- Hirdetés -

Sikeres évet zárt a BioTechUSA

|

- Hirdetés -

A több mint 20 éves BioTechUSA-cégcsoport 2021-es éve is dinamizmussal és innovációval telt: jelentősen növelte árbevételét, stabilizálta a Scitec Nutritiont, óbudai székháza elnyerte Az Év Irodája verseny fődíját, elkezdte korábbi irodaépülete átépítését, illetve a szadai logisztikai központjának bővítését. A fentieken túl számos új terméket dobott piacra, több országban elindította a Lifestyle Program névre hallgató életmódprogramját, bővítette influencer állományát, megsokszorozta közösségi média jelenlétét és sajtómegjelenései számát, valamint kiemelt figyelmet szentel a társadalmi felelősségvállalásnak.

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további három márka tartozik: Magyarország egyik legnépszerűbb étrendkiegészítő webáruháza, a Builder, az átlag vitaminfogyasztókat megszólító új multibrand webáruház, a VitaminShop és a Scitec Nutrition. A kizárólagos magyar tulajdonú, 1800 munkatársat számláló vállalat sikerét elsősorban minőségi termékportfóliójának köszönheti, melyet a fogyasztói visszajelzésekkel összhangban folyamatosan fejleszt. Aktuális termékkínálata mintegy 1500 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat.

„Történetünk eddigi legsikeresebb éve van mögöttünk. Jelentősen növeltük árbevételünket, összességében pedig minden értékesítési csatornánkon növekményt értünk el!” – összegzi 2021-et Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos. „Hatalmas teljesítmény ez egy olyan piaci környezetben, ahol a pandémia hatására a piaci dinamikák egészen újszerűen érintettek bennünket. Visszafogtak az időszakos lezárások, főleg a nyugat-európai régióban. Új kihívások elé állított bennünket a felgyorsult digitalizáció és az online értékesítés. Megbirkóztunk az elszálló alapanyagárakkal és logisztikai költségekkel. Kezdetben azért aggódtunk, hogy a termékeinket piacra tudjuk juttatni a lezárások ellenére is, ma a legnagyobb kihívásunk az, hogy megfelelő mennyiségben biztosítsuk az alapanyagokat a gyártáshoz. Ismét stabil, növekedő pályára állítottuk a Scitec Nutritiont, tovább folytattuk a BioTechUSA-val való összehangolását. 2022-ben a cég történetének legnagyobb beruházási hullámát indítjuk el. Befejezzük Huszti úti irodaépületünk rekreációs helyiségekkel és több száz további munkaállomással való bővítését, felállítjuk automata raktárunkat Szadán, új technológiákat vezetünk be, hogy innovatív termékeket gyárthassunk és zöldebb csomagolásba csomagolhassunk!” – avat be terveikbe vezérigazgató.

Segítő márkák egy kézben

Sok munkát igényel a BioTechUSA és a Scitec márkák összehangolása, az utóbbi koncepcionális újrafogalmazása. A cégcsoport kötelességének érzi, hogy a több mint 20 éve felhalmozott sporttáplálkozási tudást átadja. Küldetésük, hogy kortól, nemtől és egyéni céloktól függetlenül mindenki kihozza magából a maximumot és ebben a vállalat termékeivel és szaktanácsadással a megfelelő partner. Amíg a BioTechUSA lifestyle márkaként a “The Feeling of Success” mottóval az átlagemberekhez szól, addig a Scitec a “Make a Difference” szlogenjével az edzőtermi edzést életvitelszerűen komolyan gondolókat szolgálja ki. A két márkán egy irodaházban, egymás tapasztalataiból építkezve, külön csapatok dolgoznak, hogy a márkaüzenetek minél több platformon és minél változatosabban érjenek el a fogyasztókhoz.

A szakértők által összeállított BioTechUSA Lifestyle Programba eddig több mint 200 000 ember regisztrált. Egy részletes kérdőív kitöltését követően a program személyre szabott étrendkiegészítő csomagot ajánl, mely megvásárlásával ingyenes étrendet és edzéstervet kapunk. A sikeres magyar fogadtatást követően a program elstartolt Ausztriában, Szlovákiában, Franciaországban és Németországban.

Az influencer marketinggel a cégcsoport mára nemzetközi szinten foglalkozik, influencerei között vannak milliós és többszázezres elérésűek, mint Ulisess, Stephanie Davis, Sergi Constance és William Bonac, valamint számos mikroinfluencer is. 2021-ben a BioTechUSA-hoz csatlakozott például Dukai Regina, Iszak Eszter és Nyári Diána, illetve sikeres fogyást ért el Kajdi Csaba, Katz Dávid és Zsozéatya is. A Scitec olyan sportolókkal dolgozik Magyarországon, mint Kathi Béla, Tóth Dániel, Dudás Ádám és Szmereka László. A cégcsoport vitaminshop.hu projektjéhez pedig Ruzsa Magdi csatlakozott.

