- Hirdetés -

Sokan félnek, hogy romlani fog az anyagi helyzetük

|

- Hirdetés -

Bár a megélhetési költségek miatti aggodalmak enyhültek, a fogyasztók továbbra is bíznak abban, hogy az alapvető fogyasztói cikkek ára mérséklődik.

A folyamatosan növekvő inflációs nyomás nemcsak a fogyasztói trendeket rendezi át, de egyes igényeket is felerősít. Megváltoztak a kiskereskedőkkel szembeni elvárások és a generatív MI a vásárlás terén is egyre kiemeltebb szerephez jut – derül ki a Capgemini Research Institute legfrissebb kutatásából.

Tájékoztatást várunk, cserébe márkahűséget adunk

A fogyasztóknak jelenleg 43%-a tart attól, hogy a megélhetési költségek tovább emelkednek, amely arány mérséklődést mutat az egy évvel ezelőtti 80%-hoz képest. Az aggodalom csökkenése ugyanakkor erősödő igényeket is magával hozott. A fogyasztók egyrészt elvárják, hogy a kiskereskedők figyelmeztessék őket az árak termékméret- vagy termékminőség-csökkentéssel történő bújtatott emelésére. A zsugorinflációról a vásárlók 65%-a szeretne tájékoztatás kapni egy-egy bevásárlás alkalmával. Cserébe nem mást, mint a márka vagy termék iránti lojalitást adják, hiszen a fogyasztók 73%-a állította: ha az adott brand átsegíti őt ezen a nehéz időszakon, később is szívesen választja az ő termékeiket.

"Bár a fogyasztók aggodalmai enyhültek az idén, továbbra is óvatosak a költekezéssel kapcsolatban és vagy nem akarnak, vagy nem tudnak többet költeni. A kiskereskedők számára létfontosságú, hogy átalakítsák működésüket, átengedve a költségelőnyöket a fogyasztóknak, akik egyre szelektívebben választanak termékeket és márkákat" - nyilatkozta Lindsey Mazza, a Capgemini csoport globális kiskereskedelmi vezetője. "A kiskereskedőknek újra kell gondolniuk a működési stratégiákat, és olyan innovatív megoldásokat kell alkalmazniuk, mint például a mesterséges intelligencia, az automatizálás és az okoseszközök (Internet of Things, IoT) használata.”

Színre lépett az MI, javítva a vásárlás élményét

Lassan nem marad a mindennapoknak olyan területe, ahol a mesterséges intelligencia ne ütné fel a fejét. Így van ez a vásárlások terepén is, ahova egyre gyakrabban vonják be az MI-t: a fogyasztók 72%-a felismeri annak jelentőségét a vásárlás során. Sőt, a fogyasztók egyötöde ténylegesen is használta már azt vásárlás közben. A tapasztalatok pozitívak: az MI-t használó fogyasztók több, mint fele szerint a generatív MI-eszközök jelentősen javították a vásárlói élményt. Ugyanakkor a bizalom nem maradéktalan: a fogyasztók közel kétharmada aggódik amiatt, hogy a generatív MI hamis vagy félrevezető ajánlásokat, értékeléseket készít. Az aggályok ellenére a mesterséges intelligencia ugyanakkor a kiskereskedők működési hatékonyságát is javíthatja. A kiskereskedelmi szervezetek közül tízből majdnem nyolc azt állítja, hogy a generatív MI használata segíthet a belső folyamataik javításában és hatékonyabbá teheti létesítményeik karbantartását.

Adunk az influenszerek szavára

A mesterséges intelligencia vásárlások során tapasztalt térnyerése ellenére az influenszerek befolyásoló szerepe továbbra is markáns. A közösségi médián keresztül vásárló fogyasztók több, mint fele kér vásárlási tanácsot az influenszerektől, arra alapozva, hogy ők alapos elemzésnek vetik alá a vásárlás előtt felmerülő tényezőket, kérdéseket. Ugyanakkor a közösségi médián keresztül vásárló fogyasztók hasonló arányban keresik az influenszereket kedvezmények és akciók reményében is.

