- Hirdetés -

Sokat szerepel a Z generáció az online médiában

|

- Hirdetés -

Magyarországon 2021-ben az online médiában 6 292 alkalommal említették a Z generációt, ez magasan meghaladja az Y és X generáció említéseit – derül ki a a Neticle és Trunk Tamás által a különböző generációk kapcsán készített elemzésből. Az online hír- és magazin portálok közül a Z generáció témájával kiemelkedően sokat foglalkozott a MarieClaire, a ProfitLine, a DigitalHungary, az Origo, az Index, a WMN és a HRPortal.hu.

 

Az utóbbi hónapokban több, mint 10 000 említés született a hazai online médiában az X, Y és Z generációról. Mi rejlik ezekben a tartalmakban? Hogy gondolkodnak az internetezők a Z generációról, millenniumi nemzedékről vagy a Gen X-ről? A különböző korcsoportok megítélését a Neticle és Trunk Tamás elemezte a Neticle Media Intelligence social listening eszközzel. Az eredmények rávilágítanak arra, mely generáció képes a leginkább megmozgatnia felhasználókat, illetve melyik a legvitatottabb korosztály.

A Magyar PR Szövetség 2021-es évet lezáró PR Trendriportjának Z generációról szóló fejezetében mutatták be először a kutatás eredményeit. Ezzel egy időben Ausztriára is kiterjesztette az elemzést a Neticle csapata és Trunk Tamás, – aki az ausztriai Campaigning Bureau Z generációs tanácsadójaként ausztriai márkáknak is dolgozott már - hiszen a szoftver több nyelvterület szókészletével képes valós idejű média analízisre, monitorozásra.

„Mint ahogyan a Z generáció sem, így a Z generációról alkotott vélemények sem homogének. Országonként, sőt, csatornánként óriási különbségeket látunk a web hangjában, vagyis az internetezők generációról alkotott véleményében” – mondta Trunk Tamás, Z generáció szakértő.

„Az elemzés lefedte a teljes magyar és osztrák internetet. Mintegy 15 online csatorna 2021-es említéseit vizsgáltuk a kutatás keretében. A cikkek, blogok és fórumok mellett nagy hangsúlyt fektettünk a social media, például a Facebook, Twitter, Instagram felületek elemzésére is” – tette hozzá Sinka Gabriella, a Neticle marketingvezetője.

Ausztria és Magyarország eredményei között több izgalmas különbség is található, amelyek hátterében országok közötti digitalizációs fejlettségi, az ország általános hangulati állapota, és társadalmat érintő különbségek, vagy akár a lakosság közösségi média használati szokásainak eltérései húzódhatnak meg. Ausztriában a társadalom 56,3 százaléka Facebook felhasználó, míg Magyarországon ez az arány több, mint 66 százalék – vagyis hozzávetőlegesen 6 750 000 fő rendelkezik felhasználói fiókkal. Nyugati szomszédainknál viszont a Twitter sokkal népszerűbb.

Magyarországon 2021-ben az online médiában 6 292 alkalommal említették a Z generációt, ez magasan meghaladja az Y és X generáció említéseit. Ausztriában az említések száma 3 198 a Z generáció esetében, hasonlóan a magyarországi adatokhoz, és ehhez hasonlóan az Y és X generáció említései jelentősen alacsonyabbak. Az interakciók száma ezek többszöröse, ami azt jelenti, hogy a közösségi médiában a téma rezonanciája nagy, a kommentek száma magas a generációval foglalkozó tartalmak esetén.

A Neticle felmérése alapján az online hír- és magazin portálok közül a Z generáció témájával kiemelkedően sokat foglalkozott a MarieClaire, a ProfitLine, a DigitalHungary, az Origo, az Index, a WMN és a HRPortal.hu.

A Z generáció címlapra Magyarországon 376 alkalommal került, ezzel szemben Ausztriában csupán 74 alkalommal. Cikkekben Magyarországon 1 638, Ausztriában 1 098-szor került említésre a Z generáció.

A közösségi média felületek közül Magyarországon a Facebook-on említették a Z generációt a leggyakrabban, összesen 3 117 esetben, míg Ausztriában a Twitter felületen született a legtöbb említés, 1 008 alkalommal.

Ahol az eltérés mutatkozik, az az említések véleményindexe, azaz az adott témához tartozó mutató, mely az említés tartalmának negatív, illetve pozitív töltetét határozza meg. A véleményindex nem egyszerűen a semleges-pozitív-negatív arányokat mutatja, hanem egy komplex mutató, ami figyelembe veszi az említésszámok mellett a pozitív-negatív említések mértékét is (nagyon negatív, negatív stb.)

Míg Ausztriában a közösségi médiára vonatkozó említések véleményindexének értéke 1 596, ugyanez Magyarországon 336. Azaz Magyarországon a Z generációt övező online megítélés jelentősen negatívabb az említések és interakciók tekintetében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újított a K&H

A hazai pénzintézetek között elsőként új vállalatirányítási rendszert vezetett be a K&H. Az újgenerációs, memóriaalapú SAP S/4HANA rendszer valós idejű adatelemzést és előrejelzést tesz lehetővé, a Fiori felhasználói felület pedig személyre szabható webes és...

