- Hirdetés -

Sokszínű kampányt zárt a Zsebpénzügyes verseny

|

Rekordszámú csapat nevezett idén a középiskolásoknak szóló Zsebpénzügyes versenyre, majd háromszor annyian, mint tavaly. Az Intrum immár 3. éve szervezi meg a középiskolásoknak szóló pénzügyi vetélkedőt, amely a vállalat CSR programja. A rendkívül összetett médiakampányban az influencer-marketingtől az újsághirdetésig sokféle elem szerepelt, a siker kulcsa azonban, úgy tűnik, mégis a személyesség.

A Zsebpénzügyes verseny egy középiskolás csapatoknak szóló, a fiatalok pénzügyi ismereteit próbára tevő vetélkedő, amit az Intrum kintlévőség-kezelő rendez meg immár harmadik éve. Az idei verseny előtt két ügynökség, a Brightly és az Eurolex Consulting, Kaczur Tibor marketingkommunikációs vezető koordinálásával, több mint egy hónapon keresztül szervezett intenzív kampányt számos felületen. A kihívás nagy volt, hiszen egy közismerten nehezen megszólítható csoportot, a 16-18 éves fiatalokat kellett elérni, ráadásul egy nem kimondottan színes témával.

Az idei jelentkezésre buzdító kampány kimondottan összetett volt. A teljesség igénye nélkül: volt tévés és rádiós interjú, offline plakát célzottan az iskolák körül és online banner-hirdetés, személyes és telefonos megkeresés. A két ügynökség nagy hangsúlyt fektetett a közösségi médiában való megjelenésre, szponzorált posztok készítésére és influencerekkel való együttműködésre is. A stratégia sikeresnek bizonyult: az idei vetélkedőre országszerte csaknem 900 csapat nevezett be – háromszor annyi, mint tavaly. Vagyis a magyar középiskoláknak mintegy 20 százalékából érkeztek nevezések.

A komplex kampány több érdekes tanulsággal is szolgált arra nézve, milyen eszközök hatékonyak, hogyan alakulhatnak a marketingtrendek a jövőben, valamint mennyire érzékeny ez a terület GDPR szempontból. Az eddigi visszajelzések alapján a legeredményesebbnek a közösségi médiás lábat lehet nevezni de nem mondható el, hogy egy-két felület önmagában csodát tett volna. A kampányt szervező ügynökségek szerint annak önmagában fontos szerepe volt, hogy a versennyel kapcsolatos tartalmakkal sokféle felületen találkozhattak a tanárok és a diákok: a különböző hirdetések, tévéinterjúk, videóanyagok egymást is erősítették.

A szervezők tudatosan kommunikáltak a pedagógusokkal is. A kampány egyik pozitív meglepetése, hogy – a feltételezésekkel ellentétben – a tizenévesek döntéseire nagy hatással van a körülöttük levő felnőttek véleménye, a versenyre a legtöbben a tanáraik ajánlása alapján jelentkeztek. Ez azt mutatja, hogy ha valaki az Y-generációt szeretné elérni, érdemes nemcsak közvetlenül a fiataloknak üzenni, hanem a szüleik, tanáraik generációjának is. A tapasztalatok alapján a pedagógusok nagyon motiváltak és elkötelezettek voltak: az ő extra munkájuk nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a fiatalok pénzügyi tudatossága növekedjen. A tavalyi vetélkedőt kiértékelő kérdőívben pedig meg is fogalmazták, hogy igény lenne a pénzügyi ismeretek mélyebb oktatására. Ennek szellemében volt köztük olyan felkészítő is, aki több mint 10 csapatot nevezett a versenyre.

A kampány során a szervezők természetesen olyan csatornákat is felhasználtak, amiket kifejezetten ez a korosztály követ. A fiatalokat szólította meg két valódi példakép az Intrum két szponzorált sportolója: Földházi Zsófia világ- és Európa-bajnok öttusázó, illetve Tóth Tamás paralimpiai bajnok úszó saját Instagram-oldalán videóüzenetben mesélt a pénzügyi tudás fontosságáról, és buzdította jelentkezésre a diákokat.

