- Hirdetés -

Sok pénzt spórolhatnak meg a cégek egy fejvadásszal

|

A toborzási folyamatok igen gyakran tovább nyúlnak időben, mint az ideális lenne, és minél tovább tart egy ilyen procedúra, annál nagyobb költséget jelent a munkaerőt kereső vállalatnak. Mikor érdemes fejvadászt bevonni és hogyan profitálhat az együttműködésből a megbízó cég? – Többek között ezeket a kérdéseket járták körül a szakértők a Profession.hu Backstage podcast legújabb részében.

A leggyakrabban olyan esetekben fordulnak munkáltatók fejvadász ügynökségekhez, amikor hiányzik a toborzáshoz a szaktudás, a kapacitás házon belül, amikor hirtelen növekszik meg a cég munkaerőigénye, vagy amikor a munkaerőfelvétel volumene eredendően annyira magas, hogy csak recruiter partner bevonásával lehet hatékony. Befolyásolhatja ezeket az igényeket továbbá a szervezeten belüli aktuális munkaerő, a fluktuáció mértéke, a növekedésre való törekvés vagy a minőségi csere igénye egy adott szakterületen.

A leggyakoribb, toborzásnál elkövetett hibák

Számos cég elköveti azt az alapvető hibát, hogy nem adatok alapján választ megfelelő csatornát vagy csatornákat a toborzáshoz, hanem a megszokás szerint, és a folyamat során egyszerre mindig csak egyet használ belőlük. Bár egy feladott hirdetéssel járó kiadás könnyebben kalkulálható, azonban egyetlen csatorna használata elnyújtja a toborzási időt a többcsatornás szolgáltatáshoz képest, ami hasonlóan – adott esetben lényegesen nagyobb – kiadással fog járni a cégeknek, csak ez nem azonnal realizálódik. A kieső munkaerő pótlása a kollégákra hárul, akiknek a túlórával töltött idejét ki kell fizetnie a munkáltatónak, emellett a huzamosabb ideig fennálló hasonló helyzetek okozhatnak elégedetlenséget a dolgozók körében, ami végső esetben akár további felmondásokhoz is vezethet. A házon belüli toborzás pedig mindenképpen kisebb-nagyobb mértékben kapacitásokat fog lekötni a folyamatot végző kollégák esetében is. Ha pedig sikerül felvenni az új munkatársat, még mindig nincs garancia arra, hogy be is fog válni.

Milyen a hatékony toborzás?

„Hatékony toborzással viszont csökkenthetőek a munkaerő hiányával kapcsolatos kockázatok. Akkor lehet a leginkább kockázatmentes a folyamat, ha az a lehető legalacsonyabb idő alatt lezajlik. Ehhez érdemes minél több olyan csatornát bevonni, ahol potenciálisan releváns jelölteket szólíthatunk meg. A releváns eszközök kiválasztásához érdemes lehet egy olyan partner bevonása, amely nagy adatmennyiséggel rendelkezik a munkaerőpiacon. A kiválasztott csatornákat pedig fontos, hogy egymással párhuzamosan használjuk, ezzel növelhető a toborzás hatékonysága és lecsökkenthető a megfelelő új kolléga megtalálására szánt idő” – fogalmazott Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője. A fejvadászattal foglalkozó vállalatok rendszerint garanciát is vállalnak: ha a próbaidő alatt kiderül, hogy nem válik be a kiválasztott munkaerő, másik jelöltet javasolnak.

A fejvadász szakterületen dolgozó szakemberek éppen a különböző speciális munkáltatói igényeknek való megfelelés és a hatékonyság érdekében általában meghatározott területekre specializálódnak, ahol széleskörű és aktív kapcsolati hálót alakítanak ki, valamint valós idejű ismereteket szereznek mind a piaci viszonyokról, mind az adott szakterülethez és konkrét megbízó céghez kapcsolódó lehetséges igényekről – például, hogy milyen az adott munkakör vagy cégkultúra és ehhez milyen lehet az ideális személy.

A Profession.hu Backstage podcast legújabb része elérhető a legfőbb streaming platformokon: a Spotify, az Apple Podcasts és Google Podcasts felületein.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...