- Hirdetés -

Spórolással készültek a fiatalok a fesztiválszezonra

|

- Hirdetés -

Nem csak bulizni tudnak és szeretnek a mai fiatalok, de dolgozni és spórolni is hajlandók azért, hogy legyen pénzük a nyári plusz kiadásokra. Az Erste reprezentatív felmérése szerint a legtöbben nem költenének többet 50 ezer forintnál egy nyári fesztiválra, de a költségek ennél könnyen magasabbak is lehetnek. Az Erste idén az Inota Fesztivál programjaihoz csatlakozott támogatóként.

Az idén nyáron fesztiválozni tervező fiatalok (16-23 évesek) fele gondolja úgy, hogy munkát vállal ezekben a hónapokban a többletkiadásai fedezésére – derül ki az Erste Magyarország 16-59 éves népességét reprezentáló, 1300 fő megkérdezésével készült felméréséből. A középiskolás és egyetemista korosztály további közel negyede tartja lehetségesnek, hogy a szükséges pénzt így teremti elő, míg azok, akik nem terveznek külön munkát vállalni a nyáron, a korábban összespórolt forintokból, vagy a szüleiktől kapott pénzből fedezik a költségeket. Nyári plusz munkát az idősebb korosztályokhoz (24-59 évesek) tartozó fesztiválozók is gyakran vállalnak azért, hogy legyen miből költeni ilyenkor. A válaszadók nagyjából negyede nyilatkozott úgy, hogy az év többi részében végzett munkán felül is dolgozik ilyenkor ezzel a céllal.

Az Erste évek óta támogat olyan fesztiválokat, amelyek közel állnak a bank szellemiségéhez, filozófiájához, és a zenei programok mellett társadalmi szervezeteket segítenek, új kulturális élményt kínálnak, vagy egy régiót emelnek ki és mutatnak be a nagyközönségnek. Idén az Erste az Inota Fesztivál programjaihoz csatlakozott támogatóként. „Az Erste a fesztiválok között is keresi az egyedi, különleges kezdeményezéseket, amelyek létrehozásában a #higgymagadban faktor is szerepet játszik. Egy félig elhagyott, romos gyárterületre fesztivált szervezni, több ezer embert beengedni, drága eszközöket beépíteni sokáig szinte lehetetlennek tűnt. Ám a szervezők hittek magukban és a projektben, és környezetük támogatásával sikerült megvalósítaniuk az álmaikat” – mondta el Blaumann Debóra, az Erste marketing és pr területének vezetője.

Fesztiválozni a felmérésben résztvevők (16-59 évesek) 37 százaléka tervez idén nyáron, a válaszok alapján a Balaton Sound (9 százalék), a Sziget (8 százalék) és a Művészetek Völgye (6 százalék) a legnépszerűbb célpont. A férfiak inkább tervezik (41 százalék), hogy részt vesznek valamelyik fesztiválon, mint a nők (33 százalék). A legnagyobb bulizók a 16-23 évesek, a válaszadók több mint fele lesz ott legalább egy ilyen nyári rendezvényen, míg a legkisebb arányban (31 százalék) a 30-39 év közöttiek mennek ezekre az eseményekre.

A nyári rendezvények közönsége – a válaszadók összességét nézve – azért jellemzően nem plusz munka vállalásával tervezi fedezni a költségeit: közel felük a saját jövedelméből, a főállásában megkeresett fizetéséből fedezi a költségeket, míg harmaduk kalkulál azzal, hogy az összespórolt pénzét használja majd fel. Kevesen vannak azok (9 százalék), akiknek a szülők állják a fesztivált, 5 százalék pedig hitelből fizeti a kiadásokat.

Amennyiben csak a húsz év alatti fesztiválozókat nézzük, ott kicsit más kép rajzolódik ki: esetükben a szülők jobban beszállnak a költségekbe, 28 százaléknak ők fizetik a fesztivált, míg 46 százalék a spórolt pénzét használja fel.

