- Hirdetés -

Sokat szerepel a Z generáció az online médiában

|

Magyarországon 2021-ben az online médiában 6 292 alkalommal említették a Z generációt, ez magasan meghaladja az Y és X generáció említéseit – derül ki a a Neticle és Trunk Tamás által a különböző generációk kapcsán készített elemzésből. Az online hír- és magazin portálok közül a Z generáció témájával kiemelkedően sokat foglalkozott a MarieClaire, a ProfitLine, a DigitalHungary, az Origo, az Index, a WMN és a HRPortal.hu.

 

Az utóbbi hónapokban több, mint 10 000 említés született a hazai online médiában az X, Y és Z generációról. Mi rejlik ezekben a tartalmakban? Hogy gondolkodnak az internetezők a Z generációról, millenniumi nemzedékről vagy a Gen X-ről? A különböző korcsoportok megítélését a Neticle és Trunk Tamás elemezte a Neticle Media Intelligence social listening eszközzel. Az eredmények rávilágítanak arra, mely generáció képes a leginkább megmozgatnia felhasználókat, illetve melyik a legvitatottabb korosztály.

A Magyar PR Szövetség 2021-es évet lezáró PR Trendriportjának Z generációról szóló fejezetében mutatták be először a kutatás eredményeit. Ezzel egy időben Ausztriára is kiterjesztette az elemzést a Neticle csapata és Trunk Tamás, – aki az ausztriai Campaigning Bureau Z generációs tanácsadójaként ausztriai márkáknak is dolgozott már - hiszen a szoftver több nyelvterület szókészletével képes valós idejű média analízisre, monitorozásra.

„Mint ahogyan a Z generáció sem, így a Z generációról alkotott vélemények sem homogének. Országonként, sőt, csatornánként óriási különbségeket látunk a web hangjában, vagyis az internetezők generációról alkotott véleményében” – mondta Trunk Tamás, Z generáció szakértő.

„Az elemzés lefedte a teljes magyar és osztrák internetet. Mintegy 15 online csatorna 2021-es említéseit vizsgáltuk a kutatás keretében. A cikkek, blogok és fórumok mellett nagy hangsúlyt fektettünk a social media, például a Facebook, Twitter, Instagram felületek elemzésére is” – tette hozzá Sinka Gabriella, a Neticle marketingvezetője.

Ausztria és Magyarország eredményei között több izgalmas különbség is található, amelyek hátterében országok közötti digitalizációs fejlettségi, az ország általános hangulati állapota, és társadalmat érintő különbségek, vagy akár a lakosság közösségi média használati szokásainak eltérései húzódhatnak meg. Ausztriában a társadalom 56,3 százaléka Facebook felhasználó, míg Magyarországon ez az arány több, mint 66 százalék – vagyis hozzávetőlegesen 6 750 000 fő rendelkezik felhasználói fiókkal. Nyugati szomszédainknál viszont a Twitter sokkal népszerűbb.

Magyarországon 2021-ben az online médiában 6 292 alkalommal említették a Z generációt, ez magasan meghaladja az Y és X generáció említéseit. Ausztriában az említések száma 3 198 a Z generáció esetében, hasonlóan a magyarországi adatokhoz, és ehhez hasonlóan az Y és X generáció említései jelentősen alacsonyabbak. Az interakciók száma ezek többszöröse, ami azt jelenti, hogy a közösségi médiában a téma rezonanciája nagy, a kommentek száma magas a generációval foglalkozó tartalmak esetén.

A Neticle felmérése alapján az online hír- és magazin portálok közül a Z generáció témájával kiemelkedően sokat foglalkozott a MarieClaire, a ProfitLine, a DigitalHungary, az Origo, az Index, a WMN és a HRPortal.hu.

A Z generáció címlapra Magyarországon 376 alkalommal került, ezzel szemben Ausztriában csupán 74 alkalommal. Cikkekben Magyarországon 1 638, Ausztriában 1 098-szor került említésre a Z generáció.

A közösségi média felületek közül Magyarországon a Facebook-on említették a Z generációt a leggyakrabban, összesen 3 117 esetben, míg Ausztriában a Twitter felületen született a legtöbb említés, 1 008 alkalommal.

Ahol az eltérés mutatkozik, az az említések véleményindexe, azaz az adott témához tartozó mutató, mely az említés tartalmának negatív, illetve pozitív töltetét határozza meg. A véleményindex nem egyszerűen a semleges-pozitív-negatív arányokat mutatja, hanem egy komplex mutató, ami figyelembe veszi az említésszámok mellett a pozitív-negatív említések mértékét is (nagyon negatív, negatív stb.)

Míg Ausztriában a közösségi médiára vonatkozó említések véleményindexének értéke 1 596, ugyanez Magyarországon 336. Azaz Magyarországon a Z generációt övező online megítélés jelentősen negatívabb az említések és interakciók tekintetében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...