- Hirdetés -

Sokat tehetnek a nagyvállalatok a nőkért

|

Az elmúlt év kihívásai eddig sosem tapasztalt helyzetbe hozták mind a munkáltatókat, mind a munkavállalókat. A járvány mindenkit súlyosan érintett, a COVID által okozott globális krízis feltárta a társadalom repedéseit, a nemek közti egyenlőtlenségeket és a nőkre háruló fokozott terheket. A nagyvállalatoknak rendkívül jelentős szerepe van abban, hogy megállítsák a társadalmi egyenlőtlenségek növekedését. Többek között erről is beszélt Gabriel Makki, a Procter&Gamble Közép-Európai régiójának értékesítési alelnöke a 2020-as OPEN Conference eseményen, amely idén először az online térben került megrendezésre.

A Procter&Gamble hisz a sokféleségben és a befogadásban, munkavállalói 140 nemzetiségből kerülnek ki, márkáit háztartások milliói használják nap mint nap. A vállalat elkötelezett, hogy termékeivel, külső és belső programjaival a sokszínűség, az elfogadás és a nemek közti egyenlőségek támogatása érdekében lépjen fel. Az idei OPEN Conference keretében a régiós alelnök, Gabriel Makki a vállalatok és márkák szerepvállalásának jelentőségéről beszélt, valamint hangsúlyozta, hogy az üzleti és a szociális-társadalmi fejlődés szempontjából miért kikerülhetetlen az esélyegyenlőség megteremtése.

Márkák a sztereotípiák felszámolására

A P&G Always márkája a lányok magabiztosságának és a női higiéniai termékekhez való globális hozzáférésének élharcosa. #MintEgyLány kampánya Magyarországon is nagy visszhangot kapott, és jelentős elmozdulást váltott ki a „mint egy lány” kifejezés felfogásában. Az évek óta futó nemzetközi program célja a meglévő előítéletek letörése és a fiatal lányok magabiztosságának növelése. Az Always emellett idén hazánkban is harmadszorra szervezte meg a Magyar Vöröskereszttel együttműködve a menstruációs szegénység csökkentésére irányuló kampányát, amelynek révén már több tízezer fiatal lánynak nyújtottak segítséget.

A Pampers egyik nemzetközi tanulmánya szerint az édesapák 90 százaléka bár „gyakorlati” embernek tartja magát, mégis több mint fele úgy érzi, hogy a társadalom kevésbé értékeli az apák szülői szerepét. A márka ezért John Legend és Adam Levine közreműködésével kampányt indított az előítélet megváltoztatására, és reflektorfénybe helyezte az apák és kisbabáik egyedülálló köteléket.

A diverzitás és befogadás a vállalat belső életét is nagyban meghatározza. A P&G #ShareTheCare nevű apasági szabadság programja lehetővé teszi, hogy az apák 8 hetes fizetett távollétet vegyenek ki, a gyermek születésétől vagy adoptálásától számított 18 hónapon belül. A kezdeményezés egyenlő esélyeket teremt mindkét szülő számára a gyereknevelésben már a kezdetektől.

„Elkötelezettek vagyunk a szülői szerepek körüli sztereotip felfogás megváltoztatásában, nem gondoljuk, hogy csak a nők feladata lehet a gyermek gondozása a gyermek életének első szakaszában.” – hangsúlyozta Gabriel Makki.

A sokszínűség elvét követve a vállalat alkalmazott már autizmussal élő embereket, köztük tudósokat, szoftvermérnököket és termékkutatókat, teljes mértékben kiaknázva e csoport képességeinek széles skáláját, kihasználva az egyedi ötleteket és készségeket. „A 2020-as események világossá tették, hogy mi számít igazán: egyértelművé vált, hogy a márkák és a vállalatok felelőssége óriási abban, hogy erőiket egyesítve pozitív változást hozhassanak létre” – tette hozzá Makki.