Különleges programok az ország egyik legszebb helyén

Az ország talán legnépszerűbb kirándulóhelye minden évszakban izgalmas kalandokat, a nyugalomra vágyóknak pedig teljes kikapcsolódást kínál. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően megszámlálhatatlan lovasprogram, kerékpáros túrák, lebilincselő gyerekprogramok várják a látogatókat. Szeptemberben pedig 1984 után...

Legendás pankrátorok érkeznek a képernyőkre

Minden eddiginél több pankrációs doku-sorozat és a WrestleMania legendás részei is érkeznek a Network4 Media Group műsorára nyár közepétől. A műsorok mindegyike hazai premier, ráadásul magyar kommentárt vagy feliratot is kapnak. A World Wrestling...

Rengeteg ügyfelet veszíthetnek a bankok

Az új illetékintézkedésekkel a devizaügyletek mind nagyobb részét külföldi szolgáltatóhoz vihetik a privátbanki és affluens ügyfelek, ráadásul erre a nemzetgazdaságilag fontos ügyfélszegmensre a határon átnyúló vagyonkezelési szolgáltatók is kivethetik a hálójukat - hívja fel...

Milliós bírságot kaphatnak a cégek

Ugyan június 30-án lejárt Kiberbiztonsági tanúsításról és felügyeletről szóló törvényben meghatározott első fontos határidő, a cégvezetőknek azonban még van idejük pótolni a mulasztást, és időben megkezdeni a felkészülést a támadások elhárítására - nem mellesleg...

Olimpia a Maxon – egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

Magyarországon csak a WBD streamingplatformján, a Maxon érhető el mind a 762 sportesemény, 329 éremosztó versenyszám és a 19 versenynapon át tartó, 3800 órányi élő közvetítés. A Max technikai újításai közé tartozik a dedikált...

Ezt kínálja idén a Campus Fesztivál

Huszonegy programhelyszínen 295 zenei produkció várja majd a bulizni vágyókat az idei debreceni Campus Fesztiválon, amit július 24-27. között rendeznek meg a Nagyerdőben. Idén növekszik a külföldi előadók száma: 13 különböző országból, 16 nemzetközi...

Így látják helyzetüket és a piacot a PR-guruk – 1. rész

Összeállításunkban a top PR-cégek vezetői értékelik az előző évet, és mesélnek arról, mi jár most a fejükben, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzák ki vállalkozásukból. Beszéltek még a hitelességről, a magabiztosságról és a közösségi...

Nem tudják elkölteni a pénzüket a SZÉP kártyások

Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még így sem tudják a kártyabirtokosok felhasználni a havi jóváírásukat. Így tovább emelkedett a K&H SZÉP kártyákkal felhasználható keret, ami csaknem eléri a 9 milliárd...

Hatalmas küzdelem volt a Balatonban

120 ezren nézték az élő közvetítést és több mint félmillióan látták a közösségi médiában az év legnagyobb és legrangosabb vitorlásversenyét, az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, amelyet a Forma 1-es autóversenyekhez hasonlítható izgalmas csata végén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Milliókról dönthetnek a vásárlók

Emberek millióinak kezében van újra több millió forint és környékbeli lakos sorsa, melyről a Tesco üzletekben leadott szavazatukkal dönthetnek. Július 15-én indult ugyanis az áruházlánc „Ön választ, mi segítünk” közösségi programjának szavazási szakasza. A...

Újított a K&H

A hazai pénzintézetek között elsőként új vállalatirányítási rendszert vezetett be a K&H. Az újgenerációs, memóriaalapú SAP S/4HANA rendszer valós idejű adatelemzést és előrejelzést tesz lehetővé, a Fiori felhasználói felület pedig személyre szabható webes és...

Különleges programok az ország egyik legszebb helyén

Az ország talán legnépszerűbb kirándulóhelye minden évszakban izgalmas kalandokat, a nyugalomra vágyóknak pedig teljes kikapcsolódást kínál. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően megszámlálhatatlan lovasprogram, kerékpáros túrák, lebilincselő gyerekprogramok várják a látogatókat. Szeptemberben pedig 1984 után...

Legendás pankrátorok érkeznek a képernyőkre

Minden eddiginél több pankrációs doku-sorozat és a WrestleMania legendás részei is érkeznek a Network4 Media Group műsorára nyár közepétől. A műsorok mindegyike hazai premier, ráadásul magyar kommentárt vagy feliratot is kapnak. A World Wrestling...

Rengeteg ügyfelet veszíthetnek a bankok

Az új illetékintézkedésekkel a devizaügyletek mind nagyobb részét külföldi szolgáltatóhoz vihetik a privátbanki és affluens ügyfelek, ráadásul erre a nemzetgazdaságilag fontos ügyfélszegmensre a határon átnyúló vagyonkezelési szolgáltatók is kivethetik a hálójukat - hívja fel...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...