- Hirdetés -

Spórolással készültek a fiatalok a fesztiválszezonra

|

Nem csak bulizni tudnak és szeretnek a mai fiatalok, de dolgozni és spórolni is hajlandók azért, hogy legyen pénzük a nyári plusz kiadásokra. Az Erste reprezentatív felmérése szerint a legtöbben nem költenének többet 50 ezer forintnál egy nyári fesztiválra, de a költségek ennél könnyen magasabbak is lehetnek. Az Erste idén az Inota Fesztivál programjaihoz csatlakozott támogatóként.

Az idén nyáron fesztiválozni tervező fiatalok (16-23 évesek) fele gondolja úgy, hogy munkát vállal ezekben a hónapokban a többletkiadásai fedezésére – derül ki az Erste Magyarország 16-59 éves népességét reprezentáló, 1300 fő megkérdezésével készült felméréséből. A középiskolás és egyetemista korosztály további közel negyede tartja lehetségesnek, hogy a szükséges pénzt így teremti elő, míg azok, akik nem terveznek külön munkát vállalni a nyáron, a korábban összespórolt forintokból, vagy a szüleiktől kapott pénzből fedezik a költségeket. Nyári plusz munkát az idősebb korosztályokhoz (24-59 évesek) tartozó fesztiválozók is gyakran vállalnak azért, hogy legyen miből költeni ilyenkor. A válaszadók nagyjából negyede nyilatkozott úgy, hogy az év többi részében végzett munkán felül is dolgozik ilyenkor ezzel a céllal.

Az Erste évek óta támogat olyan fesztiválokat, amelyek közel állnak a bank szellemiségéhez, filozófiájához, és a zenei programok mellett társadalmi szervezeteket segítenek, új kulturális élményt kínálnak, vagy egy régiót emelnek ki és mutatnak be a nagyközönségnek. Idén az Erste az Inota Fesztivál programjaihoz csatlakozott támogatóként. „Az Erste a fesztiválok között is keresi az egyedi, különleges kezdeményezéseket, amelyek létrehozásában a #higgymagadban faktor is szerepet játszik. Egy félig elhagyott, romos gyárterületre fesztivált szervezni, több ezer embert beengedni, drága eszközöket beépíteni sokáig szinte lehetetlennek tűnt. Ám a szervezők hittek magukban és a projektben, és környezetük támogatásával sikerült megvalósítaniuk az álmaikat” – mondta el Blaumann Debóra, az Erste marketing és pr területének vezetője.

Fesztiválozni a felmérésben résztvevők (16-59 évesek) 37 százaléka tervez idén nyáron, a válaszok alapján a Balaton Sound (9 százalék), a Sziget (8 százalék) és a Művészetek Völgye (6 százalék) a legnépszerűbb célpont. A férfiak inkább tervezik (41 százalék), hogy részt vesznek valamelyik fesztiválon, mint a nők (33 százalék). A legnagyobb bulizók a 16-23 évesek, a válaszadók több mint fele lesz ott legalább egy ilyen nyári rendezvényen, míg a legkisebb arányban (31 százalék) a 30-39 év közöttiek mennek ezekre az eseményekre.

A nyári rendezvények közönsége – a válaszadók összességét nézve – azért jellemzően nem plusz munka vállalásával tervezi fedezni a költségeit: közel felük a saját jövedelméből, a főállásában megkeresett fizetéséből fedezi a költségeket, míg harmaduk kalkulál azzal, hogy az összespórolt pénzét használja majd fel. Kevesen vannak azok (9 százalék), akiknek a szülők állják a fesztivált, 5 százalék pedig hitelből fizeti a kiadásokat.

Amennyiben csak a húsz év alatti fesztiválozókat nézzük, ott kicsit más kép rajzolódik ki: esetükben a szülők jobban beszállnak a költségekbe, 28 százaléknak ők fizetik a fesztivált, míg 46 százalék a spórolt pénzét használja fel.

Fesztiválozni nem olcsó mulatság, már egy napijegy ára, valamint az egyéb, ilyenkor szokásos költések (például ételek és italok) alaposan meg tudják terhelni a pénztárcát. A legtöbben azért megállnak 50 ezer forintnál, ennél többet nem szánnak fesztiválra a nyáron (44 százalék), míg 150 ezer forintot meghaladó összeget már nagyon kevesen, mindössze 12 százalék tervez költeni. A nők kisebb kiadással számolnak: 53 százalékuk tervez 50 ezer alatti költéssel, míg a férfiaknál ez az arány csak 37 százalék.

Annak ellenére, hogy a válaszadók csak közel negyede tervezi, hogy plusz bevételi forráshoz jut, spórolni sokan szeretnének. A felmérésben részt vevők fele szeretne megtakarításba fogni a nyáron, további negyede pedig egyébként is ezt teszi és folytatni is tervezi. A legfiatalabb, középiskolás, illetve egyetemista korú fesztiválozók (16-23 évesek) pedig nem csak bulizni tudnak, de a spórolásra is gondolnak. Tízből kilencen nyilatkoztak úgy, hogy szeretnének spórolni a nyáron, vagy már van is félretett pénzük, amihez még tovább gyűjtenének.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...