- Hirdetés -

Sokat spórolhatnak a cégek

|

Akár 30 százalékos, fenntartható költségcsökkentést is hozhat a vállalkozások számára az új digitális technológiák alkalmazása. A Deloitte felmérése szerint azonban a rövid távú stratégiákat alkalmazó cégek közel kétharmada még a mérsékelt költségcsökkentési céljait sem tudta elérni.

A Deloitte első alkalommal tette közzé a globális költséggazdálkodási felmérésének eredményeiről szóló jelentését, amelyben bemutatja, hogy a diszruptív technológiák milyen új kihívásokat és lehetőségeket tartogatnak a költséggazdálkodás területén. A több mint ezer felsővezető megkérdezésével készült, költséggazdálkodási stratégiákra összpontosító globális felmérés eredményeiből kiderül, hogy világszinten a cégek túlnyomó része, 86 százaléka nagy hangsúlyt fektet a költségcsökkentésre. A vállalkozások mintegy fele, 45 százaléka célzott meg kevesebb, mint 10 százalékos költségcsökkentést, viszont a cégek közel kétharmadának, 63 százalékának így sem sikerült elérnie a céljait. A digitális technológiák korszakának kezdetén a vállalkozásoknak két választásuk van: új technológiákat alkalmaznak, és kihasználják a stratégiai költséggazdálkodásban rejlő lehetőségeket, vagy maradnak az idejétmúlt és egyáltalán nem hatékony, a nyereségesség növelésére összpontosító modelleknél.

„Új jelenségnek lehettünk szemtanúi az utóbbi időben: az elterjedőben lévő digitális megoldások, például a kognitív technológiák, az adatelemzés, a robotika és az automatizálás is egyre inkább a hatékony költséggazdálkodás motorjaivá válnak” – mondta el Mérth Balázs, a Deloitte Magyarország Tanácsadási üzletágának vezető partnere. „Elérkezett a költséggazdálkodás új korszaka, és azok a cégek, amelyek nem tudnak lépést tartani az innovációval, és megrekednek a hagyományos költséggazdálkodás szintjén, egész biztosan hátrányba fognak kerülni a haladóbb versenytársaikkal szemben.”

Napjainkban a vállalkozások egy rendkívül komplex és dinamikus üzleti környezetben működnek. A Deloitte felmérése szerint azonban a világcégek jelentős része, 40 százaléka ugyanazokat a sztenderd költséggazdálkodási technikákat alkalmazza, és rugalmatlan, rövid távú megoldásokra hagyatkozik, mint amilyen például a kiadások csökkentése. Napjaink gyorsan változó és bizonytalan üzleti világában ezek a módszerek a legtöbb esetben képtelenek megfelelni a folyamatosan átalakuló prioritásoknak.

Út a digitális korba

A digitális technológiákat, így például a kognitív adatelemzést, a robotikát és az automatizálást aktívan alkalmazó cégek esetében olyan, stratégiai szintű átalakulás várható, amely egész iparágakat formálhat át gyökeresen, és akár 30 százalékos, vagy azt meghaladó mértékű, fenntartható költségcsökkentést is eredményezhet. A legtöbb globális cég azonban messze nem optimálisan működik, ha a költséggazdálkodásról van szó. Szerencsére van néhány olyan intézkedés, amelyek segítségével a vállalkozások elindulhatnak az átalakulás útján, és kiaknázhatják a kínálkozó lehetőségeket:

  • A kognitív technológiák, az adatelemzés és az automatizálás alkalmazása – Ezek a digitális technológiák messze meghaladják az emberi teljesítőképesség határát, ezáltal lehetővé teszik a cégek számára, hogy hatalmas mennyiségű adatot tudjanak elemezni, és azonosítani tudják a legígéretesebb megtakarítási lehetőségeket. Ezek a technológiák segítenek a hatékonyság és az eredményesség javításában, az új platformok pedig biztosítják a költséghatékony működést a vállalkozás egészére kiterjedően.
  • Szakértelem és tapasztalat megszerzése – Az új generációs digitális megoldások helyes alkalmazásához elengedhetetlen a megfelelő know-how. Fontos, hogy a cégek a legjobb szakértőkkel dolgozzanak a digitális adatelemzés, az adattudományok és az automatizálás területén, és felkészítsék a vezetőiket arra, hogy magukévá tegyék a legkorszerűbb és leghatékonyabb költségcsökkentési stratégiákat.
  • Innovatív megoldások alkalmazása – A költségek csökkentéséhez új eszközökre, új növekedési lehetőségekre és dinamikusabb stratégiákra van szükség. Szakítani kell a hagyományos, elavult működési modellekkel, és át kell venni a leginnovatívabb digitális megoldásokat.

„A költségekre és a növekedésre egyidejűleg összpontosítani olyan “spórolj, hogy növekedj” gondolkodásmódot tükröz, amely során a vállalatok a költségmegtakarítást alkalmazzák a növekedési erőfeszítések és kezdeményezések finanszírozásának stratégiai eszközeként – a jövedelmezőség feláldozása nélkül. Ez a gondolkodásmód a világ minden táján érvényesül” – mondta el Mérth Balázs.

Napjaink gyorsan változó globális üzleti környezetében és az egyre élesedő versenyben a hatékony költséggazdálkodás egyre inkább stratégiai jelentőségre tesz szert az innovatív vállalkozások körében. Azok a cégvezetők, akik bátran alkalmazzák az új digitális technológiákat, és felismerik, hogy milyen előnyökkel jár, ha a legkorszerűbb költséggazdálkodási és nyereségnövelő megoldásokat használják, a jövőben maximálisan ki fogják tudni aknázni az úttörő innováció által kínált lehetőségeket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...