- Hirdetés -

Sokaknál már fontos szempont a fenntarthatóság építkezéskor, felújításnál

|

A zöld építési megoldásokat a lakosság 82 százaléka költségesnek tartja, mégis több mint felük számára hangsúlyos szempont a környezettudatosság építkezéskor, felújításkor – derül ki az újHÁZ Centrum legfrissebb reprezentatív kutatásából. A hazai építőanyag-kereskedelmi hálózat felmérésében többek között arra is rávilágított, melyek a legnépszerűbb fenntartható építészeti-, illetve energetikai megoldások, mit gondolnak a magyarok azok anyagi megtérüléséről, mennyire tartják őket környezetbarátnak és tisztában vannak-e az ezekre lehívható állami támogatásokkal.

Az építőiparban évről évre megjelenő új technológiák fejlesztésénél egyre jelentősebb szempont lett a környezettudatosság, és az ilyen típusú megoldásokra állami támogatás is igényelhető. Az újHÁZ Centrum legfrissebb, 18-59 éves korosztály körében végzett reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a lakosság felének számít a környezetvédelem, mikor építkezésbe, felújításba kezd, közülük 7 százalék számára pedig ez az elsődleges szempont az otthonteremtésnél.

Bár a kitöltők több mint háromnegyede a fenntartható megoldások telepítését jóval költségesebbnek tartja a hagyományos technológiák alkalmazásánál, 54 százalékuk szerint ezek a befektetések megtérülnek. A kérdőív kitért a fenntartható építőanyagokra és energetikai rendszerekre lehívható állami támogatásokra is. A megkérdezettek 40 százaléka egy éven belül, 22 százalékuk pedig ugyan nem a következő 12 hónapban, de tervez építkezni vagy felújítani. A kitöltők fele hallott már valamilyen formában a környezettudatos építőipari technológiákra lehívható pénzügyi támogatásokról: egyharmaduk az otthonteremtés során szeretne élni valamilyen állami forrással, erre a hajlandóság a felújítást vagy építkezést tervezők körében magasabb.

A környezetbarát energetikai megoldások közül egyértelműen a napelem (91 százalék), a korszerű hőszigetelés (87 százalék) és a napkollektor (79 százalék) ismertsége a legmagasabb, de a hőszivattyú (56 százalék), az inverteres klíma (42 százalék) és az okostégla (36 százalék) is a népszerű technológiák közé tartoznak. A válaszadók közel egyharmada a legköltségesebbnek a napelemet tartja a fenntartható megoldások közül, ezt követi a szintén kevésbé pénztárca-barátnak gondolt hőszivattyú (19 százalék), a napkollektor (18 százalék) és az okostégla (14 százalék). A lekérdezés eredményei szerint ezeket a technológiákat a férfiak 72 százaléka, és a nők kicsit több mint fele ismeri. A válaszadók 47 százaléka 3-4, további 38 százaléka pedig 5-6 különböző zöld technológiát tud beazonosítani, míg 15 százalék mindössze 1-2 ilyet ismer. A kutatás a fenntartható építőanyagok megítélésére is kitért: a kitöltők szerint a föld és az agyag a leginkább környezetbarát (44 százalék), míg a betonnak és a mészkőnek a legrosszabb (3-3 százalék) a megítélése a kitöltők körében.

A kutatás alapján a piacon elérhető környezetbarát építőipari megoldásokról legtöbben az internetről – weblapokról, szakmai oldalakról – (70 százalék), a kitöltők majdnem fele a sajtóból, 32 százalékuk a közösségi médiából, illetve további 29 százalék pedig a családtól és barátoktól tájékozódik. A megkérdezettek mintegy ötöde olyan szakértők véleményét is kikéri a kérdésben, mint a barkácsáruházak és szakkereskedések munkatársai, vagy a kivitelezők.

Az újHÁZ Centrum tapasztalatai szerint az építőipar jövőjét az állam beavatkozása mellett, a fenntarthatóság határozza meg, éppen ezért ez egy olyan témakör, amiben kifejezetten fontos a lakosság edukálása. A környezettudatos technológiák és alapanyagok ára azonban magasabb az átlagnál, ezért a vásárlókat a kereskedésekben dolgozók nehezebben tudják motiválni ezek kiválasztására. Az újHÁZ Centrum adatai szerint az éves forgalmuk szempontjából legerősebb régiókban, azaz főként Budapesten és környékén, valamint a Dél-Alföldön a legkeresettebbek a fenntartható építőipari megoldások.

A kereskedés hálózat kínálatában a hagyományos építőanyagok mellett megtalálhatók többek között olyan energiatakarékos termékek, mint az okostégla, a korszerű hőszigetelés, vagy a szárazépítés környezetbarát elemei – innovatív építőlemezek, vakolatok, festékek, természetes beltéri és kültéri falburkolatok, illetve padlóburkolatok. Az újHÁZ Centrumnál szintén látható az a tendencia, hogy a szakemberek egyre gyakrabban alkalmazzák a kisebb környezeti terhelésű anyagokat: sok ház épül okostéglából, illetve népszerűek a vastagabb hőszigetelések is.

„A piacon elérhető fenntartható technológiák és építőanyagok körültekintő megválasztása nemcsak környezetvédelmi, de gazdasági szempontból is kiemelten fontos. Amellett, hogy számos állami támogatás is elérhető azoknak, akik környezetbarát megoldásokban gondolkodnak, az is döntő érv lehet, hogy ezek növelik az ingatlan értékét, csökkentik az épület üzemeltetési költségeit és javítják a lakók életminőségét. Alapelvünk, hogy a házra hosszútávú befektetésként kell tekinteni, így az építőanyag választásakor nem a pillanatnyi szabályozást, hanem az évtizedekre fennálló előnyöket érdemes figyelembe venni. Az otthonunk környezettudatos tervezése alapos utánajárást igényel, ezért érdemes olyan szakértőhöz fordulni, aki személyre szabottan, hasznos tudnivalókkal segít abban, hogy a lehető legjobb, hosszú távon is előnyös döntéseket hozzuk. Az újHÁZ Centrumnál kiemelten fontosnak tartjuk az alapos tájékoztatást, ezért kollégáink szerte az országban felkészülten, naprakész információkkal várják a kereskedéseinkbe látogatókat a környezetbarát megoldásokról és az alkalmazásukra igényelhető támogatásokról, valamint a vevő számára legmegfelelőbb építőanyag kiválasztásában is segítenek” – mondta el Dr. Rázsóné Szórády Csilla, az újHÁZ Centrum vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...