- Hirdetés -

Sokat hozhatnak a használt mobilok

|

A használt mobiltelefonok piaca egy növekvő bevételforrás lehetne az iparági szereplők számára. Ehhez meg kellene nyerni a fogyasztók bizalmát, és meggyőzni őket, hogy érdemes szakértő kezekbe adniuk a használt készülékeket. A Blancco elemzése a használt mobiltelefonok piacáról.

Az IDC előrejelzése szerint a használt mobiltelefonok piaca 52,7 milliárd dollárra bővül 2022-re. A folyamatot gyorsítja az 5G technológia kereskedelmi megjelenése, melynek során a mobilszolgáltatók és a készülékgyártók telefon-visszavásárlási programok indításával ösztönözhetik majd a készülékcserét.

Az 5G elindítása nagy befektetést igényel a szolgáltatók részéről, viszont ezalatt folyamatosan csökkenek a hagyományos hang- és adatszolgáltatási bevételeik. A két jelenség találkozásánál így komoly szegmenssé nőheti ki magát a használt mobiltelefonok piaca, amely új bevételi forrást jelenthet számukra.

Kihagyott lehetőség

Ahogy a telefonok átlagos értéke növekszik, a fogyasztók egyre több pénzt kaphatnak vissza régi mobiljukért is. Jelenleg egy használt készülék átlagosan 157 dollárt ér, de ez az érték az IDC becslése szerint 180 dollárra nő 2022-re. A használt mobiltelefonok piaca azonban még gyermekcipőben jár. A Blancco nemzetközi kutatása szerint a megkérdezettek 58 százaléka nem cseréli be régi készülékét, amikor újat vásárolt. Ez az arány meglepően magas Németországban (79 százalék), míg például az árérzékenyebb Indiában csupán 32 százalék.

A Blancco azt is megvizsgálta, hogy a vásárlók miért nem szokták beszámíttatni a régi készülékeiket. Az esetek közel felében (42 százalék) ezt nem ajánlották fel számukra, vagyis a szolgáltatók kihagyták ezt a lehetőséget. Az esetek 37 százalékában viszont inkább az egyik családtagnak adták tovább a használt készüléket.

Szigorúbb ellenőrzés kellene

A kutatás azt is körbejárta, hogy a vásárlókat mennyire érdeklik az adatvédelmi kérdések, és a válaszokból az derült ki, hogy a kétharmadukat nagyon is. A mobiltelefon-előfizetők egynegyedét pedig olyan szinten zavarja ez a kérdés, hogy inkább el sem adja használt készülékét.

Ha hozzátesszük, hogy ez a prémium szegmensre igaz a leginkább, akkor úgy is fogalmazhatunk, hogy egy tudatos ügyfél inkább bevállal egy 100 ezer forintos bukást, mint hogy hagyja, hogy más kezekbe kerüljön nagy értékű használt készüléke, és vele az adatai.

Ugyanakkor a vásárlók csaknem kétharmada azt is jelezte, hogy amennyiben a szolgáltatók szigorúbb ellenőrzési megoldásokat alakítanának ki, és garantálnák az adatok törlését, akkor szívesen beszámíttatnák használt telefonjaikat egy új készülék vásárlásakor. Ehhez a szolgáltatóknak olyan rendszert kellene bevezetniük, amely felülírással garantálja minden személyes és vállalati adat törlését, és az adattörlés eredményét jegyzőkönyvben is tanúsítja.

A Blancco kutatása szerint egyébként a fogyasztók bizalmának megnyerése a legfontosabb kérdés a használt mobileszközök piacán. Ha kiderülne, hogy egy szolgáltató vagy kereskedő a készüléken maradt adatokkal együtt értékesíti tovább a telefont, akkor a megkérdezettek több mint fele soha nem fordulna újra az adott szolgáltatóhoz, egyharmaduk pedig másoknak is elmondaná, hogy az adott cégben nem lehet megbízni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lehet az online csalók kedvenc időszaka

A Black Friday és a karácsonyi ajándékvásárlás időszaka hagyományosan az év legnagyobb online vásárlási hullámát hozza el. Az elmúlt években az e-kereskedelem robbanásszerű növekedést mutatott, de az év végi akciók idején és az ünnepi...

Biztonságosan adományozhatnak az online vásárlók

Egy egyszerű és biztonságos applikáció letöltésével online vásárlásai során bárki segítheti fontos társadalmi célok megvalósulását. Magyarország Európában a második ország, ahol civil szervezetek részesedhetnek az online kiskereskedelem bevételeiből az Adjukössze Webshopadomány kezdeményezéssel. A létrehozók...

Megvannak az év legjobb webshopjai

Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek. Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és...

Ígéretes sorozatok érkeznek a Maxra

Az év utolsó hónapjában blockbuster filmek (Top Gun: Maverick, Beetlejuice Beetlejuice), örök klasszikusok (Rózsaszín Párduc és Pókember-filmek), családi animációk (Madagaszkár-filmek, Mancs Őrjárat: A film) mellett érkezik az év legjobban várt dokumentumfilmje (Super/Man: Christopher Reeve...

Tíz Cápával tér vissza jövőre az RTL üzleti showműsora

Jövőre a 8. évaddal tér vissza az RTL egyik sikerműsora, a Cápák között, amelyben ezúttal már tíz befektető keresi majd a kreatív, gyümölcsöző vállalkozásokat, amelyek befektetésük által tovább fejlődhetnek, növekedhetnek. A műsorvezető személye nem...

Fontos a szabad nyilvánosság – interjú Gulyás Mártonnal

Még több helyre eljutni az országhatárokon belül és azon kívül – ez lesz a legfontosabb feladat a Partizán számára 2025-ben Gulyás Márton szerint. A csatorna alapítója - aki idén az első lett a hazai...

Naponta jön a Fort Boyard az RTL-en

December 16-tól minden hétköznap este látható lesz az RTL-en a Fort Boyard – Az erőd játéka című műsor. Két új csapat száll majd harcba Gaccio Nagyúr kincseiért, hogy végül a győztes játékos a megszerzett...

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ingyenes eszközt vezetett be a Viber

A Rakuten Viber bejelentette egy sor olyan funkció bevezetését, amelyek lehetővé teszik a kisvállalkozások számára a költséghatékony növekedést. A sikeres görögországi és Fülöp-szigeteki indulás után a kisvállalkozások tulajdonosai a Viber világszerte több kulcsfontosságú piacán...

Ez lehet az online csalók kedvenc időszaka

A Black Friday és a karácsonyi ajándékvásárlás időszaka hagyományosan az év legnagyobb online vásárlási hullámát hozza el. Az elmúlt években az e-kereskedelem robbanásszerű növekedést mutatott, de az év végi akciók idején és az ünnepi...

Biztonságosan adományozhatnak az online vásárlók

Egy egyszerű és biztonságos applikáció letöltésével online vásárlásai során bárki segítheti fontos társadalmi célok megvalósulását. Magyarország Európában a második ország, ahol civil szervezetek részesedhetnek az online kiskereskedelem bevételeiből az Adjukössze Webshopadomány kezdeményezéssel. A létrehozók...

Megvannak az év legjobb webshopjai

Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek. Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és...

Ígéretes sorozatok érkeznek a Maxra

Az év utolsó hónapjában blockbuster filmek (Top Gun: Maverick, Beetlejuice Beetlejuice), örök klasszikusok (Rózsaszín Párduc és Pókember-filmek), családi animációk (Madagaszkár-filmek, Mancs Őrjárat: A film) mellett érkezik az év legjobban várt dokumentumfilmje (Super/Man: Christopher Reeve...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...