Fesztiválozni nem olcsó mulatság, már egy napijegy ára, valamint az egyéb, ilyenkor szokásos költések (például ételek és italok) alaposan meg tudják terhelni a pénztárcát. A legtöbben azért megállnak 50 ezer forintnál, ennél többet nem szánnak fesztiválra a nyáron (44 százalék), míg 150 ezer forintot meghaladó összeget már nagyon kevesen, mindössze 12 százalék tervez költeni. A nők kisebb kiadással számolnak: 53 százalékuk tervez 50 ezer alatti költéssel, míg a férfiaknál ez az arány csak 37 százalék.

Annak ellenére, hogy a válaszadók csak közel negyede tervezi, hogy plusz bevételi forráshoz jut, spórolni sokan szeretnének. A felmérésben részt vevők fele szeretne megtakarításba fogni a nyáron, további negyede pedig egyébként is ezt teszi és folytatni is tervezi. A legfiatalabb, középiskolás, illetve egyetemista korú fesztiválozók (16-23 évesek) pedig nem csak bulizni tudnak, de a spórolásra is gondolnak. Tízből kilencen nyilatkoztak úgy, hogy szeretnének spórolni a nyáron, vagy már van is félretett pénzük, amihez még tovább gyűjtenének.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Kiderült, milyen csapatot erősít Jürgen Klopp

Kiderült milyen szerepben láthatjuk a közeljövőben Jürgen Kloppot. A Liverpool FC volt világhírű edzője a MediaMarktSaturn csapatát választotta: a jövőben a márka első nemzetközi brand nagykövete lesz mind a 11 országban, ahol a cég...

Jönnek az NFL meccsek a Network4 csatornáin

Pénteken hajnalban elindult az NFL új szezonja, az amerikai futball-bajnokságot idén is a Network4 Media Group platformjain követhetik a hazai rajongók. Fordulónként legalább hét mérkőzés kerül képernyőre, a közvetítő stáb pedig újabb szakemberekkel bővült....

Ide repülnek ősszel a pihenni vágyó magyarok

Róma az örök kedvencek egyike, a Kiwi.com foglalási adatai alapján az őszi hónapokban ide repülhet a legtöbb magyar. Albánia fővárosa pedig az új felfedezett, tavalyhoz képest már kétszer annyi magyar vett Tiranába repülőjegyet a...

Támogatásokról és frekvenciákról is döntött a Médiatanács

Több mint 80 millió forintnyi támogatást ítélt meg médiaszolgáltatóknak a Médiatanács, emellett több baranyai rádiós frekvencia sorsáról is döntött a testület. A Rádió 1-et ismét bírságolták, és három esetben is a letelepedés helye szerint...

Idén már kétezernél is több résztvevőt várnak a Marketing Summitra

Idén már négy színpadon zajlanak majd a Marketing Summit programjai, aki pedig lemarad valamiről, az utólag is visszanézheti majd az előadásokat – mondta el Hinora Ferenc. Az év szakmai és üzleti eseményét szervező Magyar...

Cannes-ban lesz a Hunyadi sorozat bemutatója

A MIPCOM Cannes keretében lesz a Hunyadi János életéből készülő 10 részes sorozat premierje. A magyar produkció Európa legfontosabb televíziós és filmes szakmai rendezvényén vörös szőnyeges bemutatót kap a magyar produkció – jelentették be...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatunk a lakótelepi lakások piacán

A lakótelepek – bár ezeknél is volt forgalom-visszaesés és néhol árcsökkenés – viszonylag jól viselték a lakáspiaci megtorpanást, tűnik ki a KSH és a NAV legfrissebb adataiból. Ezek alapján az OTP Ingatlanpont szakértője úgy...

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Don't Miss

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...

Az FC Barcelona a HMD-t választotta

Flick, Olmo, Romeu, Victor, Roebuck... Az FC Barcelonánál az elmúlt pár hónapban számos kiemelkedő újoncot köszönthettek, és az átigazolási időszak vége felé egy új támogató is befutott: mától a Human Mobile Devices-ra (HMD) is...