A mi kis falunk és az RTL Híradó volt a múlt hét két legnézettebb műsora. A TV2-n a Tények, a Tények Plusz és az Exatlon vonzotta a legtöbb nézőt. A Duna Tv-n nagyon gyenge eredménnyel kezdett A Dal.
Csak picit változott múlt héten a két vezető kereskedelmi csatorna közönségaránya, ugyanakkor ennek a változásnak az RTL Klubnál örülhettek jobban. Utóbbi heti közönségaránya ugyanis 0,3 százalékponttal nőtt, a TV2-é 0,2 százalékponttal csökkent. Így az RTL Klub 14,9 százalékos, a TV2 11,9 százalékos share-rel zárta a hetet, azaz kereken 3 százalékpontot tett ki a kettejük közötti különbség.
A csütörtök és a péntek estét a TV2 nyerte a 18-49 éveseknél, a többi nap főműsoridejében viszont az RTL Klub teljesített nyomban. A korábbi hetekhez hasonlóan ismét szombat este nyert nagyot az RTL Klub: 16,6 százalékos közönségarányt értek el, miközben a TV2 7,3 százalékot.
A 18-59 éveseknél és teljes napon jóval szorosabb volt a két csatorna közötti verseny, ebben az összevetésben az RTL Klub 9,8 százalékos, a TV2 8,9 százalékos heti share-t produkált. A teljes lakosságnál és teljes napon pedig a TV2 vezetett 10,8 százalékkal, az RTL Klub 10,1 százalékos közönségarányt hozott össze.
Csatornacsoportok terén – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – az RTL Magyarország csatornái értek el jobb, 27,3 százalékos közönségarányt, a TV2 Csoport pedig 25,5 százalékkal követte őket.
5. hét / 4. hét / 3. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,9% / 14,6% / 13,4%
TV2 – 11,9% / 12,1% / 11,5%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (5. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 11% (11,4%)
Híradó – 20,6% (19,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 19,3% (19,4%)
Drága örökösök – 18,5% (17,7%)
Bátrak földje – 12,1% (11,7%)
TV2
Remények földje – 7,4% (7,2%)
Tények – 14,1% (14,1%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,8% (14,8%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 13,9% (13%)
Exatlon Hungary – 15,2% (15,8%)
A hétköznap esték tekintetében nagy átrendeződést nem hozott az elmúlt hét. Az RTL Klubon nem vesztett erejéből a Híradó, Fókusz, Drága örökösök hármas. A Bátrak földje még mindig nem érte el az RTL Klub főműsoridős átlagát és a sávját sem tudta nyerni. Viszont a nézőszámuk növekvő tendenciát mutat. Három hete az adásonkénti átlagos nézőszámuk a 18-49 éveseknél 155 ezer volt, két hete 172 ezer, múlt héten 176 ezer.
A TV2-n az Exatlon továbbra is nagyon erős, 15 százalékos share-t szállít, de a Mintaapák is lazán megugorta a csatornaátlagot, s így tett a Tények, valamint a Tények Plusz is.
A műsoros toplista megint hozta a papírformát, azaz A mi kis falunk bizonyult a legnézettebbnek, mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosság körében. Ez előbbinél 409 ezres, utóbbinál 1,02 milliós nézettséget jelentett. Mindkét nagy célcsoportnál a vasárnapi RTL Híradó végzett a második helyen, amire a 18-49 évesek közül 336 ezren, a teljes lakosságból 926 ezren voltak kíváncsiak.
A TV2 legnézettebb műsora a kedd esti Tények Plusz volt a 18-49 éveseknél 240 ezer, a teljes lakosságnál 858 ezer nézővel. A TV2-s házi toplista második helyére a 18-49 éveseknél az Exatlon pénteki adása kapaszkodott fel 234 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál viszont a csütörtök esti Tények volt a csatorna második legnézettebbje a maga 842 ezres nézőszámával.
A Duna Tv-n nem kezdett túl combosan A Dal. Az évadnyitó adás a 18-49 éveseknél 26 ezres nézettséggel és 1,6 százalékos közönségaránnyal futott. A teljes lakosságnál pedig 204 ezer nézőt vonzott a műsor, 4,7 százalékos share mellett. Pedig jó néhány éve ez a műsor még a kereskedelmi célcsoportnál is olyan számokat ért el, amivel olykor az RTL Klubbal és a TV2-vel is versenyben volt.
Viszont, hogy ne menjünk ennyire vissza a múltba, a tavalyi eredményükhöz képest is sokat rontottak. Akkor az évad első adását a harmadik héten adták, ami a 18-49 éveseknél 48 ezer nézőt vonzott, 2,8 százalékos közönségarány mellett, azaz majdnem kétszer annyi nézőt hozott, mint most. A teljes lakosságnál is sokat buktak, hiszen egy éve 273 ezres nézettséget és 5,9 százalékos share-t ért el az első adás.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.