A nyílt vállalati kultúra és az összetartozás érzésének ösztönzéséért idén a P&G „Excellence in belonging” díjat is nyert az OPEN Conference szervezésében. A vállalat Silver minősítésű elismerést kapott, mellyel így a kategória élén áll.

Women Forum Global Meeting 2020: miért fontos a nemek közti esélyegyenlőség?

A vállalat az esélyegyenlőség megteremtése érdekében tett törekvéseinek egyik jelentős állomása a nemek közti különbségek leküzdése. Az Eurostat 2016-os felmérése alapján az Európai Unióban a férfiak (72%) foglalkoztatási rátája magasabb, mint a nőké (61%), a nők bruttó órabére pedig átlagosan 16,3 százalékkal volt kevesebb, mint a férfiaké, de a legnagyobb különbségek a vezető beosztásban dolgozók órabérei között vannak. Munkájuk során a férfiak általában magasabb pozíciókat töltenek be, mint a nők, 2016-ban a vezetők mindössze egyharmada (33%) volt nő az EU-ban, és ez a szám egyik tagállamban sem haladta meg az 50 százalékot.

A P&G elkötelezett a nemek közti egyenlőség megteremtése mellett, a vállalat több mint 1500 munkavállalójának 63,78 százaléka nő, továbbá magyarországi egységeinél, azaz a két gyárban, valamint a budapesti irodában dolgozó vezető beosztású nők aránya összesen 41,5 százalék, csak a budapesti irodában ez a szám 51,6 százalék.

A nemek közti esélyegyenlőség és az üzleti szerep jelentőségeire hívta fel a figyelmet Alexandra Keith, a P&G Beauty vezérigazgatója a héten megrendezett 2020-as Women Forum Global Meetingen, amely egyike a világ öt legbefolyásosabb fórumának, és amely elkötelezett a nők egyenrangú vezetői szerepe mellett az üzleti és politikai döntéshozatalban egyaránt. A Fórum számos vezető, véleményformáló üzleti, intézményi és politikai vezetőt összehozva lehetőséget teremt a változásokat hozó ötletek feltárására Európán innen és túl, több mint harminc plenáris üléssel, kerekasztal-beszélgetéssel és több mint száz neves előadóval és szakértővel.

Keith a top tíz szépségápolási vállalat egyetlen női vezetőjeként a világ egyik legértékesebb szépségápolási üzletágát vezeti olyan ikonikus márkákkal, mint a Pantene, az Olay, a Head & Shoulders, az SK-II, a Herbal Essences, a Secret, az Old Spice és a Safeguard.

Mint elmondta, a világjárvány okozta válsághelyzetből való kilábalásban rendkívüli jelentősége van a nagyvállalatoknak, és annak a rendszerszintű szemléletnek, hogy a pozitív változás kizárólag fenntartható és felelősségteljes döntésekkel és programokkal érhető el.

A szépségipar egészét nagy mértékben befolyásolta a pandémia, és a UN Women legfrissebb adatai szerint a nők és a kisebbségek aránytalanul erősen érintettek, a nők foglalkoztatottsága 19 százalékkal nagyobb veszélyben van, mint a férfiaké.

„A COVID megváltoztatta a gazdaságokat, rávilágított a társadalom alapértelmezett feltételezéseire a nemi szerepekről és megkérdőjelezte az eddigi munkamódszereket – állítja Keith. – A világjárvány okozta kihívások közepette a vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy ne foglalkozzanak az egyenlőség és befogadás kérdésével, most még inkább fel kell gyorsítanunk a tisztességesebb, fenntarthatóbb és ellenállóbb világ felé tartó folyamatot. Az egyenlőség és befogadás üzleti tevékenységünk központi eleme, és hisszük, hogy ezáltal érdemi hatást gyakorolhatunk alkalmazottainkra, márkáinkra és partnereinkkel együtt a közösségekre. A diverzitás megteremtése üzleti és társadalmi szinten egyaránt magasabb színvonalat és erőteljesebb pozitív hatást eredményez vállalaton kívül és belül.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...