Augusztusban a BioTechUSA az összes influencerét meginvitálta egy 4 napos meetup-ra, ahol különböző változatos programokon, illetve tartalomgyártáson vehettek részt az idelátogatók. A cégcsoport 2021-ben összesen 20 eseményen vett részt, 16 belföldön, 4 pedig külföldön valósult meg. A 8 saját rendezvényen belül megtartottak olyan tradicionális rendezvényeket, mint a Scitec Megateszt, a Scitec Muscle Beach, a BioTechUSA Lifestyle Day és a Scitec Superbody. Erős jelenlétük van az edzőtermi hálózatban és sikeres szerződéseket kötöttek számos sportegyesülettel. Jelenleg 16 egyesületet és csapatot támogatnak több mint 8 sportágban.

Értékesítés minden platformon

A BioTechUSA Kereskedelmi Osztálya azon dolgozik, hogy fenntartsa a vállalat európai TOP5-ben elfoglalt helyét az étrendkiegészítő iparágban, mely az ún. omni-channel értékesítési stratégián alapszik. A cégcsoport ugyanis nemcsak webáruházakban és boltokban árulja termékeit, hanem több ezer, partnerek által üzemeltetett értékesítési ponton is, például hipermarketekben, élelmiszerláncokban, drogériákban és töltőállomásokon.

2021-ben a testvérmárka Scitec Nutrition esetében a partneri bizalom visszanyerésén, az új design megismertetésén és a márka megerősítésén, a BioTechUSA esetében pedig a további növekedésen dolgoztak. “Mindkét márka számos új országban jelent meg, több piacon áttértünk a direkt értékesítésre, illetve már meglévő országokban is sikeresen meghosszabbítottuk szerződéseinket. Külföldön 6 új boltot nyitottunk és több üzletláncba is bekerültünk. Elindult európai webshopunk, ahol az online áruházzal nem rendelkező EU országokat szolgáljuk ki, illetve több országban elindítottuk hűségprogramunkat.” - tájékoztat tavalyi eredményeikről Lévai Balázs értékesítési stratégiáért felelős kereskedelmi igazgató, tulajdonos.

Az export mellett egyébként a belföldi kereskedelem is jelentősen növekedett. Elindult a Scitec törzsvásárlói program, megnyitották első új designos Scitec üzletüket az Etele Plázában, illetve első új designos Builder üzletüket Miskolcon.

Szada a világ közepe”

A BioTechUSA gyártó- és logisztikai központját Szadán alakította ki, a Scitec akvizíciója során pedig annak dunakeszi üzeme és budapesti raktára is bekapcsolódott a cégcsoport termelésébe és a logisztikába. A világon kevés étrendkiegészítő cég mondhatja el magáról, hogy saját gyárral rendelkezik, mely lehetőséget ad arra, hogy a fogyasztói igényeket gyorsan, flexibilisen és magas minőségben kiszolgálják.

A cégcsoport számára fontos, hogy vásárlóik speciális igényeire is tudjanak megoldással szolgálni. Portfoliójukban megtalálhatóak cukor- és laktózmentes termékek, de a gluténérzékenységgel élők, vagy a vegán életmódot folytatók is fellelhetik a számukra megfelelő verziót kínálatukban. Termékeik ízvilágát úgy alakítják ki, hogy fogyasztásuk élményt jelentsen és változatos legyen. A klasszikus étrendkiegészítő formulák, tabletták, kapszulák mellett egyre inkább előtérbe kerülnek a dúsított élelmiszerek, amelyek megjelenési formájukat, élvezeti értéküket tekintve a normál, közfogyasztásra szánt élelmiszerekhez hasonlítanak, de tápláló funkciójukon túl bizonyított pozitív élettani hatásokkal bírnak.

“A cég termékfejlesztéseit egy saját, 25 fős, főként élelmiszermérnökökből álló csapat jegyzi. Tavaly 322 új terméket és ízt dobtunk piacra, többek között egy komplett vegán termékcsaládot, a Protein Dessert Bar névre hallgató, desszertélményt nyújtó fehérjeszeletet és a Prenatal várandós multivitamint” - tájékoztat Markovics Diána ellátási területekért felelős vezérigazgató-helyettes.

A gyár és a raktárkomplexum folyamatait korszerű vállalatirányítási rendszer fedi le, mely kiemelt szempontnak tekinti a termékek minőségét és a fogyasztók elégedettségét. Az IFS-rendszert egy 40 fős minőségirányítási csoport működteti, akik a gyártással szoros együttműködésben dolgoznak, mely magába foglalja az ellenőrző laborok működését, a minőségügyi és gyártásközi minőségellenőrzési feladatokat, valamint a belső auditokat.