Az Intrum együttműködött a CsChannellel is, az egyik legnagyobb követői bázissal rendelkező hazai YouTuberrel. Az infotainment csatorna először az Instagramon tett közzé egy teaser videót, ami önmagában is szép elérést produkált, majd egy szponzorált videót a YouTube-csatornájára, amit 74 322-en láttak és 353 530 percet néztek belőle. Megjelent emellett egy játékteszt-szerű videó a videójátékokkal foglalkozó Gamestar oldalán és YouTube-csatornáján is, illetve több cikk is az online magazinban.

Érdekesség, hogy bár nemzetközi szinten a fiatalok között csökken a Facebook népszerűsége más közösségi oldalak (Instagram, Snapchat) rovására, a mostani kampányban mégis a Facebook bizonyult a leghatékonyabbnak a diákok elérésében. Rengeteg tanár szintén a közösségi oldalról értesült a vetélkedőről, igaz, nem a többségük. A pedagógusok elérésében nagy szerepe volt az offline megjelenéseknek is: a kampány részeként az Intrum vezetői beszéltek a versenyről reggeli tévéműsorokban (RTL Reggeli, ATV Start Plusz) és rádióinterjúkban (Sláger FM, Jazzy Rádió). Erős hatása volt annak is, hogy a szervezők több száz iskolát kerestek meg telefonon, emailben, sőt, személyesen is. Az iskolaigazgatóknak küldött hírlevélben elérhető volt a vetélkedő oldala, a tavalyi döntősökkel készült videó és egy letölthető plakát is, melyet ki tudtak nyomtatni a tanárok.

A használt csatornák sokfélesége mellett a szervezők szerint rendkívül nagy szerepe volt a személyességnek és az érdeklődők emlékeztetésének. Fontos és már unalomig ismételt tanulság, hogy bármilyen meggyőző is egy hirdetés, abból még nem feltétlenül lesz konverzió, ha csak egyszer hívják fel az ember figyelmét az ajánlatra. A korábbi évek tapasztalata, hogy érdeklődőként ugyan sok tanár és diák regisztrál az oldalon, jelentős részük végül nem indul el a versenyen. Ezért idén azoknak, akik a nevezési folyamat egy-egy szakaszában lemaradtak, a szervezők perszonalizált emlékeztető emaileket küldtek arról (félig automatizáltan), hogy mi a folyamat következő lépése, annak az oldalnak a linkjével együtt, ahol folytathatják a nevezést (ha például valaki tanárként regisztrált, de még a diákok nevét nem jelölte meg, a levél erről szólt, és a csapatregisztrációs oldalra hivatkozott).

A kampány már véget ért, de a verseny még javában zajlik. Az első három forduló feladatait (játékos tesztek, valamint esszé) szintén a weboldalon és applikáción keresztül lehet megoldani. A döntőbe csak a legjobb 8 csapat juthat: ők élőben, szakmai zsűri előtt bizonyíthatják tudásukat. Az ítészek komoly szaktekintélyek: idén Balogh Gabriella a Net Média Zrt. társtulajdonosa, Fábián Gergely, a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi rendszer elemzéséért és hitelösztönzésért felelős ügyvezető igazgatója és a Budapest Institute of Banking Zrt. vezérigazgatója, László Csaba közgazdász, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára, valamint a zsűri elnökeként Felfalusi Péter, az Intrum vezérigazgatója vállalta a felkérést.

A Zsebpénzügyes hirdetéseivel a Brightly és az Eurolex ugyan nem találta fel újra a kereket, de bemutatta, hogyan lehet jó elhelyezéssel és kreatív ötletekkel a maximumot kihozni egy kampányból. A sikeres koncepció tanulsága pedig az, hogy a személyesség – legyen szó közismert személyiség bevonásáról vagy szó szerinti személyes ajánlásról – kulcsfontosságú a marketingben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...