- Hirdetés -

Sokat tehetnek a nagyvállalatok a nőkért

|

Az elmúlt év kihívásai eddig sosem tapasztalt helyzetbe hozták mind a munkáltatókat, mind a munkavállalókat. A járvány mindenkit súlyosan érintett, a COVID által okozott globális krízis feltárta a társadalom repedéseit, a nemek közti egyenlőtlenségeket és a nőkre háruló fokozott terheket. A nagyvállalatoknak rendkívül jelentős szerepe van abban, hogy megállítsák a társadalmi egyenlőtlenségek növekedését. Többek között erről is beszélt Gabriel Makki, a Procter&Gamble Közép-Európai régiójának értékesítési alelnöke a 2020-as OPEN Conference eseményen, amely idén először az online térben került megrendezésre.

A Procter&Gamble hisz a sokféleségben és a befogadásban, munkavállalói 140 nemzetiségből kerülnek ki, márkáit háztartások milliói használják nap mint nap. A vállalat elkötelezett, hogy termékeivel, külső és belső programjaival a sokszínűség, az elfogadás és a nemek közti egyenlőségek támogatása érdekében lépjen fel. Az idei OPEN Conference keretében a régiós alelnök, Gabriel Makki a vállalatok és márkák szerepvállalásának jelentőségéről beszélt, valamint hangsúlyozta, hogy az üzleti és a szociális-társadalmi fejlődés szempontjából miért kikerülhetetlen az esélyegyenlőség megteremtése.

Márkák a sztereotípiák felszámolására

A P&G Always márkája a lányok magabiztosságának és a női higiéniai termékekhez való globális hozzáférésének élharcosa. #MintEgyLány kampánya Magyarországon is nagy visszhangot kapott, és jelentős elmozdulást váltott ki a „mint egy lány” kifejezés felfogásában. Az évek óta futó nemzetközi program célja a meglévő előítéletek letörése és a fiatal lányok magabiztosságának növelése. Az Always emellett idén hazánkban is harmadszorra szervezte meg a Magyar Vöröskereszttel együttműködve a menstruációs szegénység csökkentésére irányuló kampányát, amelynek révén már több tízezer fiatal lánynak nyújtottak segítséget.

A Pampers egyik nemzetközi tanulmánya szerint az édesapák 90 százaléka bár „gyakorlati” embernek tartja magát, mégis több mint fele úgy érzi, hogy a társadalom kevésbé értékeli az apák szülői szerepét. A márka ezért John Legend és Adam Levine közreműködésével kampányt indított az előítélet megváltoztatására, és reflektorfénybe helyezte az apák és kisbabáik egyedülálló köteléket.

A diverzitás és befogadás a vállalat belső életét is nagyban meghatározza. A P&G #ShareTheCare nevű apasági szabadság programja lehetővé teszi, hogy az apák 8 hetes fizetett távollétet vegyenek ki, a gyermek születésétől vagy adoptálásától számított 18 hónapon belül. A kezdeményezés egyenlő esélyeket teremt mindkét szülő számára a gyereknevelésben már a kezdetektől.

„Elkötelezettek vagyunk a szülői szerepek körüli sztereotip felfogás megváltoztatásában, nem gondoljuk, hogy csak a nők feladata lehet a gyermek gondozása a gyermek életének első szakaszában.” – hangsúlyozta Gabriel Makki.

A sokszínűség elvét követve a vállalat alkalmazott már autizmussal élő embereket, köztük tudósokat, szoftvermérnököket és termékkutatókat, teljes mértékben kiaknázva e csoport képességeinek széles skáláját, kihasználva az egyedi ötleteket és készségeket. „A 2020-as események világossá tették, hogy mi számít igazán: egyértelművé vált, hogy a márkák és a vállalatok felelőssége óriási abban, hogy erőiket egyesítve pozitív változást hozhassanak létre” – tette hozzá Makki.

