- Hirdetés -

Sportolás, új bútor, számítógép – ezek az extra költségek terhelik a büdzsét tanévkezdéskor

|

A szeptemberi iskolakezdés költségei messze túlmutatnak az írószereken és a klasszikus felszerelésen. A Pepita.hu friss felmérése szerint a sport, az új íróasztal vagy szék beszerzése jelenti sokaknál idén az extra költséget, de azokban a családokban is mélyen a zsebükbe nyúltak a szülők, ahol új számítógépre vagy laptopra volt szükség. Mások ajánlásai, az ár-érték arány, egy jó akció, és az, hogy mindent egy helyen megvásárolhassanak, jelentősen megkönnyítik a tanév kezdetét.

Az iskolakezdés nem csupán a klasszikus felszerelések beszerzésével jár, hanem sok esetben komoly extra költségeket is jelent a családok számára – derült ki a Pepita.hu friss felméréséből. A kutatás rávilágít, hogy a szülők jelentős része számára gyermekük sportolási lehetőségeinek biztosítása (33%) és az új íróasztal vagy szék beszerzése (32%) jelentette a legnagyobb kiadást. A felmérés szerint közel 30% azok aránya, akik a tanévkezdés kapcsán számítógépet vagy laptopot vásároltak, illetve sokuknak különórákra is költeniük kell a tanév során. A szülők ötöde a gyerekszoba átalakítására is szánt pénzt, míg kétharmaduk frissítette gyermekük ruhatárát és cipőit a becsengetés előtt. A családok kiadásai nagymértékben eltérhetnek attól függően, hogy hány éves a gyermek. A nagyobb gyerekek esetében a kollégiumi díjak vagy akár az albérlet költségei is a szülőket terhelik.

„A saját, iskolakezdést megelőző másfél hónapos értékesítési adataink azt mutatják, hogy a legnagyobb növekedést a íróasztal és irodaszék, valamint iskolatáskák és iskolatáska szettek kategóriában értük el tavalyhoz képest az értékesített termékek számában – mondta el Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója. – Az íróasztalok esetében annak ellenére is 57%-os növekedést látunk az összes bruttó vásárlási értékben, hogy az átlagos vásárlási érték 21%-kal csökkent tavalyhoz képest.” Dorcsinecz József azt is hozzátette, hogy 2024-ben az iskolatáskákért a Pepita.hu webáruházban átlagosan 15.000 forintot fizettek a vevők vásárlásonként, ez azt jelenti, hogy tavalyhoz képest átlagosan 31%-kal nagyobb értékben költöttek. Kiemelkedő növekedést értek el még a könyvek, valamint laptopok és laptop hátizsákok eladása terén is ebben az időszakban az iskolakezdéshez kapcsolódó kategóriák közül.

A Pepita.hu felméréséből az is kiderült, hogy legtöbb szülő (76%) az akciós termékeket kereste az iskolakezdésre való felkészülés során. Nagyon hasonló azoknak az aránya, akik teljes mértékben a gyerekre bízták a választást (29%) a holmik beszerzésekor, mint azoké, akik fenntartható megoldásokat (is) kerestek (28%), vagy kuponokat váltottak be (26%). Jóval kisebb azoknak a tábora, akik hazai vállalkozásokat igyekeztek támogatni az iskolakezdéshez kapcsolódó vásárlásaikkal, illetve akik a döntésüket az aktuális divat vagy reklámok hatására hozták meg. „A válaszokból az is kiderült, hogy sok szülő ad mások ajánlásaira, kiemelt fontosságú számukra az ár-érték arány, és hogy egy helyen, egyszerűen tudják megvásárolni az összes szükséges terméket” – részletezte Dorcsinecz.

Használt iskolaszer, felszerelés és ruházat kérdéskörben megoszlanak a vélemények. A többség pénzért ugyan nem vásárolna használt holmit, viszont családtagoktól, közeli ismerősöktől szívesen elfogad jó állapotú eszközöket, ruhákat, és ugyanígy továbbadná azt, ami nekik már nem kell. De vannak olyanok is, akik spórolás végett vagy épp fenntarthatósági okokból cselekszenek így, illetve vannak, akiknek csak ez a lehetőség adott. A szükségtelen holmik túladásával kapcsolatban nem csak a családon belül és a szűk baráti körben gondolkodik a többség, hanem akár idegeneknek is továbbadják ingyen.

A felmérésben arra is kíváncsiak voltak, hogy a szülők meg szokták-e ünnepelni a tanévkezdést, és megpróbálják-e valahogyan könnyebbé tenni az iskolaidőszak kezdetét a gyerekek számára. Bár a válaszadók 42 százaléka nemmel felelt erre a kérdésre, a többség mégis igyekszik feldobni ezt az időszakot. Közülük a legtöbben valamilyen közös élményt iktatnak be, például elmennek sütizni, fagyizni, pizzázni vagy étterembe. Kevesebben vannak azok, akik egy új játékkal kedveskednek a gyermeküknek vagy könyvet ajándékoznak nekik.

A szülők helyzetét különböző támogatások enyhíthetik, bár ezek mértéke változó és nem mindenki jogosult rá. A felmérésben résztvevők többsége családi pótlékot kap, és ingyenesen vagy kedvezményesen jut hozzá a tankönyvekhez. Jelentősen kevesebb azok aránya, akik helyi önkormányzati támogatásban, munkáltatói juttatásban, vagy adó-visszatérítésben részesülnek. Ugyanakkor sokan jelezték, hogy egyáltalán nem kapnak semmilyen támogatást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...