A BioTechUSA szadai központja a közeljövőben közel 7000 négyzetméterrel bővül, mely expanzió lehetővé teszi az optimális készletezési stratégiának megfelelő készlettartást. Terveik szerint 2022-ben üzembe helyezik az „árut az emberhez” elven működő automata komissiózó raktárukat, amely nemcsak a logisztikai folyamatok hatékonyságát javítja, de a beérkező rendelések gyorsabb kiszolgálását is lehetővé teszi. Párhuzamosan zajlik dunakeszi gyártóbázisuk korszerűsítése, valamint egyéb gyártástechnológiai beruházások is, amelyek újabb piackedvenc termékek előállítását teszik majd lehetővé.

Nemcsak egy cég, egy értékrend

Több tízmilliárdos céget építeni nem könnyű, de megőrizni a kezdeti vállalati kultúrát még nehezebb, a BioTechUSA-nak azonban sikerült. Ma is jó hangulat uralkodik az óbudai székházban, a szellemi munkakörök tekintetében pedig a munka-magánélet egyensúlya ideális. A pandémia alatt annyira sikeresen működött az otthoni munkavégzés, hogy úgy döntöttek, a továbbiakban sem állnak vissza a korábbi modellre, heti 2 nap továbbra is home office.

„Ez a cég azért működik, mert van egy nagyon jó csapatunk, tele nyílt tekintetű, ambiciózus emberrel, akiknek hasonló az értékrendjük, mint a miénk. Nyitottak az új ötletekre, a megoldás érdekében képesek kompromisszumot kötni és tudnak csapatban dolgozni” – foglalja össze Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos, hogy szerinte mitől képes a cégcsoport közösségként működni.

Az alkalmazottak átlagéletkora csupán 33 év. A cégcsoportnál az iparági átlagnál magasabb, azaz 49% a női munkavállalók aránya, mely megoszlás a közép- és felsővezetők körében megtalálható női menedzserekre is igaz. A gendersemleges szemléletet jól mutatja, hogy azonos munkakörben dolgozó, hasonló tapasztalattal rendelkező női és férfi munkavállalók esetében sem bérezés, sem egyéb tekintetben nem tesznek semmiféle különbséget. A kismamákat visszavárják és igyekeznek olyan lehetőségeket kínálni számukra, amely összeegyeztethető a családi élettel.

Impozáns és komfortos új székházat építettek Óbudán, mellyel elhozták Az Év Irodája verseny fődíját. A zsűri méltatása alapján nemcsak az épületet, hanem a „BioTechUSA-sztorit”, a vállalati kultúrát és az élhető munkahelyet díjazták, mely megerősítette őket abban, hogy jó úton haladnak. 2020 után tavaly is bekerültek a Szerethető Munkahelyek közé nagyvállalati kategóriában.

Érzelmileg megélni a sikereket

Nagy figyelmet fordítanak arra, hogy visszaadjanak a közösség számára. Társadalmi felelősségvállalási programjuk éves keretösszege 100 millió forint, melynek felhasználása során egyrészről támogatják azokat az óbudai és szadai közösségeket, amelyek otthont adnak irodájuknak és gyáruknak. Másrészről olyan civil szervezetek munkáját segítik, mint a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Magyar Vöröskereszt vagy éppen a Budapest Bike Maffia. Igyekeznek a sport erejével gyűjteni karitatív célokra is. Hagyományos női szépségversenyük, a Lifestyle Day az "Együtt könnyebb” Női Egészségért Alapítvány munkáját támogatta, akik az endometriózissal küzdő nők számára nyújtanak segítséget. Jelentős készpénzadományt adtak át a BioTechUSA Ultrabalaton Charity során is, mellyel sérült gyermekek gyógykezeléséhez járultak hozzá. Végezetül pedig hangsúlyt fektetnek az egészségügyben dolgozók immunvédelmének biztosítására, oktatási intézmények eszközparkjának megújítására és kórházak felszerelésére is. A Prenatal várandós vitamin eladásából befolyó összegből például CTG-gépet vásároltak az Óbudai Szent Margit Kórház számára.

Társadalmi felelősségvállalási programjuk elindításával egyidejűleg intenzív sajtókommunikációba is kezdtek, melynek eredményeképpen milliókhoz juttattak el olyan fontos ügyeket, mint a hajléktalanság, éhezés, időskori gondozás és gyermekvédelem.

A BioTechUSA Társadalmi Szerepvállalása 2021-ben

„Számunkra a 'The Feeling of Success' nemcsak egy szlogen, komoly felelősséget is jelent. Őszintén hisszük, hogy akkor vagyunk a legsikeresebbek, ha minél többet adunk vissza a közösség számára. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a gazdasági sikereinket érzelmileg is megéljük és nagyon jó, hogy tudunk nemcsak gazdaságilag, de érzelmileg is fontos dolgokra költeni.” – indokolják a Lévai testvérek adományozási tevékenységüket.

Legfontosabb 2021-es adatok

árbevétel: 57 milliárd forint

forgalomnövekedés: 20 milliárd forint (Scitec akvizíciónak köszönhetően)

kifizetett bruttó bérek összege: 7.41 milliárd forint

várható adóteljesítmény: 9.03 milliárd forint

15.88 milliárd forint összegben szerződtek magyar alvállalkozóikkal

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....