterséges intelligencia és a Big Data kombinálása alkalmas a fogyasztási, mozgási adatok és a változó trendek elemzésére, hogy valós időben lehessen azonosítani az igényeket és így segítséget nyújtani a városoknak a jövőbeli tervezéshez.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA