Hobbi- és élsportolók életét könnyíti meg az a magyar fejlesztésű eszköz, mely a nyomógombos zuhanycsap mellé helyezve egyetlen mozdulattal biztosít folyamatos vízfolyást. A tíz-húsz másodpercenként megszakadó vízsugár ugyanis jóval több embert idegesít, mint azt elsőre gondolnánk. A termék már a második befektetési körön van túl, az amerikai piacra lépést pedig a tegnap indult közösségi finanszírozású kampány segíti.
Ki ne bosszankodott volna már azon, hogy egy kiadós edzés vagy jóleső strandolás után kétszer-háromszor annyi ideig tart lezuhanyozni, mint otthon, mert a nyomógombos zuhanycsap csak pár másodpercig engedi folyni a vizet, mi meg szappanos fejjel, a habtól nem látva matatunk a falon a gomb után? Egy kutatás szerint* egy nyomógombos csap átlagosan 15-25 másodpercig engedi folyni a vizet, ami több mint húsz gombnyomást jelent egyetlen zuhanyozás alatt. A felmérésből kiderült, hogy a nyomógombos zuhanyzók ebből kifolyólag négyszer annyira idegesítik az embereket, mint bármely más zuhanytípus. A problémára egy magyar startup, a Filipper Kft. talált megoldást, a Filipper Grip nevű termékkel. Az állítható magasságú karral és egyedi tervezésű tapadószerkezettel ellátott, kompakt eszköz szinte bármilyen felületen megtapad, a hagyományos tapadókorongokkal ellentétben még a fugán is! A zuhanycsap mellé, a falra helyezve egyetlen mozdulattal megoldja a nyomógombos zuhanycsap által okozott problémát, azaz folyamatos vízfolyást biztosít a zuhanyzás idejére. Az eszköz úgy rövidíti le a zuhanyozás időtartamát, hogy nem növeli a vízfogyasztást, hiszen adott mennyiségű víz kell a tisztálkodáshoz. Azoknál a felhasználóknál pedig, akik egyébként hajlamosak úgy kilépni a nyomógombos zuhanyzóból, hogy még folyik a víz, az eszköz megakadályozza a vízpazarlást, mivel a tusolás befejezte után a felhasználó a Filipper Grip-et magával viszi. Az eszköz állítható karjával bármikor be- és kinyomható a zuhanygomb anélkül, hogy az eszköz tapadása csökkenne – így például szappanozás alatt is egy mozdulattal el lehet zárni a vizet – pont, mint otthon.
Az alapítók – maguk is sportolók lévén – számtalanszor bosszankodtak az edzés utáni zuhanyzás nehézkes volta miatt, ez a gyakori kellemetlenség hívta életre a terméket. „Két évvel ezelőtt, egy kiadós edzés után született meg a Filipper Grip ötlete. Miután megtaláltuk a megfelelő fejlesztőcsapatot, összesen negyvennégyszer módosítottunk a terveken vagy rajzoltuk őket teljesen újra, míg létrehoztuk azt a verziót, ami minden igényt kielégít.” – mondja Filip Gergő, a terméket fejlesztő Filipper Kft. egyik alapítója. Az eszközben helyet kapott egy egyenként 60 ml űrtartalmú sampon- és egy tusfürdőtartó rekesz is, valamint egy tároló, amiben szekrénykulcsot és bankkártya méretű belépő- vagy szekrénykártyát is lehet tárolni. A fent említett piackutatás szerint ugyanis a sportolók számára a nyomógombos szerkezet mellett az is nehézséget okoz, hogy zuhanyozás alatt nem tudják biztonságosan tárolni a szekrénykulcsaikat, a sampont és a tusfürdőt pedig legtöbbször a földre kénytelenek tenni, ami nem igazán higiénikus. A kézfejnyi méretű 4 az 1-ben eszköz könnyű, ergonomikus, egyedi dizájnjának köszönhetően pedig sportos külsővel rendelkezik.
Habár a terméket elsősorban sportolók számára fejlesztették ki, a Filipper Grip első reklámfilmjének forgatása alatt kiderült, hogy egy egészen más területen is van rá igény. „A forgatáson jöttünk rá arra, hogy egy moduláris fejet téve az eszközre, a Grip egy GoPro-t vagy egy kisebb LED lámpát is képes tartani. Mivel az egyedi tervezésnek köszönhetően az eszköz egyenetlen felületekre is erősen tapad, a filmgyártásban is új perspektívákat nyithat. Képzeljük el, mennyivel biztonságosabban lehet vizes környezetben történő forgatás esetén vezetni az áramot, illetve mennyivel egyszerűbben lehet a falra rögzíteni egy kisebb lámpát, arról nem is beszélve, hogy mennyi helyet lehet így megspórolni!” – mondja Tóth Áron, a vállalkozás másik alapítója. Egy hazai reklámfilmgyártó cég már érdeklődik a termék iránt, így az alapítók bíznak benne, hogy egy újabb piaci rést találtak.
Az alapítók – maguk is környezettudatos vállalkozók lévén – olyan terméket igyekeztek alkotni, amely védi a környezetet. Ezért minden teszttermék biológiai úton lebomló műanyagból készül, amiből a sorozatgyártásnál is igyekeznek minél többet felhasználni. A csomagoláshoz már most biológiailag lebomló térkitöltő anyagot használnak, ezen túl pedig vállalják, hogy – a sikeres Indiegogo kampány során – minden egyes eladott Filipper Grip után egy fát ültetnek a One Tree Planted nevű szervezet közreműködésével.
A termékben a Hiventures kockázati tőkealap is lát fantáziát, olyannyira, hogy a Filipper Grip már a második körös tőkebevonásnál tart, ezzel együtt összesen 39 millió forintot kaptak a Hiventurestől. Az összeget termékfejlesztésre és piacra lépésre fordítják, utóbbit először hazánkban és az USA-ban tervezik megvalósítani. Mivel a hazai gyártású teszttermékek kiválóan működnek, az Indiegogo-n tegnap indult el a közösségi finanszírozású kampány.
*500 fős mintán végzett saját kutatás, a kutatásban részt vevők 18-49 év közötti amerikai férfiak és nők, akik havonta legalább kétszer sportolnak.