- Hirdetés -

Sokat kockáztatnak az élelmiszerláncok

|

Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy helyen elérhetővé tevő online piacterek terjedése. Bár egyszerűnek tűnhet új vásárlókat megszólítani az ilyen platformokhoz csatlakozva, a nagy élelmiszerláncok hatékony működését és reputációját ez számos ponton veszélyeztetheti Peter Menky, az okoslogisztikai szolgáltatásaival hat európai országban jelenlévő DODO Csoport kereskedelmi igazgatója szerint.

Az online élelmiszervásárlás iránti érdeklődés a szolgáltatás megjelenése óta növekszik, és ez a tendencia a pandémia lecsengése után sem állt meg. Egy amerikai óriáscég, a DoorDash például negyedévente közel 20%-os rendelésnövekedésről számol be. Ezzel együtt a bevételei is folyamatosan emelkednek, és egy közelmúltbeli bejelentése szerint a cég tovább kívánja bővíteni élelmiszerkiszállítási szolgáltatásait. A piaci igényekhez igazodva a korábban személyszállítási vagy melegétel-kiszállítási szolgáltatásokat kínáló vállalatok közül is egyre többen lépnek be erre a területre.

Természetesen a hagyományos élelmiszerláncoknak reagálniuk kell erre az új piaci trendre. Jellemzően két megoldás közül választhatnak: elsősorban a már kialakult piactereken keresztül kapcsolódnak be az online értékesítésbe vagy saját e-kereskedelmi platformot építenek. Bár az első opció idő- és költségtakarékosnak, illetve logisztikai szempontból is hatékonyabbnak tűnhet, Peter Menky, a DODO globális kereskedelmi igazgatója szerint hosszú távon komoly lehetőségektől foszthatja meg a nagy élelmiszerláncokat ez az alternatíva, amely még a reputációjukat is veszélyeztetheti.

“Egy már népszerű, elterjedt kiskereskedelmi márka csatlakozása bármelyik online piactérhez olyan, mintha egy jól ismert gyorsétteremlánc úgy döntene, hogy szendvicseit egy zsúfolt piacon található, más árusokkal közösen használt bódén keresztül fogja értékesíteni. Bár lehet, hogy némi nyereséget ér el ezzel, ám mindeközben elveszíti a közvetlen kapcsolatot a vásárlóival, és egyben kockára teszi az évek során fáradságos munkával felépített, pozitív imázsát is” – hangsúlyozta Peter Menky.

Az online piactéren egy nagy és sikeres kiskereskedelmi márka is csak egy a sok közül. A több tucat vagy akár több száz különböző értékesítő által egy platformon kínált, óriási választék megosztja a vásárló figyelmét, s emiatt kisebb a márkahűség kialakulásának és fennmaradásának esélye. Ráadásul az átlagos rendelési érték az ilyen felületeken gyakran akár 50%-kal alacsonyabb az élelmiszerláncok saját webshopjaiban indított vásárlásokhoz képest. Az eladóknak a DODO globális kereskedelmi igazgatója szerint azt is fontos figyelembe venni, hogy az ilyen platformokat alkalmazva nincs rálátásuk arra sem, kik vásárolják a termékeiket, milyen kiegészítő áruk érdekelhetik őket, illetve hogy a vásárlási döntést a termék ára, eredete vagy minősége befolyásolja-e elsősorban. “Egy kiskereskedelmi márka a piactérhez való csatlakozással lemond a fogyasztók viselkedésére vonatkozó létfontosságú adatokról, amelyek elengedhetetlenek a sikeres tervezéshez és a helyes döntések meghozatalához” – mondta el Peter Menky.

Ezzel szemben egy saját webshop üzemeltetésével és egy megbízható logisztikai partnerrel az élelmiszerlánc folyamatosan ellenőrizheti készletei elérhetőségét és termékeinek online kínálatát - gyakran akár tízszer nagyobb választékkal, mint egy külső online piactéren. Emellett a kulcsfontosságú adatforrásokhoz is folyamatosan hozzáférhet, és elkerülheti a raktározás és szállítmányozás bonyolult világával járó pénzügyi és logisztikai nehézségeket is.

A vásárlói elégedettség elérésében és fenntartásában a DODO globális kereskedelmi igazgatójának tapasztalatai alapján kulcsszerepet játszik a megfelelő logisztikai partner kiválasztása. Az online élelmiszerrendelésekkel szemben támasztott elvárások egyre magasabbak, ez különösen igaz a házhoz szállítás gyorsaságára és pontosságára. “A vásárlók nem felejtik el, sőt, nem is bocsátják meg a hibákat, fontos számukra, hogy megbízhassanak a kiválasztott online élelmiszeráruházban. Az ügyfélélményt alapjaiban határozza meg, hogy a futár az egyetlen közvetlen kapcsolódási pont az ügyfél és a webshop között” – emelte ki Peter Menky.

Egy megbízható logisztikai szolgáltató a megrendeléseket az előre megjelölt időpontban szállítja ki, megfelelően optimalizálja kapacitásai kihasználását, átlátható kommunikációt folytat, és biztosítja a műszaki és higiéniai szabályok betartását minden járművében. A legszínvonalasabb partnerek ma már az élelmiszerláncoknak a teljes online értékesítési csatornájuk kialakításában is segítséget tudnak nyújtani, beleértve a raktározás és a kiszállítás teljes körű beállítását és irányítását.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...