Ezt várjuk vásárlókként: fenntarthatóság és szemléletformálás

A fogyasztók nemcsak azt várják a kiskereskedőktől, hogy a termékeket kedvező áron, megfelelő minőségben tegyék elérhetővé, de átláthatóságot is követelnek tőlük a fenntarthatóság terén. Mint kiderült, a fogyasztók több, mint fele nem bízik a vállalatok fenntarthatósági állításaiban. Ha a fogyasztók átfogó tájékoztatást kapnának egy termék környezeti hatásáról, a többség azt állítja, hogy átállnának a környezetkímélőbb alternatívára. Ugyanakkor a fogyasztók 63%-a szeretné, ha a márkák aktív szerepet játszanának a fenntartható termékekkel kapcsolatos szemléletformálásban. Azért, hogy minél szélesebb körű információval rendelkezhessünk a termékek fenntarthatóságáról, a megkérdezettek csaknem fele támogatja, hogy a termékek csomagolásán címkéket és beolvasható QR-kódokat helyezzenek el, amelyek részletes jellemzőket tartalmaznak a termék szén-dioxid-kibocsátására, a vízlábnyomra és a termék újrahasznosíthatóságára vonatkozóan.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....

Elmaradt a tévévásárlási láz

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak....

Fizetőfal a Ringier-nél, elindult a GLAMOUR Plusz

Elindította első fizetőfalas kiadványát a Ringier Hungary. A GLAMOUR Plusz három konstrukcióban kínál olvasnivalót és számos exkluzív lehetőséget előfizetőinek. A kizárólag a GLAMOUR Pluszra készülő szerkesztőségi anyagokon, interjúkon, vendégszerzők tartalmain felül zártkörű eseményekhez, premier előtti...

Csökken a magyar vállalkozások száma

Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki...

Balázsék miatt hatósági eljárást indította a Médiatanács

Hatósági eljárás indításáról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a Rádió 1 Balázsék című műsorszámának egyik epizódjával kapcsolatban. A testület vizsgált egy, a TV2-n sugárzott kereskedelmi közleményt is, amelyet túl rövidnek és...

Magyar rendezőre emlékezik a filmcsatorna

A közelmúltban elhunyt András Ferencre emlékezik a Magyar Mozi TV.Június 22-én és 23-án, azaz szombaton és vasárnap késő délutántól egészen éjjel 11 óráig a kiváló rendező leghíresebb filmjeit vetíti a csatorna. Mindkét nap egy-egy...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTÉ-t választotta kommunikációs ügynökségének a frissen megalakult DANU, amely építészeti, várostervezési és digitális megoldásokat ötvöz jól ismert hazai szakemberek vezetésével. Egy cégben egyesítette több évtizedes hazai és nemzetközi szakértelmét az építőipari digitalizációs eljárásokban...

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Puskással kampányol a Szerencsejáték Zrt.

A Szerencsejáték Zrt. egy különleges kampányfilmmel és ahhoz kapcsolódó, többcsatornás marketingkampánnyal idézi fel Puskás Ferenc emlékét. A nemzeti lottótársaság ezzel vezeti be újabb futball témájú sorsjegyét a piacra. A Szerencsejáték Zrt. az idei nyári kontinenstornára...

Adatlopásoktól rettegnek a vásárlók

Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – mutat rá az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.Megnehezíti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ami nélkül nem érdemes utazni

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi...

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....

Elmaradt a tévévásárlási láz

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak....

Fizetőfal a Ringier-nél, elindult a GLAMOUR Plusz

Elindította első fizetőfalas kiadványát a Ringier Hungary. A GLAMOUR Plusz három konstrukcióban kínál olvasnivalót és számos exkluzív lehetőséget előfizetőinek. A kizárólag a GLAMOUR Pluszra készülő szerkesztőségi anyagokon, interjúkon, vendégszerzők tartalmain felül zártkörű eseményekhez, premier előtti...

Csökken a magyar vállalkozások száma

Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki...

Don't Miss

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...