A nyílt vállalati kultúra és az összetartozás érzésének ösztönzéséért idén a P&G „Excellence in belonging” díjat is nyert az OPEN Conference szervezésében. A vállalat Silver minősítésű elismerést kapott, mellyel így a kategória élén áll.

Women Forum Global Meeting 2020: miért fontos a nemek közti esélyegyenlőség?

A vállalat az esélyegyenlőség megteremtése érdekében tett törekvéseinek egyik jelentős állomása a nemek közti különbségek leküzdése. Az Eurostat 2016-os felmérése alapján az Európai Unióban a férfiak (72%) foglalkoztatási rátája magasabb, mint a nőké (61%), a nők bruttó órabére pedig átlagosan 16,3 százalékkal volt kevesebb, mint a férfiaké, de a legnagyobb különbségek a vezető beosztásban dolgozók órabérei között vannak. Munkájuk során a férfiak általában magasabb pozíciókat töltenek be, mint a nők, 2016-ban a vezetők mindössze egyharmada (33%) volt nő az EU-ban, és ez a szám egyik tagállamban sem haladta meg az 50 százalékot.

A P&G elkötelezett a nemek közti egyenlőség megteremtése mellett, a vállalat több mint 1500 munkavállalójának 63,78 százaléka nő, továbbá magyarországi egységeinél, azaz a két gyárban, valamint a budapesti irodában dolgozó vezető beosztású nők aránya összesen 41,5 százalék, csak a budapesti irodában ez a szám 51,6 százalék.

A nemek közti esélyegyenlőség és az üzleti szerep jelentőségeire hívta fel a figyelmet Alexandra Keith, a P&G Beauty vezérigazgatója a héten megrendezett 2020-as Women Forum Global Meetingen, amely egyike a világ öt legbefolyásosabb fórumának, és amely elkötelezett a nők egyenrangú vezetői szerepe mellett az üzleti és politikai döntéshozatalban egyaránt. A Fórum számos vezető, véleményformáló üzleti, intézményi és politikai vezetőt összehozva lehetőséget teremt a változásokat hozó ötletek feltárására Európán innen és túl, több mint harminc plenáris üléssel, kerekasztal-beszélgetéssel és több mint száz neves előadóval és szakértővel.

Keith a top tíz szépségápolási vállalat egyetlen női vezetőjeként a világ egyik legértékesebb szépségápolási üzletágát vezeti olyan ikonikus márkákkal, mint a Pantene, az Olay, a Head & Shoulders, az SK-II, a Herbal Essences, a Secret, az Old Spice és a Safeguard.

Mint elmondta, a világjárvány okozta válsághelyzetből való kilábalásban rendkívüli jelentősége van a nagyvállalatoknak, és annak a rendszerszintű szemléletnek, hogy a pozitív változás kizárólag fenntartható és felelősségteljes döntésekkel és programokkal érhető el.

A szépségipar egészét nagy mértékben befolyásolta a pandémia, és a UN Women legfrissebb adatai szerint a nők és a kisebbségek aránytalanul erősen érintettek, a nők foglalkoztatottsága 19 százalékkal nagyobb veszélyben van, mint a férfiaké.

„A COVID megváltoztatta a gazdaságokat, rávilágított a társadalom alapértelmezett feltételezéseire a nemi szerepekről és megkérdőjelezte az eddigi munkamódszereket – állítja Keith. – A világjárvány okozta kihívások közepette a vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy ne foglalkozzanak az egyenlőség és befogadás kérdésével, most még inkább fel kell gyorsítanunk a tisztességesebb, fenntarthatóbb és ellenállóbb világ felé tartó folyamatot. Az egyenlőség és befogadás üzleti tevékenységünk központi eleme, és hisszük, hogy ezáltal érdemi hatást gyakorolhatunk alkalmazottainkra, márkáinkra és partnereinkkel együtt a közösségekre. A diverzitás megteremtése üzleti és társadalmi szinten egyaránt magasabb színvonalat és erőteljesebb pozitív hatást eredményez vállalaton kívül és belül.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...